• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Nou, ik ben vandaag tegang geweest.

De voorste paste een 3/8 nippel in, en de acherste is toch m12x1.5 Alleen is de draad niet zo netjes in de cilinder gesneden..

Niet zo veel :-) heb even een break

Handrem is inmiddels wel aangesloten en ontlucht;

2DE17459-E00D-4D89-9B40-9C4F492F953A-441-0000003C152F4762_zps40e75e07.jpg

Oei Oei, de remcilinder was toch niet van zo'n goeie kwaliteit:

Ik zag hem wat zweten bij de achterste aansluiting en dacht; ik geef'm nog even een slagje; tads, draad eruit :(

Eerst op zoek naar een nieuwe cilinder, maar toen heeft een handig persoon er een helicoil ingezet, en het resultaat is:

Droog!

Verder is de plaat die in plaats van de reservewielbak gemonteerd zit netjes in de epoxy primer gezet met lasnadenkit, en inmiddels fonkelt het al weer mooi rood daar

Heb ik eindelijk een passen instaplampje gevonden:

De claxon werkt:

De trommelremmen zijn aangepast aan de hydraulische handrem; overbodige onderdelen verwijderd:

Als laatste update: We hebben een avondje besteed aan het uitmeten en passen van de randen voor de achterwielen. Omdat deze met de hand gemaakt zijn is er wat 'vrijheid' in de plek waar ze kunnen komen. Aan de ene kant zit je met het benzineklepje. toen die mooi zat hebben we de andere kant geprobeerd te spiegelen (veel meten), en dat is aardig goed gelukt!

Nu eens even bestuderen hoe de anderen de boel uitgespelen en opnieuw ingelast hebben en even een plannetje maken voor hoe we dan zelf gaan doen :thumbup

Weer een stapje verder.... Het nieuwe plaatmateriaal valt aan de binnenkant precies achter een randje van +- 1 cm dat we hebben laten zitten... mooi man!

A578FE00-A4CA-457A-8C6D-43A70F25B3A7-4254-0000077A4DF55BEA_zps2ba04479.jpg

Ik heb zelf ook zo'n handrem gehad, 60euro op marktplaats.

Dikke rotzooi, inderdaad slecht opgetapt, maar had zelf als ik met de voetrem remde bleef de remdruk achter erop staan.

Na die tijd de cilinder los gehad, zaten allemaal bramen in, gewoon slechte kwaliteit. "goedkoop, duurkoop"

Heb er nu een cilinder van Wilwood op zitten, en werkt veel beter ! Nergens geen last van, ook niet dat de rem er achter op blijft staan. :D

Het hoeft niet gratis hoor king: Heb helaas geen beschikking meer over een draaibank.

Alle te lassen onderdelen schoongemaakt aan de Ascona (cm's dik ML). Woensdag avond gaan we een begin maken met het inlassen van de randen :thumbup

Hey, bedankt voor het aanbod! :thumbup

Enter is wel een uurtje karren enkele reis inderdaad.

Maar, ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, we met zijn 2'en, dus eentje last, de ander koelt en blust. Ik heb al veel tips gelezen en gekregen over hoe dit het beste aan te pakken, en we doen heel rustig aan met lassen. king:

:thumbup super, goed bezig.

Ik had dat op exact de zelfde plek na het inlassen van het kruis van de kooi (krimp).

Met laswerkzaamheden heb je dat al snel.

Ben benieuwd hoe het verder wordt.

Terug
Naar boven