• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Astra GSI project

komt alleen maar door het materliaal.

astra f heeft een zink bad gehad, of iets wat er op lijkt.

popnagel is gewoon staan in de meeste gevallen. dus de het beschermlaagje op je auto (bijv zink) offert zich op voor de polnagel, zodat deze niet gaat roesten. hierdoor krijgt je dorpel te weinig bescherming,

als je buurman een zinken goot heb, en je gooit er een echte dikke stalen spijker in, dan heeft je buurman na een jaar een lekke goot:)

let bij kit wel goed op, er zijn kitten die te zuur zijn, en tasten je lak aan.

polymax gaat eigenlijk altijd goed.

vooral soudal kan problemen geven.

Mooie GSI :thumb

Welkom hier ...

Heb toch wel stiekum een zwak voor de GSI :jerry

Staat hier de laatste tijd ook steeds vaak een rooie in de steeg :wub

Geweldig ...

Ooit wil ik er 1 voor mezelf ... naast me veccie dan :jerry :jerry

Nog een kleine tip...

haal je tankklep rubber er uit en maak daar alles schoon

eventuele beginnende roest verweideren

en insmeren met hammerite

daar vond ik bij mijn assie het enige roestgaatje 3mm2

@robert_corsa wrote:komt alleen maar door het materliaal.

popnagel is gewoon staan in de meeste gevallen. dus de het beschermlaagje op je auto (bijv zink) offert zich op voor de polnagel, zodat deze niet gaat roesten. hierdoor krijgt je dorpel te weinig bescherming,

als je buurman een zinken goot heb, en je gooit er een echte dikke stalen spijker in, dan heeft je buurman na een jaar een lekke goot:)

De meeste popnagels zijn van aluminium, behalve de stift, het klopt wel dat er een potentiaalverschil is tussen verschillende metalen waardoor er galvanische corrosie kan ontstaan, maar aluminium popnagels in staal vormen niet zo'n groot gevaar.

@robert_corsa wrote:komt alleen maar door het materliaal.

Idd soudal is vrij zuur.

Persoonlijk zou ik voor sikaflex 221 gaan.Is wel wat duurder,maar perfecte kwaliteit.Heb in mn werk wel met beide gewerkt.

Polymax is wat vorstgevoeliger.Dat wil zeggen,word taaier naarmate het kouder word.Is sikaflex wat minder gevoelig voor.

Ook goed ontvetten van te voren is geen overbodige luxe.

Als je popnagels gebruik eerst het gat voldouwen met een primer, zonder primer gaat het natuurlijk hard. Popnagels smeer ik vaak nog af met een kit. Heb er op de sloop zat zien staat die liepen te rotten rond de popnagels.

Ik gebruik voor spoilers altijd soudal fix all of een soort van bitumen kit. De fix All variant bevat sowieso geen zuren oid.

Sikaflex 221 is volgens mij alleen voor binnen gebruik.

Sikaflex 221 is zeker niet alleen voor binnen gebruik.Dan zouden er nu heel wat dakpannen van de daken liggen. :jerry

Is zeker een exterieur kwaliteit.Alleen moet je voor een goede hechting,zoals bij alles wat je plakt,de boel wel goed ontvetten.

Ik zou juist geen bitumenkit gebruiken.Een bitumen kit zoals tixophalte of wet seal en fix van shell bevat een hoeveelheid teer.en als je iets niet op je auto wil dan is het teer.

Hertalan ks96 is het, structuur en verwerking lijkt op die bitumen maar is het niet.

Teer vreet je lak niet weg hoor, en onder een spoiler zie je er nooit meer wat van ;)

Inmiddels weer wat verder, middendempervervanger eronder, en een sebring einddemper, (heb een originele lexmaul liggen geloof 2 x 80 einddemper die mag voor een prikkie weg, dus belangstellenden stuur me ff een berichtje) (de luchthappers gespoten en zitten ook op de motorkap,

van de week even een fotoshoot gehouden samen met Arthur (maat van me met zijn astra f cabrio) :D

helaas zaten de luchthappers er toen niet op omdat ik deze net had gespoten!

IMG-20121103-WA0010.jpg

IMG-20121103-WA0011.jpg

IMG-20121103-WA0009.jpg

IMG-20121103-WA0008.jpg

IMG-20121103-WA0007.jpg

IMG-20121103-WA0006.jpg

IMG-20121103-WA0005.jpg

IMG-20121103-WA0004.jpg

IMG-20121103-WA0003.jpg

IMG-20121103-WA0001.jpg

op deze foto lijkt zijn astra misschien iets lager maar die van mij is lager! :jerry (rode)

IMG-20121103-WA0002.jpg

IMG-20121103-WA0014.jpg

IMG-20121103-WA0013.jpg

IMG-20121103-WA0012.jpg

2012-10-28101434.jpg

2012-10-28101427.jpg

onderweg naar de onderdelen beurs in tolbert!

2012-10-27185646.jpg

zo even een mooie fotoshoot! met Harms f cabrio

de cabrio van arthur was overigens de cabrio van Corsaforever (ook aktief op het forum)

Groet Arne! :D

om nog even op het pompnagelonderwerp te komen

de astra f1 heeft namelijk geen zinkbadje gehad, de f2 wel

vandaar dat de astra f1 (gsi) vanonder je kont wegrot ;)

overigens heb ik een droom: mijn astra in gsi blauw, mooie strakke velgen, verder zo laten zoals hij nu is met een c20let erin! en geblindeerde ruiten. :agent

eerst maar even sparen en genieten van deze goede auto! misschien met een aantal jaartjes! :thumbup

@trashmetal wrote:om nog even op het pompnagelonderwerp te komen

klopt! gelukkig heb ik een fase 2 gsi als het om de roest gaat, mijn auto heeft geen enkel stipje roest op het chassis alles ziet er tip top uit! alleen dus een klein plekje op 1 van de schermen maar dat kwam vanwege een kleine aanrijding en dus niet van het kwaaltje! :D

Die cabrio komt me bekend voor :hmmz

Ex cabrio van een forumlid van hier?

Voor de rest mooie pics :thumb

Aaa gevonden..

Halve wegen de pagina zie je de astra staan 2 jaar terug.

viewtopic.php?f=5&t=196&p=1645965#p1645965

En nog een topic

viewtopic.php?f=5&t=120122

@trashmetal wrote:om nog even op het pompnagelonderwerp te komen

dat is onzin wat je hier zegt

het probleem zat hem in de kit die ze gebruikt hebben in de eerste serie

deze werd poreus waar door er water tussen het plaatwerk kan komen

dan nog wat

de popnagel op een f1 astra gsi zijn geen popnagels

deze zitten niet een door het plaat werk heen

die pinnnetjes voor de bevestiging van de clips voor de skirts zitten er op gelast

@Arnegsi wrote:overigens heb ik een droom: mijn astra in gsi blauw, mooie strakke velgen, verder zo laten zoals hij nu is met een c20let erin! en geblindeerde ruiten. :agent

eerst maar even sparen en genieten van deze goede auto! misschien met een aantal jaartjes! :thumbup

zo iets dus hahahah

@syl-astra wrote:@Arnegsi wrote:overigens heb ik een droom: mijn astra in gsi blauw, mooie strakke velgen, verder zo laten zoals hij nu is met een c20let erin! en geblindeerde ruiten. :agent

zo iets dus hahahah

oow jaa! precies zo! :wors

wat mooi!

Terug
Naar boven