Ik leef met je mee, ik heb ook zo'n motor zien kapot gaan.
1x trilde hij onderweg. Pook trilde nogal, ik langs de kant. Motor uit, en natuurlijk niks te zien onder de kap. Toch maar opnieuw gestart en helemaal weg was het trillen. Naar de garage geweest, maar toen knorde hij alweer normaal..
Kleine week later op de snelweg (rustig 100 km/h in de 5) zakt het vermogen helemaal weg. Of hij nou weer zo trilde weet ik niet eens meer. Ik was druk bezig om veilig 3 banen naar rechts te gaan (ik was net bijna een vrachtwagen voorbij :s ). Ik heb nog 1x de koppeling laten opkomen als automatisme om te kijken of hij weer ging lopen (achteraf misschien schadelijk..).
Op laten halen door de garage, die haalt hem open, tuimelaars? gebroken(of iets in die geest)? Hij zei al dat hij niet helemaal snapte waarom dat was, maar hij ging ze vervangen. Later bij het warmdraaien na vervangen is er een drijfstang afgeknapt (vastloper?). Leuk gat voor in het blok en einde Opel diesels voor mij

.
Toen kwam hij er ook mee dat het een zwak diesel blok was van Opel(bij verkoop was het natuurlijk een perfect wagentje). Oude diesel waar ze maar een turbo op hadden gezet zonder teveel aanpassingen. En met moeite kon hij ergens een ruilmotor vinden waar kennelijk een hoofdprijs voor betaald mocht worden. Het doet natuurlijk extra pijn als je een maand of 3 daarvoor net de koppakking had laten vervangen... Hoe het één en ander met elkaar verbonden was of kon zijn wil ik niet meer weten. Ik heb er nog een redelijk goedkope Vectra aan overgehouden.
De Astra rijdt inmiddels wel weer (LG-PB-63 volgens mij). Hij had dan wel 250.000 op de teller staan, maar in principe verwacht je meer van een diesel. De auto werd me destijds mede door mijn ouders een beetje in de handen gedrukt. Ik vind een Vectra B gewoon veel mooier, dus moet misschien niet teveel klagen over de uiteindelijke uitkomst wat auto betreft

. Maar het heeft nog steeds veel geld gekost..
Isuzu blokken zijn wel erg degelijk heb ik inmiddels wel gehoord (de 1.7TD's). Maar ik zal toch niet meteen een 1.7dti uit die tijd aanraden.
De Vecta heb ik zonder gek onderhoud van 123.000 naar 210.000 weten te tillen. En hij gaat nog steeds heerlijk. Alleen is hij wel bezeten van de roestduivel. Het blijft wel Opel

. (de Astra had natuurlijk helemaal geen roest... maar daar heb ik nu niks meer aan)