• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Ascona's 2.5l en Rallyauto

We zijn al weer een klein eindje verder:

de webertjes, met Dbilas spruitstukken

399054_366941176683174_100001018855028_1001692_1911337470_n.jpg

M'n werkruimte is ook zo goed als klaar:

de ervaren opel freak ziet we wat we aan de deuren hebben veranderd.

525545_378042222239736_100001018855028_1027056_70373807_n.jpg

Deurpaneeltje:

526755_383472098363415_100001018855028_1038883_542155750_n.jpg

560462_387925847918040_100001018855028_1050727_582586425_n.jpg

560330_392246670819291_100001018855028_1060933_66838235_n.jpg

van de eerste keer starten is ook een filmpje van gemaakt.

best leuk om eens te bekijken !

[youtube:973aan8t]

Meer foto's op de website

http://www.vanbeek-autosport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Raamslingertje zit op een andere plek :-)

Dat probleem had ik bij mijn kooi ook al geconstateerd.. :hmmz

Hoe heb je die carbon-paneeltjes bovenaan zo mooi gekregen? Heb je het raamlikkertje ook overgezet?

Ik heb 't ooit al eens vermeld maar die hoofdrem cilindertjes samen met Volvoklauwen gaat niet echt werken... Of je moet al serieuze bovenbenen hebben.

yup raam dingetje hebben we ook overgezet, scheelde werk ;)

vandaag hebben we test gereden, maar het is wat zwaarder remmen, maar het viel ons reuze mee,

tuurlijk is een rembekrachtiger beter/makkelijker , maar dit remde goed !

Mag ik nog eens vragen hoe jullie dat nou precies met die raamslingers gedaan hebben?

En heb je de raamlikkers van het originele deurpaneel overgezet op het carbon paneel?

@McLambo we hebben het hele mechanisme aan de binnenkant gewoon verbouwd.

wel is alles nog origineel gebleven, maar alles is verplaatst

een paar stukken verwijderd, en wat er bij gelast.

Kun je hem gelijk lichter maken ;)

en de raam klikkers zijn overgezet,

bij de volgende gaan we proberen om die er niet meer op te zetten, want eigenlijks past het er niet bij, maar goed, het is ook geen show en shine opel..

@mugenpower

Thanx hier zit heel veel tijd in, en nog veeeel meer geld.

maar als ik hoor wat ie nu al waard is, dan is het het ook wel waard geweest !

@henk 400rr wrote:Nauwe contacten met Borgers zie ik wel, kan ook haast niet anders ;)

Maar dat ziet er goed uit, wanneer gaan jullie los?

We huren onze werkplaats bij Eep, en die komt ook elke keer ff kijken,

en zo kunnen we elkaar mooi helpen,

We kijken of we Amsterdam kunnen starten, maar dat hangt nog even van de tijd af, want dat ontbreekt helaas de komende tijd..

@Ascona20E wrote:@McLambo we hebben het hele mechanisme aan de binnenkant gewoon verbouwd.

wel is alles nog origineel gebleven, maar alles is verplaatst

een paar stukken verwijderd, en wat er bij gelast.

Ja, ik had al zo'n vermoeden dat het meer als 5 minuten werk per deur was :-). Dit is nuttige informatie voor mij, want ik blijf nu bij mijn originele plan om de slingers voor draaiknoppen te vervangen, zodat ik met de deur dicht toch nog het raampje open kan krijgen. De slingers kunnen dan niet ronddraaien, omdat de kooi in de weg zit.

@Ascona20E wrote:

en de raam klikkers zijn overgezet,

bij de volgende gaan we proberen om die er niet meer op te zetten, want eigenlijks past het er niet bij, maar goed, het is ook geen show en shine opel..

Als je geen raamlikkers aan de binnenkant meer hebt, gaat het raam dan niet onwijs rammelen?

Die raamrubbers (strook aan de onderkant van de portierramen aan de buitenkant). Waar kan je die krijgen? Ik zoek ook nog een setje vaste ruitjes achter + rubber. Kan de boel compleet van chroom naar sporty black :hmmz

ik zie dat je een pedalbox hebt en daarbij ook nog een remdrukventiel bij je handrem. maar eigenlijk is dat dan toch niet meer nodig omdat je met de pedalbox het verschil tussen voor en achter kan regelen.

....alleen als de pedalbox ook voorzien is van een zg. balancebarfunctie, als dat niet zo is, dan heb je hem wel degelijk nodig.

ohwww oke ik dacht eigenlijk dat alle pedalboxen dat hadden.. wat heb je anders aan een pedalbox behalfe dat je onwijs hard op je rem moet trappen?

het is niks meer dan een Plug & Play vervanging van je bestaande pedalen en je kan daardoor je ideale afstelling bepalen tov je zitpositie.

Verder kun je hem zo bestellen als jezelf wilt, zoek maar eens onder wilwood of andere leveranciers.

Maar sommigen plaatsen hem wel eens voor de fijnafstelling, als de balancebar te grote stappen heeft en je in welke stand dan ook niet goed zit.

@larsjeG40 wrote:wat heb je anders aan een pedalbox behalfe dat je onwijs hard op je rem moet trappen?

Ruimtegebrek i.v.m. in-/uitlaatsystemen is vaak een reden om een pedalbox te monteren. Een pedalbox kan ook veel fijner gedoseerd remmen wanneer je remblokken met 'wedstrijd' frictiemateriaal (met een veel hoger wrijvingscoefficient gebruikt). Zeker in combinatie met grotere diameter remschijven dan standaard. Dan moet je nog steeds wel wat harder trappen, maar dan is het remmen wel veel beter te doseren (dus minder kans om onbedoeld telkens te blokkeren). Veel moderne auto's hebben zo'n zware rembekrachtiging dat je wel heel gevoelige tenen moet hebben om niet telkens te blokkeren (wanneer het ABS uit staat). Ik weet niet of je wel eens met bijvoorbeeld een Golf IV gestuurd hebt. Wanneer je daar het ABS van uit zet en goede remblokken monteert die het ook bij hogere temperaturen blijven doen, dan is gedoseerd remmen erg lastig.

Wel een beetje off-topic realiseer ik me :hmmz ;)

Terug
Naar boven