• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Astra G Nieuwe Foto's Na Spuiten.

Wel een erg lage stand he :) Hou je de distributie onder andere ook in de gaten? Als daar de km's als interval worden aangehouden mag je nog 80.000km rijden, maar ze moeten ook elke 5-6 jaar.. Dit ivm uitdroging etc.

Is de riem dus al eens vervangen? Zo niet, dan zou ik het snel doen, vroeg of laat gaat-ie anders gegarandeerd door midden en kan je je portemonnee fors verder opentrekken..

11.000km in 10 jaar; da's nog geen 100km/maand, imho echt veel te weinig. Leuk op papier, de praktijk is vaak anders (ik heb op 't Audiforum veel A6-jes gezien met 5K per jaar gemiddeld, allemaal met de meest wazige storingen, defecte computers of geknapte riemen.. mijn ex-A6 met 330.000km op de klok in 13 jaar (25K/jaar gemiddeld!) was storingsvrij, evenals vrijwel alle andere met gemiddeld 15+K per jaar).

Desondanks: veel plezier met je auto :).

Gelukkig weet ik de geschidenis van de auto en weet ik van wie hij is geweest.

Dus al de verhalen pas op en kijk uit met deze km stand, zijn overbodig.

Als deze auto op de klok is terug gedraait zouden de binnen zijden van de deuren (deurschanieren) er niet zo super strak uitzien.

Ook bijvoorbeeld de uitlaat zou dan niet zo glimmen enz.

Ik rijd hem netjes in en loop niet met hem te trappen. Dus hij gaat nog een hele tijd mee.

De distributie riem is nog nooit vervangen, de auto heeft altijd binnen gestaan dus ben niet zo heel erg bang voor uitdrogen van de riem.

Wouter.

We horen je over een jaartje wel; niet vervangen is het stomste dat je kan doen met zo'n auto :(.

Binnen staan maakt geen klap uit qua uitdroging; het is gewoon een eigenschap van rubber etc. dat het na verloop van tijd uitdroogd. Goed, misschien niet na 5 jaar, maar wel na 10 jaar.

Suit yourself.

origineel gepost door Basgsi

Denk dat Baas J de temp van zn olie bedoeld....

Maar moeten eigenlijk wel een keer afspreken bijna iedereen heeft onderhand een andere auto gekocht haha

Olie temp inderdaad... koelwater 90gr is na een paar minuten al.

Nette astra! En je riem kan je toch even bekijken, als er scheurtjes inzitten etc. weet je genoeg maar bij mij heb ik ook geen idee wanneer die vervangen is maar neem de gok gewoon:sleeping Zag er allemaal wel netjes uit dus:P Maarja risico's neem je natuurlijk wel.

nette astra broertje :P

wel ff nieuwe foto's plaatsen met de dakspoiler (en maak je uitlaat er eens onder :P)

wat een gemekker hier over de km stand zeg, als het te veel is het niet goed als het te weinig is het niet goed.

Gelukkig weten we hoe de auto is onderhouden en door wie. ;)

Succes ermee. Ojaaaaa, nog wel ff iets zakken he??? :P

Terug
Naar boven