• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

meer uit mijn ecotecje krijgen?

Dit is een soort chiptuning, dat wordt ook powerbox genoemd.

Deze van FGA die ken ik wel en die werken ook goed, mits juist afgesteld.

MAAR niet te vergelijken met een Mantzel Powerbox.

maar is deze ook schadelijk? want je houd schijnbaar de ecu voor de gek?

ik was aant denken om n crooke erop te gooien en zo'n powerbox in de loop van de tijd?

maja als de meeste zeegge dak hem bttr kan chippen dan zo'n powerboxje ertussen dan is de keuze zo gemaakt natuurlijk kwa prijs zal het niet veel uitmaken he

Zo'n elektronische powerboxje kan dus zorgen voor onveilige motorafstelling zonder dat de Computer daar achter komt.

dan zou je dus motorschade kunnen oplopen door verkeerde afstelling.

ik zou ook voor chippen gaan.

zeker als er een Korte inlaat (Powerbox: mantzel Crooke Dbilas ed.) word gemonteerd.

Willem

Heb genoeg van die FGA Boxen gemonteerd en nooit problemen ermee gehad.

Kwestie van de juiste box voor het juiste blok nemen en goed aansluiten.

En ze werkten ook nog.

Heb een X16XE B GSi voor en achteraf na montage van een FGA box op de bank gehad (met montage van Komplete Supersprint uitlaat incl. spaghetti en K&N filter) vooraf 100pk en achteraf 125pk.

Maar goed ook ik vind chippen beter, maar is wel duurder omdat je na elke aanpassing het opnieuw moet doen. Zo'n FGA Box (de duurdere) kan jezelf nog iets bijstellen.

heb contact gehad met lowering.nl maar hij kan ze niet meer leveren omdat de leverancier ze niet meer maakt schijnbaar jmmr jmmr

Terug
Naar boven