• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

met welke korel schuren voor spuiten? c kadett

sh93

Post weinig
Edit... Onderwerp verandert

ben bezig met auto klaar maken om te spuiten,

en dus primer aan het spuiten, maar nu blijkt dat het helemaal niet hecht......

wie weet hoe dit kan?

heb ffe een paar fotos er bij,

DSC_0342.jpg

DSC_0346.jpg

DSC_0344.jpg

dit ik de kleur die er straks op moet komen.

deze heeft dus ook van die rare ribbel vlekken er in......

DSC_0348.jpg

kan iemand mij a.u.b. vertellen hoe dit kan?

ik heb het fijn geschuurt korrel 600 en 1200 waterproef.

daarna schoon gemaakt, en ontver met wasbenzine,

goed later uitdrogen, kleefdoekje er over, en primer er op...

wat doe ik verkeerd??

alvast erg bedankt

de originele oude lak is celluloselak, je grondverf en gewone lak zal waarschijnlijk op acrylbasis zijn. De acryllak reageert met de celluloselak, als je de oude lak geschuurd hebt reageert het zelfs nog meer.

Je kan de oude laklaag afsluiten met een speciale laag. Compleet verwijderen is natuurlijk de beste optie. Sommige zaken kunnen spuitbussen maken met celluloselak.

Succes.

mijn primer is gewoon van motip.

de lak laag die er op zit heb ik geen flauw idee van...

maar op foto 1, had ik het metaal kaalgehaald en toen in de primer gezet.....?

hoe kan dit dan

de originele oude lak is celluloselak, je grondverf en gewone lak zal waarschijnlijk op acrylbasis zijn. De acryllak reageert met de celluloselak, als je de oude lak geschuurd hebt reageert het zelfs nog meer.

Je kan de oude laklaag afsluiten met een speciale laag. Compleet verwijderen is natuurlijk de beste optie. Sommige zaken kunnen spuitbussen maken met celluloselak.

Succes.

je moet er een sealer overheen spuiten ,die kan beide laksoorten dragen...,en als het kaal is en je krijgt dit kan het wel eens zijn dat er sillecone resten zitten.. en je spuit geen 2k lak,dat kan ook nog een oorzaak zijn..

mijn primer is gewoon van motip.

de lak laag die er op zit heb ik geen flauw idee van...

maar op foto 1, had ik het metaal kaalgehaald en toen in de primer gezet.....?

hoe kan dit dan

wat ik meestal gebruik is "allground" die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)

bij mij werkt het elke keer weer en voor de prijs is het goed te proberen (30,- de liter bij de lokale verfhandel)

je moet er een sealer overheen spuiten ,die kan beide laksoorten dragen...,en als het kaal is en je krijgt dit kan het wel eens zijn dat er sillecone resten zitten.. en je spuit geen 2k lak,dat kan ook nog een oorzaak zijn..

@drakos wrote:wat ik meestal gebruik is "allground" die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)

bij mij werkt het elke keer weer en voor de prijs is het goed te proberen (30,- de liter bij de lokale verfhandel)

en die allground is dit ook een primer??

en heet het ook zo? king: heb hier nog nooit van gehoord..

dus gewoon doed ontvetten en dat spul eropspuiten. dan moet het goed zijn?

:wors hartstikke bedankt allemaal :wors

wat ik meestal gebruik is "allground" die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)

voor jou grondlak is 600 voldoende

1200 waterproof is teglad en teweinig hechting

tevens denk ik dat je niet goed ontvet hebt je blik niet goed geschut hebt

en je onderlaag reageerd met je spuitbussenlak

@drakos wrote:wat ik meestal gebruik is "allground" die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)

600 is veel te fijn voor filler max 320 anders hecht het niet. filler daarna schuren met 500 waarna er 2k op kan. metallic lak ? 400 droog en 1000 nat naschuren. Dat is in iedergeval wat we bij me op het werk hanteren Verder zie ik idd dat de verf is gaan reageren met de oude laklaag.

voor jou grondlak is 600 voldoende

1200 waterproof is teglad en teweinig hechting

tevens denk ik dat je niet goed ontvet hebt je blik niet goed geschut hebt

en je onderlaag reageerd met je spuitbussenlak

@sh93 wrote:@drakos wrote:wat ik meestal gebruik is "allground" die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)

allgound is inderdaad een primer en ik ken het niet anders als "allground" :angel (exacte merk weet ik niet, maar zo heet het)

spul kan je kwasten,spuiten (verdunt) en e.v. in een spuitbus laten persen (doe ik altijd)

en goed ontvetten is altijd belangrijk ;) wasbenzine is ook niet mijn keuze wat dat betreft, gebruik zelf "decosol savesolve" dit lost ook meteen e.v. siliconen meteen op ;)

weet niet of dit particulier te krijgen is (bestel het via mn werk) maar er zijn meer "proffesionele" ontvetters te krijgen die 10x beter dan wasbenzine ontvetten ;)

600 is veel te fijn voor filler max 320 anders hecht het niet. filler daarna schuren met 500 waarna er 2k op kan. metallic lak ? 400 droog en 1000 nat naschuren. Dat is in iedergeval wat we bij me op het werk hanteren Verder zie ik idd dat de verf is gaan reageren met de oude laklaag.

@bitter cd wrote:de originele oude lak is celluloselak, je grondverf en gewone lak zal waarschijnlijk op acrylbasis zijn. De acryllak reageert met de celluloselak, als je de oude lak geschuurd hebt reageert het zelfs nog meer.

Succes.

helemaal met je eens,

de autolaken eten elkaar op als ware,

@sh93 wrote:@drakos wrote:wat ik meestal gebruik is "allground" die hecht overal overheen en kan vervolgens elke lak dragen ;)

allgound is inderdaad een primer en ik ken het niet anders als "allground" :angel (exacte merk weet ik niet, maar zo heet het)

spul kan je kwasten,spuiten (verdunt) en e.v. in een spuitbus laten persen (doe ik altijd)

en goed ontvetten is altijd belangrijk ;) wasbenzine is ook niet mijn keuze wat dat betreft, gebruik zelf "decosol savesolve" dit lost ook meteen e.v. siliconen meteen op ;)

weet niet of dit particulier te krijgen is (bestel het via mn werk) maar er zijn meer "proffesionele" ontvetters te krijgen die 10x beter dan wasbenzine ontvetten ;)

gelukig kan ik ook zakelijk bestellen king:

weet iemand ook een site waar ik dit kan krijgen?

@bitter cd wrote:de originele oude lak is celluloselak, je grondverf en gewone lak zal waarschijnlijk op acrylbasis zijn. De acryllak reageert met de celluloselak, als je de oude lak geschuurd hebt reageert het zelfs nog meer.

Succes.

helemaal met je eens,

de autolaken eten elkaar op als ware,

Terug
Naar boven