• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

merci mannen !!

dag willem

heb alles gezien op problem car

ik denk dat ik deze foto s ga afdrukken en mee ga nemen naar de garage

dan hoop ik dat die man daar de oplossing in vindt en dat het dan toch niet de egr gaat zijn

ik heb nog wel een andere vraagje voor je

ik moet naar het schijnt de originele radio verwijderen uit de boordcomputer

ik heb nl de originele radio vervangen door een andere radio niet compatible met de boordcomputer

kan de garagist dit met zijn diagnose toestel ?

die man had daar eigenlijn nog nooit van gehoord en wist dan ook niet hoe hij dit moest aanpakken

naar het schijnt kan een niet originele radio wat foutjes veroorzaken als je die niet verwijderd uit uwe boordcomputer

Radio:

dat kan alleen de dealer met de Tech-II

en problemen door andere radio, nee dat kan niet helaas...

de radio kan hooguit een storing in de Centrale Vergrendeling veroorzaken, maar niks met de motor.

enige wat je bereikt als je de radio op ''afwezig'' laat zetten, is dat de datum blijft staan als je de radio aanzet.

De Boardcomputer of tijd datum-radio / buitentempsensor scherm, staat geheel los van de motorsturing!!

Dit is echt een MOTORPROBLEEM, waar jouw garagist geen raad mee weet, en dan maar wat probeert.

hij zou gewoon het inlaat eens open moeten werken, en GOED schoon moeten maken, en geen half werk moeten leveren.

Willem

das goed

dat de datum er niet op staat is geen probleem

heb kalenders genoeg thuis

maar ga hem dat zeker zeggen maandag en de foto s afdrukken

al heel hard mercikes hé , want niks zo ambetant als constant naar de garage moeten

ik hou u op de hoogte

alléé vandaag nieuwe egr klep aangekregen

morgen auto naar de garage

ga ook maar direct de thermostaat laten mee vervangen

nu maar duimen dat het opgelost geraakt

:thumbup:thumbup:thumbup

alléé de nieuwe klep zit erin en het lampje gaat voorlopig niet meer branden ,

dan maar hopen dat het zo gaat blijven

Effe op de hoogte houden van mijn storings project:

Ik heb de Zafira 2.0DTi 16V 2004 alhier, waarvan ik het inlaat en EGR heb gereinigd, weer op pad gestuurd, het gezin is er mee op wintersport geweest, dus gelijk een goede afstand (frankrijk), en de auto heeft alleen op de heenrijdt 1x de storing laten zien, daarna niet meer meegemaakt.

vandaag uitgelezen, en zelfs de storingen waren al uit het geheugen.

Willem

heb ook nieuwe termostaat laten zetten, maar de temperatuurmeter in de wagen gaat niet sneller omhoog hoor

zal zo wel zijn zeker dat de hij zo lang blijft liggen

is gewoon normaal bij deze motoren, ik heb m vandaag opgehaald, mistlamp vervangen + uitgelezen, en weer terug gebracht, en de meter stond nog op de naald, met uitlezen was de motor nog geen 50graden.

Willem

nu is de egr klep vervangen en het motor lampje is uit , maar de auto trekt nog altijd niet door

niet meer zo als het was toen hij in veiligheid lag maar toch voel je goed dat er ergens iets is waardoor hij niet optrekt

na de egr klep , luchtmassameter, thermostaat te hebben vervangen is het nog altijd niet opgelost

:swear:swear:swear

ik heb precies zo de indruk dat er een klep of zo te laat of niet openspringt

zo krijgt de wagen gewoon onder het rijden zo een boost dat er precies onderweg een motor is bijgelegt

dat verklaart misschien ook die schok die ik al lange tijd ondervindt tussen de 2000 en 3000 toeren

Ik weet wel dat de Zafira waarvan ik het inlaat heb gereinigd, echt een stuk beter is gaan rijden, trekt echt als een lier, en blijft tussen de 1200 en 4200 toeren continu trekken.

zit in een mum van tijd op de 160km/u.

Daar had deze wel moeite mee voor deze reiniging.

Willem

maar dat zou allemaal gebeurd zijn

zuiver gemaakt , egr vervangen , lmm vervangen , weet niet wat er nog meer zou kunnen aan gebeuren

en krijg ook geen foutmeldingen

je kan dit zelf eenvoudig controleren

- haal de ecotec kap eraf.

- haal de slang van je inlaat buis af.

- haal het inlaat bochtje eraf

- bekijk de boel eens.

kan je zo zien hoe vuil de boel vanbinnen is.

bij elkaar 20minuten werk met terugbouwen erbij.

als de boel uit elkaar geweest is blijven alle pakkingen 100% heel.

Willem

je hebt mij vorige keer ook een paar foto hierbij gezet

welke is juist de inlaat buis en bocht welke ik moet loshalen ?

da ik niks verkeerd doe hé

waar de slang vanaf de intercooler op zit.

bochtje naast de hand:

100_2691.jpg

dan zie je dit:

100_2689.jpg

100_2690.jpg

Willem

niet zo schon als mijn project, maar opzich redelijk schoon.

Vermoedelijk was bij mijn project nog een beetje restverv uiling van de turbo het probleem.

Deze rijdt nog zonder problemen.

Willem

dus gaat het niet optrekken en de schok een andere oorzaak hebben ?

nergens geen klep die moet open gaan of zo en die dat niet doet of niet te goei doet ?

mijn project heeft een keer storing gegeven op de heenreis wintersport, en sindsdien niet meer.

Willem

Terug
Naar boven