• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

Deze keer weer een wissel van auto ! nu niet omdat de oude gaar was verre van zelfs maar omdat ik wat snellers en speciaalers wou ! heb 2 maanden terug een Corsa B V6 gekocht uit 1993 ! ga er helaas wel 7 jaar op achteruit maja het is net als met wijn hoe ouder hoe beter :jerry

Foto-XLAD7FTS-D.jpg

Foto-IMRNP6XL-D.jpg

Foto-ODEEC3SR-D.jpg

Foto-T4ZWBPW4-D.jpg

gekocht met nieuwe APK en zat netjes in de lak 1,5 ton gelopen maar al gauw kwam ik erachter dat ie verre van apk geldig was....

d8 dat me wiellager versleten was en was dus naar een keuringstation gereden om m gelijk even van voor naar achter na te laten kijken,hier kwam ik nogal van de koude kermis thuis...2 pagina's vol met afkeur punten...troost me wel met het feit dat hij netjes in de lak zit en motorisch/versnellingsbak 100% goed zijn o.a een opsomming:

Chassis nr niet leesbaar

kokerbalk rechtsachter roestschade

eindlangsbalk links roestschade

motersteun losgeraakte vulcanisatie

uitlaat niet gasdicht

co uitstoot te hoog

elektrische bedrading in moterruimte niet goed geisoleerd

wiellager linksvoor versleten

wiellager linksachter versleten

wiellager rechtsachter versleten

band rechtsvoor beschadigd

stuurwiel niet goed bevestigd

stuurbekrachtigingsslang is beschadigd

handremkabel links is gerafeld

handremkabel rechts is gerafeld

rempedaal slag word door aanslag beperkt

remkracht regelaar/ALR heeft onvoldoende bewegings-vrijheid

Abs bekabeling linksvoor is gebroken

Abs lampje blijft branden

remverschil vooras is te groot

remverschil achteras is te groot

ruitensproeier werkt niet goed

zitplaats rechtsvoor is ondeugdelijk bevestigd

richtingaanwijzer linksvoor verkeerd kleur lamp

richtingaanwijzer rechtsvoor verkeerd kleur lamp

stadslicht rechtsvoor knipperd

dimlicht links geen goed lichtbeeld

dimlichts rechts geen goed lichtbeeld

een hele lijst dus...en hij was pas geleden nog gekeurd...nu heb ik dus de apk papieren nog vd garage en vroeg me af of ik daar nog geld van terug zou kunnen zien omdat het me nogal in de papieren gaat lopen 5-600 euro zoiezo als ik alles zelf doe , gelukkig ben ik al een heel eind , t enigste wat ik nog moet repareren zodat ie zo weer door de apk fietst is: roestschade(leuk als de oude eigenaar de kriksteun helemaal verneukt heeft en zo een paar jaar lekker aan het rotten is) ,rechtervoorstoel afstellen,rem rechtsachter even laten ontluchten met apperaat,andere kleur lampen richtingaanwijzer,dimlichten even af laten stellen en andere ruitensproeiers erin,pakking vervangen van me uitlaat,chassis nr erop nieuw in laten slaan en nieuw motersteuntje

maar nu wil ik dus me MID weer gaan overbouwen in me nieuwe corsa en vandaar dat ik dit dus hier in plaats,want omdat er hier een c25xe ecu inhangt moet ik dus me signaal voor de MID (verbruiksgedeelte) ergens anders vanaf pakken , van welke kabel moet ik dan me signaal aftakken?

Btw ergens in december staat dus me oude Corsa B GSI te koop uit 2000 ! 152.00 gelopen , Airco , elektrische ramen , stuurbekrachtiging , schuif/kanteldak , C.V op A.B , passagiers airbag , Powerbox , Spaghetti Spruitstuk ! GEEN olieverbruik , altijd netjes onderhouden en NIET afgetrapt maar met liefde bereden

@ivartje wrote:Nou hij werkt EIN-DE-LIJK !!! :thumb

hij moest toch op de achterste connectors aangesloten worden op pin 12! (thnx to SJOERDIE) hiervoor heb ik een stekker vd ecu afgeknipt op de sloop en 1 kabeltje er voorzichtig uit gehaald en op de lege pin 12 erin gestoken en de draad vd MID (pin 21) eraan gesoldeerd en warempel het werkt!

zie foto voor de locatie vd draad!:

Foto-DBGUZNZC-D.jpg

waar een kruisje bijstaat is hoe het niet moet en hoe ik het eerst aan had gesloten,de pijl wijst voor zich !

dit moet ik dus anders aansluiten vanwege me andere ECU,dat is dus Pin 21 zwart/bruin vanaf mij MID die naar de juiste kabel moet op me ECU

Jeej weer een v6 corsa tje, mijne is nu weer zo goed als klaar, heeft tijdje stil gestaan, nieuwe motorkap erop, wat roest aan gepakt rechtsachter kokerbalk apk was goed als ik er 4 nieuwe banden op plak!

Dankjewel Dennis! Binnenkort die van mij ook Richard nog even geduld haha

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

MID systeem zit inmiddels weer werkend in me auto , ook heb ik gister me stoelverwarming weer aangesloten en me ruitenwisser interval,plaatje bij t praatje:

84cfa93ad1f051176c41d297bd00d638.jpg

1b7b3829cc74a5177b21b8ca9c43aa79.jpg

6f8712610ca7f2fe4ac57d653d9185a4.jpg

Nu is t nog een kwestie van een paar dingetjes voor de APK en na t klaarmaken vd oude auto voor verkoop , nog een x origineel Opel alarm inbouwen moet alleen nog even uitzoeken hoe en wat aangezien er op mij corsa geen CV zit ...

Grtjes

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Terug
Naar boven