• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn astra, hij is verkocht en wordt opgeknapt

Hey

Gister avond oude onderblok eruit gehesen, uiteraard niet zo makkelijk als in de boeken staat,

Oliefilter, oliekoelslangen , ook nog gedemonteerd, 3 kwartier erover gedaan

bij de donor auto ook al alles voorberijd, dus een geheel blok, (hier ook oliefilter verwijderd) ook 3 kwartier

Tip, demonteer bij dit soort grappen ook de poellie van de stuurbekrachtiging/ dynamo, dit was net de ruimte die ik tekort kwam, en scheelt een hoop opgestroopte lak.

En als laatste blok inbouwen, 3 kwartier werk, niet echt problemen tegengekomen alleen krik onder de bak gezet om de inbouwhoek van ongeveer 30 graden te halen.

Helaas geen fotos van, was even doorbijten, en alles snel snel gedaan

Vandaag. om 8 uur begonnen, en met wat kleine tegenslagen om 1500 gestopt, tegenslag was dat de auto even massa trok via de koppelingskabel waardoor de auto even vlam vatte, echter door cordaat optreden snel de accupool losgetroken en de vlammen uitgeblazen....

En helaas nieuwe achterdemper moeten halen, de donor demper bleek geheel recht te zijn, en die ik nodig had had een kleine knik in de buis.

Wel vanavond de auto aangesleept. starten wou niet.

Bij 1500 toeren sloeg hij aan, en reed perfect.

Toen kwam er een probleem

Zodra ik auto uitzet, kan ik hem niet meer starten(ook niet bij warme motor) en met aanslepen pas bij 1500 toeren slaat hij aan. Dan kan ik rijden wat ik wil.

Kan dus geen lucht meer in brandstof zijn die is er nu wel uit,

Wat kan het zijn?? Brandstoffilter verstopt of anders toevoer/retour leiding???

Morgen gelijk apk dus moet het morgenvroeg maar even snel oplossen... grrr

Heb je dit dan ook allemaal om gegooit? De inlaat - uitlaat - koelsysteem - turbo slangen - motor ophanging - bak - aandrijfassen - voorgloei systeem - laadstroom systeem.

Als ik het lees, is het toch vrij invouwdig tedoen, van een DTL naar een DT om tebouwen.

Jammer dat je geen foto's hebt:(

Wel, momenteel tuft de auto lekker rond, met de nodige problemen(apk sukkelllsss)

koplampen stonden te hoog, ( oude blok lag nog achterin, na verwijderen oude blok stonden koplampen ineens goed vreemd he)

achter remverschil 50 %, na schoongemaakt te hebben en opniew afgesteld was hij oke

dat was alles voor de apk, (en voor nieuwe schijven en remmen dan en uitlaat)

tuft momenteel vrolijk rond, alleen koppeling zit helemaal bovenin, ik denk dat dat te wijten is aan een verschillende druklager, wat me gelijk al opviel alleen geen aandacht aan schonk, want bij oude blok was koppeling perfect

Jongens jongens wat zie ik nu deze auto op marktplaats met opelmotor en paar kleine 1000kms erbij gekomen:hmmz

Terwijl er een TDS is in gebouwd.

Ik heb een foto gekregen van de adverteerder van de motorblok.

Het is helemaal geen TDS het is een 1.7D zonder Turbo 60pk dus.

Die auto NOOIT kopen.

Terug
Naar boven