• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn astra g station

[rquote=1731866&tid=130857&author=Blackbull]

Klopt het dat als je hem compleet vervangt dat je dan ook de gordel moet vervangen omdat je ze onderling niet kunt uitwisselen? Dit werd mij op de sloop namelijk verteld.

Anders moet ik zo'n kapje ergens met beleid kapot trekken en dan de twee helften bij mijn astra terug lijmen.[/rquote]

volgens mij worden die dingen aan lopende band gemaakt

denk niet dat ze voor elke gordel andere sluitingen maken

dan zou rechtergordel ook niet in linker sluiting passen

groet michel

[rquote=1834993&tid=130857&author=Blackbull]Maandag liep ie ineens op 3 cylinders, verbruikte een bult olie en tikte. Ook liet ik een mist achter mij tijdens het rijden. Auto weggebracht blijkt er een een gat in de zuiger te zitten. Ze gaan nu op zoek naar een andere motor, dit is goedkoper dan een zuiger vervangen. :mad:

[/rquote]

Oei, zeg! dat is een lelijke tegenvaller? geen garantie meer?

veel sterkte met de afhandeling!

nee, auto is zonder bovag gekocht omdat de aanschafwaarde onder de 5000 zat. Moet wel zeggen dat het bedrijf er heel netjes mee omgaat, ik hoor morgen wat de kosten gaan zijn. Ze gaan in ieder geval in de kosten tegemoet komen, niemand had dit in ieder geval kunnen voorzien helaas.:(

aii das lelijk:( hoe gaat het met de kadett dan? ik zag hem tegenover de brezan staan? achter dat rijtje monza's:P hopen dat het snel weer gemaakt is..

Dat is niet mijn gsi die daar staat, die hoort bij iemand van een autobedrijf daar in de buurt, net als die monza's. Ben wel in onderhandeling over wat onderdelen van dat ding. Interieur, bumpers, spiegels en achterklep. Bij het kadett gedeelte kun je de vorderingen zien. Binnenkort gaat de motor eruit.

Blok is geregeld. Het is er 1 met 117.000 km. Krijg er 6 maanden garantie op. Incl blok twv. 600 euro en onderdelen en uurloon ben ik 1000 euro kwijt. Vind de prijs achteraf wel meevallen. Het bedrijf heeft aardig wat kosten op zich genomen. Ze hebben mijn oude blok namelijk eerst uit elkaar gehaald om te kijken wat er mis mee was. Al met al toch goede service... Volgende week is ie weer klaar.

even hier weer een update plaatsen :)

, rij inmiddels ruim 2 jaar probleemloos met de "nieuwe" motor rond. Wel is er daarna nog een nieuw stuurhuis ingekomen want die bleek ook aan zijn eind.

De astra inmiddels voorzien van een embleemloze grill, donkere koplampen en achterlichten. Ook is er xenon ingebouwd maar daar was inmiddels alweer 1 lamp van stuk gegaan. Heb al wel nieuwe lampen 8000k liggen maar die moeten nog ingebouwd worden. Morgen komen er 4 nieuwe banden op en een nieuwe buitenspiegel is besteld omdat het oude motortje defect was, ook deze verwacht ik morgen binnen.

Foto's:

Mag ik vragen wat je het nieuw stuurhuis heeft gekost? Die van mij "lekt" al 5 jaar..volgens de Opel dealer moest hij toen (5 jaar geleden) dus vervangen worden. Dat zou mij toen een 1200 euro gaan kosten...

stuurhuis uit een sloper kostte volgens mij 300 euro inclusief montage. Maar hierin is de garage ook in de kosten tegemoet gekomen. Geloof dat het onderdeel zelf 150 á 200 euro kostte

Terug
Naar boven