• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Middendemper weglaten??

bedenk wel dat dat filmpje nog met een koude motor is en een koude uitlaat, bij warmte zet hij nog wat uit en bij mijn auto veranderd het geluid echt gigantisch, koude start hoor je m amper, en met een warme thuiskomst staat heel de buurt voor het raam. tis maar net waar je van houd.

denk dat ze in dat filmpje de kat er ook onderuit hebben gehaald waardoor je dat geknetter krijgt (revving) bij gas loslaten en op de motor af laten remmen

Daar zit ook een andere einddemper ondernog wat dat extra geluid geeft. Met standaard einddemper zal het nog redelijk beschaafd blijven denk ik?

Nou ik zeg, ik ga dr voor..

Ik maak hem zo dat ik altijd weer makkelijk een terug plaats kan doen..

Bij mij is het ook gevalletje de vrouw;-) zij rijd 4 dagen in de week met de opc naar haar werk en het kinderdag verblijf.. Dus ben benieuwd naar haar reactie.. Ijken of ze het door heeft.... Haha... Ik zal foto's/filmpje plaatsen (als me dat lukt)..

ik zou zeggen gewoon erop laten. je hebt nu eenmaal een gezinscontainer. dat imago verander je toch niet.

ik vind het verrassings effect het leukst van de opc zafira. weinig lawaai maar toch veel vermogen.

daarbij komt dat ik niet wil klinken als de gemiddelde honda civic met uitlaat van de autostyle.

ps dit is een mening. rijd zelf ook een zaf opc.

Hallo allemaal, ik rakel dit topic weer op uit de bodem van dit forum maar ik had een vraagje omtrent de middendempers van m'n Omega 2.2 uit 2002.

Ik ben van plan er 1 van de 2 tussenuit te halen, kan dat kwaad en zo ja, wat kan er kwaad? En zo niet, zie volgende vraag:

Ook een algemene vraag: Waarom zit er bij de 2.0 Omega maar 1 middendemper tussen kat en einddemper, en bij de 2.2 Omega 2 middendempers tussen kat en einddemper? Beide types zijn 16V en hebben 4 cilinders.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik een Irmscher einddemper heb gezien met 1 ingang aan de binnenkant, met 2 einddempers heb ik dus een ingang te weinig.. Daarom wil ik een 2.0 middendemper monteren met die Irmscher einddemper, dat past precies namelijk... De vraag is alleen of dat zomaar kan bij mijn 2.2 zonder storingen en zonder het verzieken van de motor.

Ik zit verlegen om een ZSM antwoord.

Alvast mijn grote dank!

ik zou zeggen gewoon erop laten. je hebt nu eenmaal een gezinscontainer. dat imago verander je toch niet.

ik vind het verrassings effect het leukst van de opc zafira. weinig lawaai maar toch veel vermogen.

daarbij komt dat ik niet wil klinken als de gemiddelde honda civic met uitlaat van de autostyle.

ps dit is een mening. rijd zelf ook een zaf opc.

Hallo allemaal, ik rakel dit topic weer op uit de bodem van dit forum maar ik had een vraagje omtrent de middendempers van m'n Omega 2.2 uit 2002.

Ik ben van plan er 1 van de 2 tussenuit te halen, kan dat kwaad en zo ja, wat kan er kwaad? En zo niet, zie volgende vraag:

Ook een algemene vraag: Waarom zit er bij de 2.0 Omega maar 1 middendemper tussen kat en einddemper, en bij de 2.2 Omega 2 middendempers tussen kat en einddemper? Beide types zijn 16V en hebben 4 cilinders.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik een Irmscher einddemper heb gezien met 1 ingang aan de binnenkant, met 2 einddempers heb ik dus een ingang te weinig.. Daarom wil ik een 2.0 middendemper monteren met die Irmscher einddemper, dat past precies namelijk... De vraag is alleen of dat zomaar kan bij mijn 2.2 zonder storingen en zonder het verzieken van de motor.

Ik zit verlegen om een ZSM antwoord.

Alvast mijn grote dank!

Terug
Naar boven