• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Met een schroefset onder je auto door belgie rijden

Afgelopen zaterdag een dagje naar brussel en antwerpen geweest met mijn vriendin. Ik rij met een astra g met een ta technics schroefset. Wat een ramp is dat?! De wegen in belgie zijn niet bepaald geweldig. Gaten, hobbels en dan ben ik nog niet begonnen over de klinkerwegen :puke .

Auto heeft flinke klappen gekregen pfff. Achterkant staat bijna op zijn laagst en voorkant nog aardig wat schroefdraad over. Ik schat zo een 6cm a 7cm rondom, naar mijn mening echt niet superlaag ofzo. Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat mijn wielen aanliepen, dit gebeurde echter ruim 4 a 5 keer door van die hobbels op de snelweg van belgie. Schroefset is aardig stug, je zou dan verwachten dat niks aanloopt. Ik kreeg het zelfs voorelkaar rechter achter wielrand om te buigen(1.5 cm spoorverbreders). Nooit eerder gebeurd!

Soms vraag ik me af hoe veilig is een schroefset nou? Om een voorbeeld te geven.

Je rijd op de snelweg een aardige snelheid(130) vervolgens een flinke hobbel op de weg. Je wordt dan nog net niet gelanceerd door het dak haha. Laat staan als je 180 rijd?!

Sommige situaties met een schroefset zijn naar mijn idee echt gevaarlijk. Wanneer een schroefset op zijn laagst staat heb je bijna geen demping meer. Dan worden sommige situaties helemaal gevaarlijk!? Nu is ta technics geen top merk ofzo. Maar volgensmij is elke schroefset die relatief laag staat wel gevaarlijk in sommige situaties.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, met name wanneer een schroefset relatief laag staat.

Ps. Zag een golf 5 staan helemaal stance. Pff ik had medelijden met die gast als hij over klinkerwegen moet rijden in belgie :afro

Terug
Naar boven