• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

me bok op een hoop ofnie ? ( hij rijd weer )

nou het probleem is gevonden de LOOPROL va me distributie riem is afgebroken ( de bout die vast houd )

06032010069.jpg

06032010070.jpg

en dat is dus ook de reden geweet van het geklepper en geknars omdat er geen spanning meer op de distributie riem stond is ie van tijd af gesprongen waardoor het kleppen dus nu allemaal verkeerd staan:(

morgen op de mantabeurs kijken of ik zoon bout kan vinden en dan maandag alles weer in elkaar en op tijd zetten ps nog een vraagje ik heb me gaklephuis er af liggen maar die zit helemaal onder de olie hoe komt dat en hoe kan ik dat het beste schoonmaken

06032010072.jpg

06032010071.jpg

groet maarten

Ik heb voor de nieuwe type c20xe's nog wel een paar van die bouten op voorraad....dit is dan wel een gewone 6 kant (van de opeldealer)

Die vette gasklep kan komen door eenvestopte carterventilatieslang.

Schoonmaken met remmenreiniger of carburateurcleaner...Als het maar ontvet....

Heb je ook de binnenplaat van je kleppendeksel aangepast?

Heb mijne aangepast zodat er er minder damp naar buiten kan,in jou geval dus de gasklep.

Zoek via goole naar Breather mod c20xe....

Maar zou eerst je slangen checken...

Lullig van die bout, zon klein dingetje zon grote schade...

origineel gepost door Fearless

Ik heb voor de nieuwe type c20xe's nog wel een paar van die bouten op voorraad....dit is dan wel een gewone 6 kant (van de opeldealer)

Die vette gasklep kan komen door eenvestopte carterventilatieslang.

Schoonmaken met remmenreiniger of carburateurcleaner...Als het maar ontvet....

Heb je ook de binnenplaat van je kleppendeksel aangepast?

Heb mijne aangepast zodat er er minder damp naar buiten kan,in jou geval dus de gasklep.

Zoek via goole naar Breather mod c20xe....

Maar zou eerst je slangen checken...

Lullig van die bout, zon klein dingetje zon grote schade...

ben effe aan het lezen geweest maar als je aan het trappen bent met je auto komt er dus olie in je gasklephuis met als gevolg veel rook en slechte performence en die breater mob zou dat verhelpen zit het zo:wtf

in me leiding van de carter naar de kleppendeksel zat idd een hoop drek dus dat ook maar effe schoonmaken

ps wat voorn olie kan ik het beste gebruiken voor die type blok

is het ook verstandig om me lexmaulinlaat de ook maar af te halen en goed schoon te maken ?

groet maarten

Andere bout op een beurs? is volgens mij nog wel bij de dealer te krijgen. Is een rekbout, dus niet 2x te gebruiken (anders kan hij breken ;) )

ik zou de complete distributie vervangen. aangezien dit nu allemaal op z,n donder heeft gehad,

andere looprol (bout) betekend vaak ook andere spanning en dan is er een kans dat de rest er binnen niet al te lange tijd ook mee ophoud, (waterpomp enz)

ik zou ff alles vervangen ;)

Die drek gewoon weghalen met een doekje, en schoonblazen.

Die breathermod zorgt zoiezo voor minder troep van carterdamp in je inlaat.

Het kost niets en is simpel uit te voeren, dus gewoon doen zou ik zeggen.

zowiezo alles nieuwe bouten bij t vervangen van de riem..

je motor is stuk gelopen door een besparing van 1,30...

origineel gepost door Redmen

nou het probleem is gevonden de LOOPROL va me distributie riem is afgebroken ( de bout die vast houd )

en dat is dus ook de reden geweet van het geklepper en geknars omdat er geen spanning meer op de distributie riem stond is ie van tijd af gesprongen waardoor het kleppen dus nu allemaal verkeerd staan:(

morgen op de mantabeurs kijken of ik zoon bout kan vinden en dan maandag alles weer in elkaar en op tijd zetten.

groet maarten

Ik denk dat je met alleen een nieuwe bout niet daar gaat komen, je zult zeer zeker een paar kleppen krom hebben.

Dit kan ook de oorzaak zijn waardoor de ene klepstoter lager staat dan de andere (omdat de kleppen zich niet meer helemaal kunnen sluiten)

Dus als ik jou was zou ik de kop er maar af trekken.

Suc6 verder met de reparaties!!

oke dan ga ik die bouten maar eens halen bij de dealer

heb de distributieriem veleden jaar al vervangen samen met de waterpomp spanrol looprol en vsnaren

maar ik wist nie dat je die bouten meteen moes vervangen der bij dom heb der nu een hoop ellende mee

he meteen effe een vraag alles staat nu van tijd af hoe krijg je alles weer goed op tijd ??

het op tijd zetten is wel je laatste zorg.

