• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Middendemper weglaten??

Ik vraag me af het het voor mijn auto kwaad zou kunnen als ik de middendemper vervang voor een rechte pijp.

Kan iemand mij daar wat over vertellen??

Ik rijd met een Zafira 2002, orginele turbo (en wat ik van de dealer begreep is hij software matig opgekrikt naar 231 pk) de einddemper is van die 2 ovale eindpijpjes.. (volgens mij niet orgineel, maar je ziet ze HEEL vaak op de opctjes zitten).

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen..

@frank de jonge wrote:Daar zit ook een andere einddemper ondernog wat dat extra geluid geeft. Met standaard einddemper zal het nog redelijk beschaafd blijven denk ik?

alleen heeft TS geen originele einddemper meer

dempers eruit halen zou niet voor storingen zorgen, beide cats eruit wel, maar dat valt er nog uit te chippen.

Hoi Mark.

Kwaad kan het zeker niet en voor de doorstoming van je turbo is het goed!

Maar of je het echt prettig vind is weer wat anders.

Het is behoorlijk lawaaiig een diepe brom,de jongen waarvan ik weet heeft dit toen verholpen doormiddel van een silencer.

Werd gek van het Lawaai. even is leuk maar lange reis dan word het snel minder.

Gr.Peter.

@frank de jonge wrote:Daar zit ook een andere einddemper ondernog wat dat extra geluid geeft. Met standaard einddemper zal het nog redelijk beschaafd blijven denk ik?

alleen heeft TS geen originele einddemper meer

Oke super voor jullie reacties..

Chippen ga ik zekers niet doen, vindt het wel best zo..

En ik had eerlijk gezegt niet verwacht dat het Z"ON groot geluid verschil zou maken joh..

Voordeel is wel dat het makkelijk terug tebrengen is naar orgineel.. ik heb nog twijfels..

Bedankt voor jullie hulp!!!

dempers eruit halen zou niet voor storingen zorgen, beide cats eruit wel, maar dat valt er nog uit te chippen.

probleem is meestal dat die middendemper onder je stoel zit of een stukje erachter, je gaat het geluid echt onder de auto langs horen, bij een einddemper alleen achter de auto. je kan even op youtube wat dingen opzoeken van een zaf opc met middendemper vervanger, krijg je een idee van ;)

Hoi Mark.

Kwaad kan het zeker niet en voor de doorstoming van je turbo is het goed!

Maar of je het echt prettig vind is weer wat anders.

Het is behoorlijk lawaaiig een diepe brom,de jongen waarvan ik weet heeft dit toen verholpen doormiddel van een silencer.

Werd gek van het Lawaai. even is leuk maar lange reis dan word het snel minder.

Gr.Peter.

ik heb mijn middendemper ook vervangen door een rechte pijp:

Voordeel: betere uitlaat flow (rijd iets lekkerder)

nadeel: veel herrie (het is maar net of je ervan houd)

ik vond het destijds wel relax klinken, en met apk is het ook geen probleem

tis maar net of de buurt het prettig vind

succ6 ;)

Oke super voor jullie reacties..

Chippen ga ik zekers niet doen, vindt het wel best zo..

En ik had eerlijk gezegt niet verwacht dat het Z"ON groot geluid verschil zou maken joh..

Voordeel is wel dat het makkelijk terug tebrengen is naar orgineel.. ik heb nog twijfels..

Bedankt voor jullie hulp!!!

probleem is meestal dat die middendemper onder je stoel zit of een stukje erachter, je gaat het geluid echt onder de auto langs horen, bij een einddemper alleen achter de auto. je kan even op youtube wat dingen opzoeken van een zaf opc met middendemper vervanger, krijg je een idee van ;)

ik heb mijn middendemper ook vervangen door een rechte pijp:

Voordeel: betere uitlaat flow (rijd iets lekkerder)

nadeel: veel herrie (het is maar net of je ervan houd)

ik vond het destijds wel relax klinken, en met apk is het ook geen probleem

tis maar net of de buurt het prettig vind

succ6 ;)

bedenk wel dat dat filmpje nog met een koude motor is en een koude uitlaat, bij warmte zet hij nog wat uit en bij mijn auto veranderd het geluid echt gigantisch, koude start hoor je m amper, en met een warme thuiskomst staat heel de buurt voor het raam. tis maar net waar je van houd.

denk dat ze in dat filmpje de kat er ook onderuit hebben gehaald waardoor je dat geknetter krijgt (revving) bij gas loslaten en op de motor af laten remmen

Daar zit ook een andere einddemper ondernog wat dat extra geluid geeft. Met standaard einddemper zal het nog redelijk beschaafd blijven denk ik?

Nou ik zeg, ik ga dr voor..

Ik maak hem zo dat ik altijd weer makkelijk een terug plaats kan doen..

Bij mij is het ook gevalletje de vrouw;-) zij rijd 4 dagen in de week met de opc naar haar werk en het kinderdag verblijf.. Dus ben benieuwd naar haar reactie.. Ijken of ze het door heeft.... Haha... Ik zal foto's/filmpje plaatsen (als me dat lukt)..

Terug
Naar boven