[quote quote=18346527]
Astra_DLS wrote:
Wat is dan het grote verschil met de nieuwe olie? Alleen voor de benzine uitvoeringen als ik dat zo begrijp?
Zou betekenen dat de auto’s van vorig jaar met slechte olie zijn geleverd? Of is dit nieuw inzicht? Vaag verhaal eigenlijk.
Helemaal niks vaags aan.
Allemaal redelijk goed verklaarbaar, als je tenminste de tijd en energie ervoor wil nemen je in deze materie in te lezen (enig technisch inzicht helpt uiteraard).
<iframe src="
https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/r6IldYfepGxB8D" width="427" height="356" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="border:1px solid #CCC; border-width:1px; margin-bottom:5px; max-width: 100%;" allowfullscreen=""> </iframe>
The Impact of Low Speed Pre-Ignition on Next Generation Engine Oils from
Afton Chemical
Inderdaad alleen voor
DI-benzinemotoren
@ (dominee) Astra_DLS: wil hier niet Mr. Wiseguy uithangen, maar bepaalde additieven in motorolie (welke ruimer werden toegepast voor de komst van katalysatoren en steeds hoger wordende emissienormen zoals Euro6) kunnen LSPI promoten (Ca) of antagoneren (Mo en P).
Daarnaast worden de moderne motortjes steeds verder bedreven in het gebied waarin LSPI (pingelen) nu eenmaal voorkomt (slide 9 & 10 van bovenstaand “filmpje”)
Google
LSPI, neem je de tijd om de info eens te lezen (i.p.v. “scannen” zoals onze jeugd), en een heleboel “overbodige” vragen hoeven niet meer gesteld te worden (mag niet zeggen domme vragen want er bestaan immers alleen domme antwoorden….).
[/quote]
Eppo61 waarom noem je Astra_dls nu dominee?
Laten we aub geen rare nick naam met ondertoon gaan geven.
Respect voor elkaar!
Laten we toch elkaar respecteren en er een leuk forum houden.
Mischien zie of lees ik het totaal verkeerd dat kan natuurlijk....
Prettig wekend
Arnold
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk