• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

midden console

shaktibiharie

Post weleens wat
Hallo allemaal

Ik ben vanplan me midden console over te spuiten in de kleur van me auto

Maar vroeg me af gaat me verf brokken want mij midden console is niet glad maar heeft van de ribbels ?

Zou ik gewoon over heen kunnen spuiten?

als het plastic van je console een beetje ruw is.

dan moet je het glad schuren meerdere malen tot het glad is ontvetten en primen een paar lagen, en dan goed laten uitharden en dan de gewenste kleur spuiten.

voorbereiding is belangrijk, anders heb je de kans dat de lak n iet aan de primer hecht of de primer aan het plastic dat de lak gaat brokkelen/ bladeren.

@Buscavidas wrote:als het plastic van je console een beetje ruw is.

dan moet je het glad schuren meerdere malen tot het glad is ontvetten en primen een paar lagen, en dan goed laten uitharden en dan de gewenste kleur spuiten.

voorbereiding is belangrijk, anders heb je de kans dat de lak n iet aan de primer hecht of de primer aan het plastic dat de lak gaat brokkelen/ bladeren.

Bedankt voor het info hoeveel korrel moet me schuur papier zijn

Het beste kun je beginnen met korrel 800 waterproof, heel goed opschuren eerst droog en dan heel goed ontvetten.

Dan kan je het beste een eerst een primer erop zetten (plastic primer) en daarna weer opschuren met 1000 en nat.

Daarna weer goed ontvetten en dan kan je de kleur spuiten dat zou ik wel in meerdere lagen doen en tussendoor nat schuren met 1200 en uiteraard ontvetten.

Als het naar je zin is kan je de blanke lak erover heen zetten ook evtin meerdere lagen voor het beste resultaat.

Nog 1 tip, gebruik met deze kou wel een kacheltje voor het drogen dit geeft het beste en mooiste resultaat, wantanders slaat je lak dof uit van de kou.

Ik ben er zelf een paar dagen mee bezig geweest tot ik het gewenste resultaat had.

ik zelf had hem niet opgeschuurd, omdat ik dat "grovere" motief wel mooi vond

Zelf had ik de middenconsole wel paar x goed ontvet, plastic primer, primer en toen de lak en blanke lak.

Vergeet idd de plastic primer niet, anders is je lak er zo vanaf

@StinG wrote:ik zelf had hem niet opgeschuurd, omdat ik dat "grovere" motief wel mooi vond

Zelf had ik de middenconsole wel paar x goed ontvet, plastic primer, primer en toen de lak en blanke lak.

Vergeet idd de plastic primer niet, anders is je lak er zo vanaf

Heb je toevallig een foto van? Ik wil ook dat grover kant er op blijft

je ken het ook laten dippen
DSCN2698.jpg
gr baboe

Terug
Naar boven