Weer een update vanuit mijn kant.
Gisteren aan de slag gegaan met mijn nieuwe tellerplaat en naalden. Wat een avontuur..... :shock:
Met veel gehannes mijn tacho uitgebouwd. Hier werd ik geconfronteerd met het feit dat mijn auto uit 1998 komt en dus de plastic onderdelen ook. Het plastic onderdeel waarin je de Tacho zekert door middel van de hendel die je naar links/rechts kan overhalen viel zowat uit elkaar bij het geringste contact. Deze hangt nu los en zie je daardoor niet in mijn dashboard maar nu naast het stuur hangen op de eerste foto.
Tacho eruit, uit elkaar gehaald. Nieuwe wijzerplaat en naalden erop. Chromen tellerringen met secondelijm vastgezet. Deze even kort laten drogen en toen de tacho weer in elkaar gezet. Toen begon de horror...... niets vermoedend was ik aan een cursus "CSI vingerafdrukken opsporen" begonnen. Binnen enkele minuten verschenen er onder de plastic kap overal witte vingerafdrukken en vegen.
Lijmdampen + vettige sporen = witte uitslag. :shock:
Als een malle de tacho uit elkaar gehaald en geprobeerd de schade te beperken. Een uur en twee niet verwijderbare witte plekken later begonnen aan het inbouwen van mijn tacho.
Tacho aangesloten, auto gestart...... NIETS. Geen lampjes geen beweging van de naalden. Alleen af en toe het oplichten van lampjes bij het handmatig aandrukken van de stekker.
Na een hoop gehannes bij toeval bij het uitstappen een onderdeel gevonden die er toch vrij belangrijk uitzag. Dit bleek dus een onderdeel van de stekker te zijn die ervoor zorgt dat de stekker goed contact maakt. Echter ging dit ook niet van het lijen dakje.
Al met al 2 uur bezig ermee geweest.
Je ziet in het vakje waar de kilometerstand staat onder duidelijk nog witte lijmresten.
Naalden werken weer en de meeste lampjes doen het ook. De kilometerstand ook na een paar keer kloppen op de tacho.
Helaas doet het lampje die het meest linker deel van de tacho moet verlichten het niet. Binnen kort maar eens het hele proces weer eens over doen en kijken of ik het linker lampje kan vervangen en nieuwe tellerringen kan bevestigen.
Meest linker verlichting lampje doet het niet.
Naast bovenstaand avontuur ook nog even een lifehammer geplaatst en met mijn interieur filter aan de slag gegaan.
Wat een hoop zooi kwam daar uit zeg!
Genoeg "natuur" te zien na open maken filterhuis.
Voor....
Na het verwijderen van de interieurfilter en het aanzetten van de ventilatie.....
Van het moment gebruik gemaakt en gekeken naar mijn recirculatieklep. Ik hoorde namelijk nu al twee weken niets meer gebeuren als ik op de knop drukte.
Het feit dat de ramen besloegen als de airco niet aan stond waren voor mij indicatoren dat er iets mis was. Volgens mij heeft het motortje het begeven. :hmmz
Zo stond hij toen ik mijn dashboardkastje eruit had gehaald. Volgens mij stond hij zo op "binnen", kan iemand dat bevestigen?
Ik heb hem iig handmatig dicht gezet zodat hij,
als het goed is, nu lucht van buiten pakt.
Ik hoop komend weekend mijn Insignia sproeiers te installeren, hopelijk gaat dit
wel zonder problemen.
Vorige week vrijdag ook maar weer een nieuwe grill besteld. Ik was niet helemaal tevreden over de look van mijn huidige. Een update zal spoedig volgen.