• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Astra H 1.7 CDTI

Astra-H

Post weinig
Hallo. Ik denk dat het netjes is om mij even voor te stellen. Vandaag in bezit gekregen, Astra H station van november 2004. Het is een 101 pk 1.7 CDTI uitvoering met 190k op de teller. En hij is blauw zoals mijn oude Astra G 😄

Opties zijn, Cruise Control, Airco, radio/cd30 (zonder mp3 helaas), Boardcomputer en 4 elektrische ramen en er zit een parrot carkit ingebouwd.

Auto is voor mijn vrouw ter vervanging van haar Astra F van 1997.

Ik zelf rijd in een Audi ;)

Wat de plannen zijn:

Nieuwe 17 inch l.velgen met banden, CD30 mp3 inbouwen en raammechanisme linksachter vervangen.

Foto's volgen snel (voor zover ik die kan toevoegen)

Hier foto's van mijn Astra G (heb ik niet meer). Het was een 2L DTH van 2003 met xenon, cc, elektr. ramen en zo. Fijne auto was het. Ingeruild op mijn Audi A4. Hier foto's:

ava3e7ym.jpg

ezygubu3.jpg

6u4e2uma.jpg

Foto's van mijn A4 (volledig s-line uitgevoerd, zelf)

ysujugam.jpg

Ik post maar een foto. Volgens mij is het niet de bedoeling foto's van andere merken te posten hier of wel?

Zoals gezegd, volgen de foto's van de H snel. Ik heb hem vandaag gewassen. Morgen interieur reinigen. Maandag de beurt en dan foto's ;) hij is wel dezelfde kleur als de G. Iemand enig idee hoe die kleur officieel heet?

Trouwens, raammechanisme blijkt stuk te zijn. Ik zal sowieso op kabelbreuk checken eerst maar kan het ook wat anders zijn? Alle ramen doen het behalve linksachter. En de radio vervangen met mp3 kan de nieuwe met opcom aangemeld worden of moet ik naar de dealer?

Nieuwe radio kan je aanmelden met op-com zorg wel dat deze is afgemeld uit de auto waar deze oorspronkelijk inzat en zorg dat je de security code van je eigen auto hebt.

@Opeltje17 wrote:Nieuwe radio kan je aanmelden met op-com zorg wel dat deze is afgemeld uit de auto waar deze oorspronkelijk inzat en zorg dat je de security code van je eigen auto hebt.

Dank je wel. Die info heb ik inderdaad al gevonden hier maar dat het met opcom aangemeld kan worden, wist ik niet. Is er ook een opcom locatie topic hier? Ik zelf heb wel een vagcom (originele) maar opcom ken ik niet. Straks zal ik kijken naar de codes, in de boeken.

@bassie16V wrote:Hey welkom hier...

Nette audi... :wub

Dank je wel :)

Welkom en nu nog foto's van de H ;)

Tip,

Controleer de koelslangen van de EGR koeler als je er voor staat aan de rechterkant van het blok deze willen wel eens scheuren bij de Z17DTH als je er dan mee door rijdt loopt ie warm en gaat het blok kapot.

Dank je wel Stefan. Hier heb ik wat aan. Hij krijgt morgen een operatie en zal van alles krijgen. Ik zal de monteur vragen ernaar te kijken. Ik ga sowieso luchttoevoerhuls vervangen. Die ging bij mijn F ook scheuren.

Wat voor morgen op de planning staat:

- nieuwe riem, multisnaar, waterpomp, thermostaat, nieuwe koelvloeistof uiteraard, olie, remvloeistof, en filters. Dan kan ie er hoop ik een tijdje tegenaan. Ook de gloeibougies wil ik vervangen.

Met een beetje goed weer ga ik airco opnieuw afvullen. Ik ben iemand die het bij een nieuwe auto meteen aanpakt. Je weet dan wat je hebt.

Daar ontdekte ik al vrij snel dat er een scheurtje in het slangetje zit die naar het thermostaathuis loopt

DSC002241.jpg

Eenmaal het slangetje eraf gahaald zie je het heel duidelijk ! :shock:

DSC002261.jpg

Even ter verduidelijking.

Zo, ik heb hem vandaag grondig aangepakt. Interieur is tip top in orde. Morgen grote dag met een grote beurt :)

Hier wat foto's:

qa3u6ede.jpg

Morgen nieuwe pedalenrubbers bestellen.

egapuvu3.jpg

tyge2u2y.jpg

sa4eva9u.jpg

te2ase2u.jpg

y2y5eryq.jpg

De OBD aansluiting ook ontdekt :) en die ruimte schoongemaakt.

any5uhem.jpg

8ysyrujy.jpg

Originele mattenset ook in de bestelling.

Zo lekker bezig geweest :thumb

En als je de pedaal rubbers gaat vervangen leg ze van te voren even in een bak met heet water anders krijg je ze er nooit omheen ;)

Terug
Naar boven