Trek eerst de motor maar uit elkaar..

Nieuwe kleppen en klepgeleiders laten plaatsen. Klepzzittingen opnieuw invrezen en alle kleppen opnieuw inslijpen..

Controle op je zuigers.. Die kunnen ook nog schade hebben..

dan alles weer opbouwen..

Maar like said trek dat blok maar eerst uit elkaar..

zou eerst de distributie op tijd zetten met nieuwe spullen.

en dan compressie meten.

dan weet je snel genoeg of je je cilinder kop er af moet halen.

kleine kans, maar beter eerst zeker weten voor je je kop er aftrekt.

succes

Originally posted by jason

zou eerst de distributie op tijd zetten met nieuwe spullen.

en dan compressie meten.

dan weet je snel genoeg of je je cilinder kop er af moet halen.

kleine kans, maar beter eerst zeker weten voor je je kop er aftrekt.

succes

waarom nog meer risico nemen, met kans op nog meer motorschade. Die 150 euro voor een koppakingset en kopbouten doen het hem ook niet meer..

Revisie van deze motor zal duurder zijn

Er is zowiezo 1 klep krom, dus waarom eerst in elkaar zetten? Ding loopt toch voor geen meter, en straks heb je alleen nog maar meer schade

inderdaad kan er nu nog veel meer kapot gaan als je hem optijd zet en hij zou willen lopen dan is de kans ook nog aanwezig dat de kromme klep afbreekt en dan kun je opzoek naar een andere motor :cry

origineel gepost door 2000

origineel gepost door toppertheo

(starten geeft hoge belasting op distributie)

groeten Theo.

Jouw verhaal klinkt aannemelijk (behalve het verspringen van de distributie op een drempel?)

Maar waarom belast het starten de riem meer? ik bedoel:

starten==> kracht op vliegwiel==>krukas==>distributie.

rijden==>krukas==>distributie

misschien zie ik iets over het hoofd, maar lijkt me redelijk hetzelfde, behalve dat het starten minder toeren maakt?

(overigens is dit niet om te zeiken)

het verspringen van de distributie op de drempel is ook niet echt normaal en zou eigenlijk niet moeten kunnen maar als je distributie door slijtage al wat slap staat en je maakt een rot klap dan gebeuren en soms vreemde dingen en het kan dan net de druppel zijn om hem een tandje te laten verspringen.

dit betekend dus niet dat iedereen nu rustig over de drempel moet rijden omdat anders de distributie verspringt want er rijden enorm veel c20xe blokken in de cross en rally en die doen het na flinke klappen ook nog prima.

het was ook maar een theorie :P

bij het starten krijg je een niet constante kracht op de distributie waardoor de kans op knappen/verspringen groter is dan wanneer je een normaal toeren draaid, ook de toeren begrenser is een onderbreking en geeft meer krachten op de distributie dan normaal.

als de distributie verspringt/knapt dan is dat vaak bij stationair toerental of bij hoge toeren of begrenser en eigenlijk haast nooit bij normaal constant rijden.

hoop dat ik het zo een beetje duidelijk verwoord heb ;)

groeten Theo.

zonder de boel eerst allemaal los te halen kan je natuurlijk ook controleren of je kleppen zijn beschadigd alvorens een compressie test te doen.

beide nokkenassen demonteren.

krukas terug of verderdraaien zodat de zuigers halverwege staan

en klephoogte opmeten.

op de site van eds staat meen ik nog wat gegevens, dat was van klepveer spanning maar uit de kluwer of hayens kan je ook die info halen.

is dit ok dan zou je best een compressie test kunnen doen.

maar als je motor een geluid maakt van een tweede wereld oorlog panzer zou ik zeggen haal het maar los. :o

het is maar een optie....

koppakking ff op ebay bestellen scheelt erg veel geld voor dit type motor, kunt ook gewoon een ander blokje opscharrelen en der in hangen. scheelt een stukje werk, en kwa geld zit je op hetzelfde als je het goed doet.

nou ben gisteren bezig geweest de kop ligt er af en het ergste is waar geworden

alle kleppen krom en helemaal ingevreten in de cillinders:cry:cry

08032010080.jpg

08032010078.jpg

08032010081.jpg

dus nu de vraag kan voor 350 een zelfde blok kopen zou ik er een ander blok inleggen of deze toch laten reviseren?? wat denken jullie

Terug
Naar boven