• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mid inbouwen?

In ieder geval moeten we nu alleen nog aanpassingen gaan doen in de zin van:

- carter met oliepeilsensor

- koelvloeistofbak met sensor

en zo nog een paar dingen met sensor.. remmen etc als dat te doen is..

dit staat zo op vectra-forum was hier al een tijdje aangemeld maar had dit topic nog niet bekeken.

werkt die mid dan ook als je dit niet aansluit?

krijg je dan gewoon de olie en koeilvloeistof temp niet te zien?

Erwin

In ieder geval moeten we nu alleen nog aanpassingen gaan doen in de zin van:

- carter met oliepeilsensor

- koelvloeistofbak met sensor

en zo nog een paar dingen met sensor.. remmen etc als dat te doen is..

dit staat zo op vectra-forum was hier al een tijdje aangemeld maar had dit topic nog niet bekeken.

werkt die mid dan ook als je dit niet aansluit?

krijg je dan gewoon de olie en koeilvloeistof temp niet te zien?

Erwin

Maar als ik dat doe he, dus alles wat ik niet kan aansluiten op de massa,

dan krijg ik de sensoren allemaal niet te zien?

maar wel rijbereik enzo?

en is er een schema met kabel kleuren zodat ik kan zien wat ik waar moet solderen?

en als ik de sensoren op de massa leg, kan de dealer vervolgens wel mijn mid programmeren?

sorry voor de hoeveelheid vragen maar wil graag een mid inbouwen, maar wil dan wel graag weten wat precies de mogelijkheden e.d. zijn, dus wel of ik het verbruik kan zien en de rittijd etc.

Erwin

Maar als ik dat doe he, dus alles wat ik niet kan aansluiten op de massa,

maar wel rijbereik enzo?

en is er een schema met kabel kleuren zodat ik kan zien wat ik waar moet solderen?

en als ik de sensoren op de massa leg, kan de dealer vervolgens wel mijn mid programmeren?

sorry voor de hoeveelheid vragen maar wil graag een mid inbouwen, maar wil dan wel graag weten wat precies de mogelijkheden e.d. zijn, dus wel of ik het verbruik kan zien en de rittijd etc.

Erwin

[rquote=1832512&tid=139740&author=Erwin1987]Maar als ik dat doe he, dus alles wat ik niet kan aansluiten op de massa,

maar wel rijbereik enzo?

Erwin[/rquote]

iemand nog antwoord op de vragen die ik stelde?

Erwin

maar dat rijbereik kan je tog gewoon aansluiten via je gele stekker zonder dat je iets extra hoeft te plaatsen sensor ofzo?

en ik heb ergens een lijstje met kleuren en pin nummers,

en kan ik vanaf de bc hendel de kabels aan de stekker solderen aangezien dit niet voorbereid ligt?

en lag bij jou alles voorbereid?

Erwin

[rquote=1832512&tid=139740&author=Erwin1987]Maar als ik dat doe he, dus alles wat ik niet kan aansluiten op de massa,

maar wel rijbereik enzo?

Erwin[/rquote]

iemand nog antwoord op de vragen die ik stelde?

Erwin

ik heb net gekeken achter me dash,

en wim je hebt gelijk hij is niet volledig bekabeld,

er zitten 13 kabels in als ik daar de 2 toetsen van de bc bij reken kom ik op 15!

nou snap ik dat ik dat olie niveau en koelvloeistof, niet zo makkelijk kan aansluiten maar,

pin 6 toerenteller pin 24 en 25 brandstof hoeveelheid en verbruikssignaal, die moet ik toch ergens vandaan kunnen halen? weet iemand waar die liggen en/ of waar ik die vandaan kan nemen?

Erwin

maar dat rijbereik kan je tog gewoon aansluiten via je gele stekker zonder dat je iets extra hoeft te plaatsen sensor ofzo?

en ik heb ergens een lijstje met kleuren en pin nummers,

en kan ik vanaf de bc hendel de kabels aan de stekker solderen aangezien dit niet voorbereid ligt?

en lag bij jou alles voorbereid?

Erwin

ik ben er ondertussen via een engels forum achter dat ik die van de toerenteller en de brandstof achter me dash vandaan kan halen, en die voor het verbruik vanaf de ecu moet aftakken alleen waar zit die eigenlijk?

Erwin

ik heb net gekeken achter me dash,

en wim je hebt gelijk hij is niet volledig bekabeld,

er zitten 13 kabels in als ik daar de 2 toetsen van de bc bij reken kom ik op 15!

nou snap ik dat ik dat olie niveau en koelvloeistof, niet zo makkelijk kan aansluiten maar,

pin 6 toerenteller pin 24 en 25 brandstof hoeveelheid en verbruikssignaal, die moet ik toch ergens vandaan kunnen halen? weet iemand waar die liggen en/ of waar ik die vandaan kan nemen?

Erwin

ik ben er ondertussen via een engels forum achter dat ik die van de toerenteller en de brandstof achter me dash vandaan kan halen, en die voor het verbruik vanaf de ecu moet aftakken alleen waar zit die eigenlijk?

Erwin

Terug
Naar boven