• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's C24NE opknap/opvoer project - vliegwiel praat

@fredericki200 wrote:ik draai met een 8.5 inch vliegwiel en koppeling dacht ik ,

het vliegwiel is aangepast voor een 6 punts drukgroep van een m3

draai dr 207pk en 240 nm mee gaat super :wors

Kun je daar eens wat meer over vertellen? Waarom een M3 drukgroep? en heb je nooit problemen met slippen bij optrekken enzo?

ik draai met een 8.5 inch vliegwiel en koppeling dacht ik ,

het vliegwiel is aangepast voor een 6 punts drukgroep van een m3

draai dr 207pk en 240 nm mee gaat super :wors

de m3 drukgroep kan meer vermogen aan waardoor hij ook niet slipt.

moet erbij zeggen dat de koppeling intrappen een heel stuk zwaarder gaat maar dat is normaal bij zo'n koppeling.

het vliegwiel is met de drukgroep weggebracht om pas op elkaar te maken. (gaten boren, draad tappen en balanceren)

je hebt ook een ander druklager nodig, ik heb een grote van een getrag 265, maar een van een chevrolet kan ook.

Duidelijk verhaal, maar ik ga eerst rijden met opel onderdelen die zo op elkaar passen :-)

Nog even een vraagje: Ik heb nu een 2.0E krukaspoelie op de kop getikt, en hier zitten inderdaad 2 merktekens op (5 en 10 graden?)

Nu viel mij op dat deze poelie lompzwaar is ten opzichte van de poelie van mijn 1.9N motor.

Ik vroeg me dus af: is het mogelijk en nuttig om de merktekens van de 2.0E poelie over te nemen op de 1.9N poelie en die te gebruiken?

Met 2 streepjes verf, of een puntje oplassen? het scheelt volgens mij echt 1.5 kilo...?

iemand nog een reactie op bovenstaande vraag?

De postbode bracht zojuist nog een leuk pakketje uit duitsland:

9cd5b230.jpg

dit zat er ook bij... iemand enig idee waar het voor is?

00be9ee7.jpg

Die onderste zal je afdek plaatje zijn voor de orginele brandstof druk regelaar op de rail.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

als je dr belang bij hebt heb ik hier nog een groot vliegwiel liggen, komt van een 3.0 af heeft een druk vlak van bijna 25cm.

hiermee moet het zeker lukken

Terug
Naar boven