• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Astra H 1.7 CDTI

Oké, maar de bovenste ging het toch om in eerste instantie. Die is er uit.

Van het weekend maar nog eens kijken naar de onderste. Thanks.

Heb je al dat ene GID scherm overgenomen van MP?

Ik heb vandaag vanwege hardnekkige problemen met mijn auto diverse schakelaars besteld.

Gaspedaalpositiesensor, onderdeelnummer 9 157 998 BK, komt uit een demontage Astra H van 2009 (39k gelopen) € 50,- ;

Koppelingsschakelaar nieuw bij de dealer, onderdeelnummer 6239120, € 24,15 ;

Remlichtschakelaar, nieuw bij de dealer, onderdeelnummer 6240462, € 27,85.

Gaspedaalpositiesensor heb ik zeer wss morgen in huis. De rest haal ik straks op. Woensdag ff tijd voor trekken om ze erin te knallen :) Ik ben benieuwd hoe de H daarna rijdt.

@pixels66 wrote:Zo dat zijn zeker problemen, 3 onderdelen kapot joh? Hoe kwam je precies bij die problemen?

Ik krijg regelmatig een foutcode op "instelschakelaar CC" maar heb het flauwe vermoeden dat dat te maken heeft met een gare koppelingsschakelaar. Die laatste heb ik trouwens ook regelmatig een fout op. Die vervang ik soweiso. Remlichtschakelaar vervang ik preventief en de foutmelding gaspedaalpositiesensor is nieuw. Die kwam er vrijdag bij. Ik lees dat je gaspedaal kan doorverbinden o.i.d. maar dat ga ik niet doen. Vervangen die hap. Het zijn de kosten niet toch?

Even een aanvulling op bovenstaande. Zoals gezegd heb ik de gaspedaalsensor besteld bij een autodemontage / materialen-bedrijf. Deze is Ronald Morien te Wieuwerd. Ik kreeg net een e-mail dat de sensor mij niet 50 euro maar 40 euro gaat kosten incl. verzenden onder rembours. Er was een misverstand. Ik vind het wel erg netjes van dit bedrijf, dus wilde dat even melden hier.

Hier zijn ze dan. Woensdag zet ik ze erin samen met de gaspedaalpositiesensor. Ik hoop dan dat ik af ben van de foutmeldingen en noodloop.

20131021_182756.jpg

"Nieuwe" gaspedaalpositiesensor uit een donor Astra zojuist in ontvangst genomen. Straks zet ik hem erin samen met koppelings- en remlichtschakelaar. Dan maar hopen dat foutmeldingen kermis hiermee verdwijnt.

Ksr3EDha

Ook in mijn eigen topic maar even de update delen:

Sinds zondag is er een foutmelding bijgekomen, namelijk P2279, lekkage in de luchtinlaat. Ik heb wat research gedaan en kwam te weten dat de oorzaak van deze fout meestal ligt een gare EGR dan wel een LMM, of heel soms een scheurtje ergens in de slangen.

Ik was het zat dus heb hem vanochtend bij mijn bevriende garage neergezet. Hij belde mij terug met de mededeling dat de turbo toch overleden is. Lagedruk is te weinig (75-80 i.p.v. 180) dat zegt mij allemaal niet veel maar ben blij dat er een diagnose is gesteld. Ik heb hem ook gevraagd om de EGR sowieso schoon te maken. O ja, er komt een "nieuwe" turbo in, revisieturbo. Kostenplaat? Ach ja, € 650 all in.

Ik hoop dat het straks goed loopt en ik af ben van het probleem. Volgende week zet ik er ook een nieuwe CC hendel in, want die geeft ook problemen.

Update:

Turbo vervangen en de bijbehorende zaken schoongemaakt. Dus ook de EGR. Monteur heeft daarnet een testrit gemaakt maar auto springt in noodloop en geeft een foutcode voor een lekkage op luchtcircuit. Ik had hem ook uitgelezen van de week en zag foutcode P2279. Oorzaak hiervan kan zijn een gare LMM, kapotte EGR of vastgeroete wervelkleppen. EGR is schoongemaakt maar dat neemt niet weg dat deze gewoon lekt.

Een en ander wordt morgen nogmaals getest en onder druk gezet. Hopelijk vindt hij het probleem.

Bedankt kerel. Ik hoop het ook. Ik hou dit sowieso up to date, wellicht heeft iemand er wat aan later.

Je vraag over wervelkleppen ben ik ook benieuwd naar.

