• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Melding P0136 bank 1 sonde 2

Hopelijk is er iemand die me verder kan helpen.

na de storing P0136 bank 1 sonde 2 is de 2e sonde vervangen en nadat de melding terug kwam uiteindelijk andere

kat. Na de rit snelweg de auto afgezet te hebben en weer aan kwam meteen de melding weer.

Terug gegaan naar de garage en die gaf aan dat het dan waarschijnlijk een computerprobleem/bekabeling was en dat ik hem dan maar neer moest zetten maar hij niet aan kon geven hoe duur het kon gaan kosten maar moest rekenen op minimaal 400.

Iemand nog tips advies?

Het betreft een VECTRA-C; Z1.8XE uit 2003

Gr

Dennis

meestal wanneer je deze melding krijgt is het de lambada sonde die voor de kat komt, bank 1 is voor de katalysator en bank 2 na de katalysator in de meeste gevallen

Bank 1 is Bank 1, deze motor is een lijnmotor en heeft maar 1 bank (cilinderbank genaamd).

er staat in de storing letterlijk dat de 2e lambda storing geeft.

Dat is de lambda van Cilinderbank 1 (logisch deze motor heeft maar 1 cilinderbank), de 2e Sonde, Lambda sonde 2.

Dit kan worden veroorzaakt door:

- Slecht werkende Katalysator

- Slecht werkende 1e lambda sonde

- Slecht werkende Lucht massameter

- Slecht werkende Temperatuursensor

Dat verhaal van Cilinderbanken is meer van toepassing voor ons V6 rijders, die hebben 2 cilinderbanken, de voorste (radiateurzijde) is de 2e bank, en de achterste Schutbordzijde) is de 1e bank.

Voor de omega is links 1 en rechts 2

Nu wil het geval de Storing omschrijvingen universeel zijn, daardoor word de bank ook genoemd bij motoren met 1 cilinder bank. (lijn motoren).

De Boxer en V motoren hebben 2 cilinderbanken.

Willem

Oke klasse, woensdag breng ik hem bij iemand die hem even goed doormeet ipv alleen de foutmelding op een schermpje krijgen.

Hij geeft nu trouwens een andere melding dan ervoor wel die p0136 maar ook iets over hoge voltage en dat gaf die eerst niet aan

Na diverse aragebezoeken waarbij alles nagekeken blijft er 1 ding over computer/electronica.

Hier heeft de garageman geen kaas van gegeten dus mocht er iemand in regio den haag zijn die me verder wil helen,graag.

Gr

Dennis

Ik denk dat wim de beste optie is om daar eens langs te gaan. En ik vermoed dat het toch aan de lamda ligt en niet aan de ecu. Of wat anders waardoor de sensor zijn werk niet goed doet zoals massa of verkeerde universele sensor.

Terug
Naar boven