• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Volgende stap wordt de kofferbak. Deze wil ik ook wat rally-allures geven en moet een reservewiel, accu en sproeiertank huisvesten. Ook wil ik vast de brandstofpomp een degelijk plekje geven.

Eerst eens op zoek naar inspiratie...

kofferbak%20nw%201.jpg

ruitensproeiertankje in de koffer bak ? Ja waarom niet king:

Netjes! Je zou die rubbers weg kunnen halen en een bus tussen de beide stangen in. En dan die paarse onderop de onderste stang.

Dan heb je geen uitdrogende rubbers er meer tussen zitten.

Misschien een stomme vraag, maar eerst even mijn complimenten voor je project.

je hebt echt een hele hoop slimme oplossingen!

Maar nu mijn vraag:

Ben je al verder gekomen met je gordels?

Ik zit nu namelijk met hetzelfde. Er komt een rolkooi in mijn manta.

Hier komt een buis in die net boven de hoedenplank loopt. Daar wil ik mijn

4 punts gordels aan vast maken.

hoe kan dat nu het beste worden gedaan? De gordels die ik op het oog heb

zijn takata's. Deze hebben wel klik ogen aan de uiteinden. Hoe kan

dit het beste worden opgelost? Is het ook mogelijk om

bevestigings ogen aan deze buis te lassen?

Alvast bedankt.

Dat kan. Je kan met zo'n klikogen ook een gat door de buis van de kooi boren, daar een pijpje in maken en dan een schroefoog met een moer er doorheen steken. In de regel sterker als een opgelast oog.

Er zijn echter ook gordels die je om de buis van de kooi heen kunt monteren. Ik denk dat dit de mooiste oplossing is.

@Fearless wrote:Netjes! Je zou die rubbers weg kunnen halen en een bus tussen de beide stangen in. En dan die paarse onderop de onderste stang.

Dan heb je geen uitdrogende rubbers er meer tussen zitten.

De 2 stabi stangen moeten onafhankelijk van elkaar kunnen blijven kantelen t.o.v. de 2 armpjes.

Met een stalen bus ertussen kan dit dus niet meer.

Verder heb ik me opzet een aantal rubbers ertussen gelaten (ook de verbinding met het chassis) om te zorgen dat er niet té veel krachten op de onderdelen komen. Zo kan het nog iets wrikken.

Zo, tis al weer een tijdje stil hier...

Ben de afgelopen maanden met van alles druk geweest, en zo nu en dan ook met de Ascona.

Heel fijn klusje; trildempingsplaten uit de kofferbak bikken. Wat een @&€@@€€ klus!

De opel medewerker die hem erin heeft gelijmd ergens eind '78 krijgt van mij een pluim voor ijverigheid !

Trillingsdempingsplaat/asfalt uit de kofferbak halen hoeft geen echt rotklusje te zijn. Bikken kan, maar veel sneller en schoner gaat het m.b.v. een verfstripper/föhn. Wanneer je de asfaltplaat een beetje warm maakt dan wordt het flexibel en kun je het er zo 'afrollen' / laat het zo los en kun je het er in grote stukken eruit halen. :thumb

Normaal zou ik je gelijk geven, de andere platen heb ik er zo ook uit gekregen, maar deze zat echt vast.

Met de verstripper was ik op een gegeven moment echt het rubber aan het verbranden voordat het loskwam. Die dampen die daar bij vrij komen zijn niet echt heel gezond, dus ik heb het met een combi van verwarmen en bikken voor elkaar gekregen.

Het vervelendste werk was de as-tunnel. Vanuit de achterklep kon ik er net niet bij, en van af de andere kant moest ik me tussen de kooi wurmen... Maar het is voor elkaar! :thumbup

Zoiets dacht ik ook gelijk, maar denk dat het wat anders gaat worden. Omdat je een reservewiel ook simpeler vast kan zetten.

Nu ben ik nieuwsgierig!

Valt wel mee toch? De meeste hebben een steun op de bodem gemonteerd van aluminium waar 1 of 2 wielen op kunnen.

Ik kan alleen geen aluminium lassen, dus doe ik het met redelijk dunwandig staal om niet al te veel gewicht erin te monteren...

Terug
Naar boven