Dashboardkastvakje gekocht in Duitsland en vandaag binnengekregen. Hij is origineel en nieuw in verpakking. Met verzending en al totaal € 12 voor betaald, via eBay.de. Voor de geïnteresseerden heb ik een link.

Hier een foto:

20131121_153649.jpg

Auto gaat a.s. zaterdag naar mijn neef toe. Ik heb het probleem aan hem voorgelegd en hij herkende de symptomen. Waarom heb ik niet eerder aan hem gedacht? Hij is wel BMW monteur maar dit gaat ie wel oplossen, geloof ik. Ik ben benieuwd.

Gisteren stond de H een dag lang bij Spaarnestad Haarlem voor een diagnose. Rond 15 uur kreeg ik een telefoontje dat ik de auto weer kon ophalen. Men heeft alles nagekeken maar kon niet traceren waar het probleem ECHT zit. Wel heeft de monteur een vermoeden, EGR-klep maar zover was ik zelf ook. Ze hebben de turboslangen nagegeken maar daar zat geen scheur of een breuk in. De foutcode, P2279 hebben ze gewist en die kwam niet meer terug na een proefrit :wtf

Ik heb het advies gekregen om dieseltoevoeging erin te gooien om de boel schoon te verbranden en tidje aan te kijken. Bij mijn neef heb ik twee flessen Forté gehaald en 1 fles erin gegooid, vervolgens de tank volgegooid. Toen de snelweg op en in hoge toeren paar keer heen en weer. En ja hoor, steeksleutel-lampje is weer gaan oplichten. Gelijk gebeld met Spaarnestad en kon weer terug heen rijden. Onderweg ging het lampje weer uit :swear

Ik heb het vermoeden dat het de EGR-klep is. Die ga ik binnenkort gewoon vervangen. Wel eerst wachten wat Forté doet. Vervolgens ga ik LMM vervangen. Wel kostbaar maar ja.

Het houdt je i.i.g. bezig.

Update:

Ik heb al meerdere malen het probleem met onze H beschreven. Laatste is hier te vinden: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2405437#p2405437

Vandaag bracht ik de kids naar school en ik merkte op dat de acculamp is gaan branden. Ik dacht dat de accu niet meer goed was. Bij thuiskomst even de opcom eraan gehangen en zag een foutcode op dynamo. Accu leverde met draaiende motor tussen 11.6V en 12.1V op. Dat is dus niet goed. Gelijk bij de locale accuboer een gereviseerde dynamo opgehaald en door m'n neef erin laten zetten. Alles is nu prima.

Vervolgens heb ik de splinternieuwe EGR met nieuwe pakkingen erin laten zetten. Gasklephuis is daarbij ook schoongemaakt. Die zag er goed uit. EGR was niet fris meer maar weet nog steeds niet of dat het "lekkage in luchtinlaat" probleem verorzaakt. Het vervangen was echt pokkenerk maar redelijk goed te doen. We zullen eens zien.

O ja, op advies van de forumleden wim-v6 en pixel66 (bedankt allebei) heb ik ook de turbodruksensor (boost pressure sensor) los gehaald en schoongemaakt.

Al met al hele dag met de auto in de weer geweest. Ik hoop dat het allemaal nut heeft.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

Nou, ik hoor net van mijn vrouw dat het auto teken met steeksleutel is gaan branden. Er is dus niets veranderd. Ik ben zo moe geworden van deze auto.

Ik ga er gewoon niets meer aan doen. Als deze op is, komt ook nooit meer een Opel voor de deur te staan :puke :fy1 :argue

Ik ben gewoon klaar met die vage foutmeldingen. Je blijft vervangen, daaag.

Ik weet niet hoe die nu rijdt. Mijn vrouw rijdt er mee en gisteren reed zij. Volgens haar lijkt de auto niet in te houden.

Ik heb hem zojuist uitgelezen en zag de foutcodes "lekkage in luchtinlaat", "fout in koppelingsschakelaar com." en "communicatiefout CIM in REC".

Koppelingsschakelaar is nieuw dus die kan niet stuk zijn, denk ik. CC hendel had ik nog nieuw liggen en die er maar net ingezet. Dat ging vrij makkelijk eigenlijk.

