• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mening gevraagt over sloop auto's in eige beheer.

:jerry een astra g levert ook geen kapitalen op hoor

zitten gemiddeld ook al op 15 jaar oud ;)

oude onderdelen is meestal maar tientjes werk

anders kunnen de mensen beter nieuw kopen :D

Ik heb mijn sloop auto's ook na de ijzerboer gebracht :thumb En de bekabeling apart ingeleverd kreeg van twee calibra's ongeveer 350euro als ik het goed had aan oud ijzer / koper :D

Maar conclusie gewoon goed zoeke + internet in de gaten houden en slopen maar :angel

Doen jullie de kabels nog strippen zodat het schoon koper is of gewoon met plastic en al?

Ik heb hier een olievat vol met bedrading, ding is niet te tillen zo zwaar. Ik bewaarde altijd wat stekkers/draden omdat zoiets altijd wel makkelijk is als je wat moet solderen. Heb dat spul al wel 2 jaar niet meer gebruikt. En moet binnenkort toch wat ijzer wegbrengen dus kunnen die kabels er ook wel bij.

Kan gewoon ongestript.

Gestript levert wel meer op maar dan moet je echt niks beters te doen hebben.

Kg prijs is hoger maar je gooit natuurlijk ook al wat kilos weg als je gaat strippen.

Een kabelboom valt niet te strippen. Bijv. vd draad in een woning zou je kunnen strippen.... Maar ik raad het je af is gewoon kloten / polen werk.... Kabels van een auto zijn flexibel losse draadjes.

Daar dacht ik ook al aan, de gasbrander er overheen.....

Maar breng het wel zo weg. Volgendr week, ben benieuwd wat de ouwde accus nog opleveren dan

Als ik mij niet vergis had ik vlak voor de kerstdagen 80 cent de kilo voor accus.

alleen hou er wel rekening mee dat het dag prijzen zijn he;)

dus elke dag kan het weer een ander bedrag zijn.

ik denk dat je het ook beter zo weg kan brengen.

is zelfde als versnellingsbakken.

die leveren als sloop meer op dan wanneer je ze zelf sloopt ;)

Gasbrander wou ik ook al noemen :jerry

Let er alleen wel op dat politie/gemeente/milieuinspectie er niet achter komt :vertag

Dikke kabels met meerdere kabels binnenin zoveel mogelijk strippen, scheelt een hoop plakzooi.

Gebruik de gasbrander of een vuurtje maar. Dan is het koper nog steeds VIES dus ik zou zeggen succes haha :angel Koper moet niet zwart van de roet zijn :jerry

Kom je wel achter als je het inlevert.

Schoon koper is blank glimmend koper, niet zwart geblakerd groen uitgeslagen koper :jerry

80 cent voor acccu s wow. 350 euro aan ijzer en kopen wat overblijft van een calibra

Denk dat het allemaal iets te rooskleurig is

Wil graag jullie adressen

Breng zelf ook wel eens wat weg

Mijn fam doen al jaren met ijzer maar met deze prijzen loopt bij hun het water in de mond

Koper kabel * € 1,65

Aluminium kabel * € 0,75

Koper lood kabel * € 0,85

Koper aluminium kabel * € 0,50

Zuiver blank koper € 5,00

Onzuiver koper € 4,50

Gemengd rood koper * € 3,50

Geel koper / messing € 2,85

Aluminium € 0,80

RVS € 1,05

Lood € 0,95

Zink € 0,80

Electro motoren € 0,40

Ijzer € 0,20

Accu's € 0,40

Katalysators (per stuk) € 20,00

Ja idd dat soort prijzen ken ik ook

Kop los en zonder ijzer zal hij onder aluminium vallen

Anders onder sloop als ie nog op motor zit

@eddepet007 wrote:80 cent voor acccu s wow. 350 euro aan ijzer en kopen wat overblijft van een calibra

Denk dat het allemaal iets te rooskleurig is

Wil graag jullie adressen

Breng zelf ook wel eens wat weg

Mijn fam doen al jaren met ijzer maar met deze prijzen loopt bij hun het water in de mond

ik zeg er ook duidelijk bij dat ik het niet meer zeker weet he ;)

heb me vriendin ff na gevraagd haha, die dacht dat het 80 cent was.

maar voor aluminium had ik 85 cent bedenk ik me nu, dus denk dat ik eerder 20 cent heb gehad voor accu ;)

maar ja, topic dwaalt wel aardig af.

Neem je niet kwalijk soepkipe

Maar 350 aan rest geld voor calibra is best veel heb er veel gestrip maar

Men vergeet effe voor gemak dat je ook vaak bekleding plastik en meer afval zooi hebt

Terug
Naar boven