• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Metalen deeltjes in carter aangetroffen....

Potverdikke vandaag de kleppendeksel er weer eens af gehaald om nog een keer een nieuwe pakking er tussen te leggen kom ik dit tegen:

YS2nc.jpg

Een of andere dikke ring ligt gewoon los in de kop!!:o En wel op deze plek:

KfL1I.jpg

Iemand enig idee waar zo'n ring thuishoort?

Dit avontuur had dus al op dag één desastreus af kunnen lopen!!:fy1

Zo te zien is mijn vorige post niet doorgekomen..

Ring komt hoogstwaarschijnlijk van een kopbout vandaan.

Dacht ik ook al, had de kopbouten nog allemaal geïnspecteerd en het zag er allemaal wel het zelfde uit, dus zal wel van de oude kopbouten geweest zijn denk ik dan....

Bedankt mannen!:thumbup

In elk geval een gerust gevoel dat het er niet meer in zwerft...:sleeping

Er zwerft wel een hoop zooi in dat blok van jou hoor, :o.

Maar gelukkig dat je het gevonden hebt, VOORDAT het schade aan heb kunnen richten.

Maar je oliepomp had je toch nog niet zo lang geleden v.v?

Welke pomp word het nu?

Ja, verdomme slecht opgelet door de vorige eigenares!! Blok een hele tijd geleden van GSIsuga gekocht met revisie ks700 kop erop, maar volgens mij heeft ze hem zelf weer geassembleerd. Toch is het een prima motor verder, loopt zeer mooi....

Heb die IMI pomp er al meer dan half jaartje op zitten en dat werkt prima! Rij er echt niet voorzichtig mee, wel goed warm laten lopen, maar dan vol in de toerenbegrenzing met flink optrekken.

Heb er recent ook een teflon olie additief in gegooid van Interflon (industrieel) en ik weet zeker dat die oliepomp daar ook flink baat bij heeft. Maakt de olie smering enorm veel soepeler...

Terug
Naar boven