Toen de motor uitgelezen en bij de meetwardeblokken zag ik dat EGR stationair op 100% stond. Dat is niet goed. Hij moet op 25/26 stan en als je gas geeft moet ie op 100 komen te staan. Bij VAG auto's moet je zoiets nieuws eigenlijk in de basisinstellingen zetten. Dat maar gerobeerd met opcom en EGR stond toen met stationair motor op 25/26 en met gas op 100. Volgens mij is het gelukt.

Dus EGR in de basis en nieuwe Cruisecontrolhendel erin. Kijken wat dat gaat doen.

Nou mensen. Ik even mijn hart luchten en dan tegelijk misschien afscheid nemen.

Vol liefde en enthousiasme heb ik vorig jaar voor werk van mijn vrouwli ef deze auto gekocht. Auto had toen 196k gelopen en zag er goed uit. Onze bevriende monteur gaf groenlicht om hem te kopen dus dan ook maar gekocht. Auto bleek een Isuzu motor te hebben en las dat deze betrouwbaar was.

Vrouwlief was er heel blij mee want het was een leuke, ruime diesel die modern is van binnen en buiten. Auto heeft CC en Airco, wel zo fijn. Naast onze Audi A4 is/was deze een leuke 2e auto. Bij de aanschaf van de auto heb ik direct de distri. riem en al die mikmak eromheem laten vervangen en oliewissel gedaan. Er is toen ook gelijk een cd/mp3 speler ingekomen.

2 maanden na aanschaf constateerden we koelvloeistofverlies. Slangetje bij EGR koeler (schijnt veel voor te komen) vervangen et voila, problem solved. Maar een maandje later ging motorstoringslampje branden. Met opcom uitgelezen en de gevonden melding was lek in vacuümsysteem. Laat dit nou een erg lastig iets zijn om op te lossen. Het kan een kapotte EGR zijn maar ook turbodruksensor, LMM of een scheur in de slangen ergens.

Ik heb tegen een gunstige prijs een nieuwe EGR gekocht en gemonteerd maar niets! Ook turbo onderdrukklep vervangen, ook niets! Slangen gecheckt, turbo los gehad maar niets aan de hand. Dus LMM was aan de beurt om te vervangen. Afgelopen zaterdag een nieuwe gevonden tegen een zeer gunstige prijs en serieus waar was ik met de koop bezig toen mijn vrouw mij belde met de mededeling dat de auto heel raar doet en zij geen meter vooruit komt. Ik meteen ernaar toe en zag aldaar dat de koppeling geen druk meer had. Auto is gesleept naar dezelfde bevriende garage. Monteur belde dat de koppeling vervangen moest worden. Kosten 700 euro incl. arbeidsloon. Ik dacht okay, maak maar want vrouwlief heeft een auto nodig. Nou komt het, monteur belt dat ook vliegwiel overleden is en alles vervangen moest worden. Kosten opgelopen tot ca. € 1.600.

Ik heb het er niet voor over eerlijk gezegd omdat er nog iets vervelends in de motor zit wat ik niet kan vinden. Lees hier het verhaal: viewtopic.php?p=2340126#p2340126

Auto heeft bijna 300k gelopen dus z'n beste tijd gehad maar helaas niet bij ons. Wij hebben er alleen ellende mee gehad. Ik ben er klaar mee en hij gaat weg. Morgen geef ik de opdracht hem te verkopen en de kosten te verrekenen. Nu ga ik druk op zoek naar een VAG auto.

Persoonlijke indruk van de H:

- 1.7 CDTI 100pk is fijn maar wel stroef.

- Auto is lekker ruim en wel comfortabel te noemen.

- Betrouwbare motor ondanks de foutmeldingen (motor blijft lopen).

- vage foutmeldingen en noodloop voor niks (gevoelsmatig).

- roestvorming bij veerschotels (vind ik niets voor Opel).

- zwakke stabilisatorstangen maar dat zijn de kosten niet.

- lampje vervangen gaat niet even makkelijk.

- zwakke koppeling.

- rijkwaliteit is me niet helemaal van het. Doet me denken aan een simpele franse auto.

Ach ja, dit hoofdstuk uit ik voorgoed af. Gewoon vooruit kijken en hopen dat de vervanger een goed auto is/blijft.

Als ie definitief weg is, laat ik het hier nog even weten. Ik weet niet of ik dan nog naar het forum kom maar denk het wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Het ging mij idd te snel. Binnen 5 minuten nadat ik de auto op MP had gezet, kreeg ik 30 telefoontjes. Met ene (voor export) een goede deal kunnen sluiten. De auto is dus binnen 1.5 uur verkocht :shock:

Terug
Naar boven