• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Melding INSP

GTC_Michieleke

Post weinig
Hallo allemaal,

Ik heb een Astra GTC uit 2005 en heb deze auto sinds september 2009. Prima auto, al wat dingetjes aan gedaan (oa. Xenon, LED stadsverlichting, embleemloos achter en voor).

Afgelopen weekend een eind gereden en ik kreeg de melding "INSP" op mijn schermpje bij kilometerteller/dagteller. Nou heb ik in instructieboekje kunnen ontdekken dat dit een melding is dat ik voor een inspectie naar de garage moet. Tevens is dit in te stellen op een bepaald aantal km's, maar nou is mijn vraag of ik deze melding zelf kan 'afmelden' of weghalen? Kan iemand mij helpen, of moet ik hiermee naar de Opel-garage?

Alvast bedankt voor de hulp en antwoorden!

Michiel

Die melding kunnen ze er bij de garage zo weer uithalen. Dus je zult er wel ff langs moeten. Misschien weet iemand of je via een verborgen menu dit ook zelf kan doen? dacht het niet maar je weet maar nooit.

Hij staat hier ook wel met de zoekfunctie van het forum.

Maar even kort:

sleutel in contact steken (niet draaien)

knop dagteller indrukken

sleutel op contact zetten (lampjes branden)

knop dagteller (die nog steeds ingedrukt is) even paar seconden blijven indrukken

verschijnen streepjes ipv INSP en melding is weg

auto weer van contact af

origineel gepost door opelfreak

Maar even kort:

knop dagteller indrukken

knop dagteller (die nog steeds ingedrukt is) even paar seconden blijven indrukken

auto weer van contact af

Blijft de melding dan weg? Ik bedoel, komt deze dan niet meer terug bij een volgende interval?

In ieder geval hartstikke bedankt voor deze handelingen!

origineel gepost door GTC_Michieleke

origineel gepost door opelfreak

Maar even kort:

knop dagteller indrukken

auto weer van contact af

Blijft de melding dan weg? Ik bedoel, komt deze dan niet meer terug bij een volgende interval?

In ieder geval hartstikke bedankt voor deze handelingen!

Als het goed is komt hij wel weer terug bij een volgende interval.

Dan gewoon de bovenstaande handelingen herhalen en het is weer weg.

Hij komt inderdaad standaard terug bij de volgende melding. Je kunt dit trouwens ook doen als je de auto een beurt geeft zonder dat deze de melding reeds geeft.

Dan reset je de teller weer en begint ie vanaf daar weer te tellen naar het nieuwe interval :)

aha oke, Weer wat geleerd. M'n broertje doet 't onderhoud van m'n auto dus heb er zelf niets mee van doen, haha. Altijd makkelijk een monteur in de familie;)

origineel gepost door Klanderman

aha oke, Weer wat geleerd. M'n broertje doet 't onderhoud van m'n auto dus heb er zelf niets mee van doen, haha. Altijd makkelijk een monteur in de familie;)

Dat ken ik :wors Errug handig!

vond er 2.. (ff snel) met en zonder rempedaal

astr%20h2.jpg

astr%20h.jpg

ff offtopic, maar wat is dat voor waxige toeren teller zonder cijfers??

BTW, die onderste geld ook voor de Astra G.

Terug
Naar boven