• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mening over welk type motor gts

Het is soms ook een kwestie van hoeveel wil je uitgeven.

Grotere motoren zijn meestal geleverd in auto's met een duurder uitrustingsniveau (dus meer leuke assecoires).

En gezien het feit dat je al minimaal 9000 km gaat rijden is LPG G3 ook zeker interressant.

Reken het gewoon is goed uit hoeveel km je jaarlijks denkt te gaan rijden en ja dan ook de kleine stukjes voor de boodschappen erbij schatten.

Bereken het gewoon is even goed!

(je verbruik is bij LPG zo'n 20% hoger dan je benzine verbruik, maar om te rekenen kan je ook 25% nemen dan zit je altijd goed)

http://www.omslagpuntberekening.nl/...rotere spullen vervoert is dat reuze handig ;)

@kadettgte@freeler.nl wrote::hmmz Ik vind dat wel gaan een STW , veel beladen ook nog regelmatig met een tandem asser er achter , het is geen autootje van een paar 100 kilo en ik rij ook niet met een ei onder mijn gas pedaal ... :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag

Dit rijdt ik ook gemiddeld met een Vectra-B 3.0 V6 handbak Stationwagen

de 7,5 op de snelweg weet ik ook wel te halen..

Willem

Denk qua verbruik de 3.2 V6 en 2.2 elkaar niet heel veel ontlopen, zijn bijde dorstige zussen, daarbij wil bij de 2.2 inderdaad de ketting nog wel eens de hoop opgeven.

Ook zal de 1.8 niet heel zuinig zijn als je veel korte ritten maakt, door de wat lichtere motor moet deze harder werken bij stadsritten.

Mooi alternatief is een 2.0T die loopt niks duurder dan een 2.2, maar heeft wel een veel mooier vermogensverloop.

Willem

Wij rijden al een tijdje de 2.2 (155 pk). Lekkere soepel motor om mee te rijden. Verbruik ligt toch voor een groot deel aan je eigen rechter voet. Als mijn vrouw rijd is 1:11,5 goed mogelijk, ook op de kortere stukjes.

ik rij al even een 3.2 v6

op de snelweg 140km/h gemiddeld 1:12,3

maar in de stad 1:8/1:9 ongeveer

maar dan heb ik ook een automaat

dat is toch heel erg netjes voor een v6 automaat. Dat zijn verbruiken waar ik met de Omega 2.6 handbak ook net aan kan komen.

de v6 jes hebben niet zoveel toeren nodig om toch vlot te rijden en op de snelweg draaien ze al snel een paar honderd toeren minder dan een 1.8 of 2.2. en ze zijn fluister stil.

heb een 2.2 heb er spijt van dat ik geen v6je heb genomen. Denk goed na voor je een vectra neemt 147pk 200nog wat koppel met zo een zware wagen...

Een omega wordt het zo en zo niet...

En een v6 ook niet en ook geen automaat...

Het ging mij specifiek om de 1.8 & 2.2...

Maar wat me wel opvalt is dat de enigste nadeel van de 2.2 de ketting is....terwijl er echt een hele hoop te koop staan, zowel 1.8 als 2.2

Zou het niet net te ver naar beneden gehaald worden? :jerry

Je zou bijna te bang worden om een 2.2 aan te schaffen als hier de reacties leest op het forum. :jerry

Ik denk dat er wel meerdere auto's/modellen zijn die "minpuntjes" hebben...

En natuurlijk komen alle negatieve dingen eerst dat snap ik...

maar ik denk dat het gros gewoon wel goed en lekker met de 2.2 rijdt zonder problemen??? :hmmz

@cano666 wrote:heb een 2.2 heb er spijt van dat ik geen v6je heb genomen. Denk goed na voor je een vectra neemt 147pk 200nog wat koppel met zo een zware wagen...

Lijkt me bijna teveel gezegt van je...wat moeten mensen met een 1.8 dan wel niett?

En het lijkt mij ook niet dat een 2.2 het al moeilijk heeft en dat het pas gaat tellen vanaf v6 motoren

Kijk tuurlijk hoe groter de motor hoe meer vermogen....

En de vectra weegt 1350 kilo... Heeft bijna 150pk en een topsnelheid van 216km/h...

Dat moet toch ook wel genoeg zijn ergens....????

Avdberg, als je naast een vectra 2.2 ook een audi tt (1200kg ofzo?)hebt met een 1.8turbo blok en dan nog quattro 225pktjes met een goeie chipje dan is de vectra zo traag als ik weet niet wat. Scheelt per persoon wat je er van vind waar je van houd. Zou wel leuk zijn als de topic opener straks geen verkeerde keuze maakt.

Zoals ik al schreef, een 2.0T net even soepeler als de 2.2, ook geen Racemonster maar echt een toermotor, Lekker koppel in de wat lagere toerentallen..

Willem

Terug
Naar boven