• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Astra H 1.7 CDTI

Geen probleem maar neef woont in Waterloo :) ik zelf heb opcom en daarmee moet het ook lukken. Kom maar langs als je de radio hebt ;)

@Buscavidas wrote:thnx,ga ik zeker onthouden,ik laat je weten wanneer..:)

is het trouwens gelukt met je draadbreuk??

Draadbreuk is verholpen. Een kabel was geheel gebroken en twee anderen bijna. Alle kabels zijn aan elkaar gesoldeerd en met krimpkous en verterkte tape beschermd. Het raam werkt weer. Alleen wilde het niet lukken met het geluid van de PDC. We konden hem niet zoemend krijgen. Ik ga er morgen mee door.

Thanks. Volgende mod is het vervangen van ck3100 door MKi9200 van Parrot.

Degene die het huidige heeft ingebouwd was een beunhaas denk ik. Geen kaas gegeten van netjes wegwerken / afwerken.

Ik pak het goed aan en vervang de boel door een modernere versie.

Vandaag de PDC module verder netjes weggewerkt bij REC en de zoemer netjes geplaatst. Voor de zoemer een gat geboord, net acher de linker achterbank.

20130330_112910_zps5faea874.jpg

20130330_112859_zps9e4252ef.jpg

Hoi Dolf,

Daar ben ik ook benieuwd naar. Hij werkt wel goed maar de kabels zijn niet goed afgewerkt. Ik laat je weten zodra ik meer weet.

Ook ik wacht op een beetje goed weer.

Mooie astra en mooie updates king:

vraagje;

Ik ben heel benieuwd waar jou beunhaas de geschakelde + vandaan heeft getrokken ik heb de parrot MKI9100 liggen en wacht op knap (sneeuwvrij) weer om er aan te beginnen.

De geschakelde + is het grootste struikelblok lees ik op het forum, hoor het graag van je

fijne paasdagen en succes met de verdere updates

greetz Dolf

Geschakelde plus zit zowiezo op het contact slot (maar is beetje lastig om vanuit daar draden te gaan trekken :P) of je zekeringkast doormeten met spanningszoeker, daar zal vast een geschakelde plus zitten :) Succes ermee :)

Niet met een spanningzoeker of massameter gaan meten in een Astra H !

Altijd meten met een universeelmeter en niet met lampjes oid.

Geschakelde plus :

- uit de lichtschakelaar

- uit je ECC bedienings unit

- vanaf de sigaretten aansteker

De laatste 2 opties zijn echter per model / uitvoering / bouwjaar afhankelijk.

De een heeft het wel, de andere weer niet.

Heb al gekeken maar de sigaretten aansteker blijft op constant staan is niet geschakeld. -offtopic

bij de ECC gekeken van de 3 geschakelde + geven er 2 na het controleren met een 10w lampje geen stroom dus :swear

Het blijft een puzzel :hmmz

@corsa1963 wrote:Heb al gekeken maar de sigaretten aansteker blijft op constant staan is niet geschakeld. -offtopic

bij de ECC gekeken van de 3 geschakelde + geven er 2 na het controleren met een 10w lampje geen stroom dus :swear

Het blijft een puzzel :hmmz

Bij de lichtschakelaar vandaan halen dus, maar zoals juffer1 ook al zij met NOOIT met een lampje controleren bij een can-bus gestuurde auto omdat dit overeenkomt met massa(sluiting).

Inderdaad, dat kan je behoorlijk duur komen te staan !

Overigens gaan bepaalde sturingen pas uit nadat je de sleutel hebt uitgenomen, de bestuurdersdeur hebt geopend en de auto hebt afgesloten.

Usb plug in de aansteker gedaan uitgestapt en de deur dicht/afgesloten na 5 minuten nog steeds stroom dus a nono

het lampje gebruikt als zekering dit om sluiting tegen te gaan (het lampje gaat branden als er een sluiting zou zijn vanwege de hogere weerstand)

ging dus zwak branden na uitzetten contact Canbus conflict dus op naar het volgende stroompunt in de ECC. ;)

zal ooit gaan werken vandaar de vraag aan astra-h daar werkt het nu wel dus heeft een geschakelde + aan de parrot!!!

hahahahaha ben ik betrapt of ben ik betrapt 😁

Zoals je ziet, ben ik ook met Astra H lekker bezig. Het schiet alleen niet echt op omdat het een tweede auto is waar mijn vrouw vaak mee wegrijdt.

Maar wat zoek jij hier ? :P

Wir leben Autos is mijn tweede motto ;) Het eerste weet je wel.

Opel waardeer ik zeker. Ze zijn degelijke en betrouwbare auto's. En als er iets aan mankeert, kun je veel goedkoper dan andere merken weer maken.

Maar met de Astra H word ik elke dag blijer en mijn vrouw al helemaal. En daar gaat het om.

Vandaag is de H gekeurd. Hij kwam er fluitend doorheen king: Tevens de zomerbanden eronder laten draaien (gekregen bij de koop. Zit nog genoeg profiel op). Over een maand of twee wel 4 verse rubbers eronder laten gooien.

Terug
Naar boven