• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar )

traction control lampje gaat steeds vaker branden en zo nu en dan ( niet altijd dus ) in combinatie met het motorstoringslampje . combinatie is wat mijn vriendin toen ook had onderweg naar groningen .

denk dus dat ze maandag maar een nieuw traction control sensortje moeten plaatsen :angel

Wat ben ik toch blij dat ik voor 6 maanden garantie gekozen heb en niet net als de vectra zonder garantie :angel

het verhaal heeft een hele andere wending gekregen . Ik had last van olieverbruik ca 3/4 liter op 1000 km ( eigenlijk al zolang ik de auto heb ) .

Ik heb dit 2 weken terug aangegeven bij de dealer en vanmorgen werd ik gebeld dat ik de astra mocht brengen omdat ze een ander blok gevonden hadden voor mijn astra :shock:

ik heb nu een astra H station 1.7 Cdti op de oprit staan en mijn eigen assie krijgt een nieuw hartje met 45.000 km minder op de teller .

Geen halve maatregelen!!Die ervaring heb ik ook met deze dealer.En bovenal geen gezeur,scheelt een hoop stress.

Woon zelf 500 meter van de dealer hier in Drachten maar ga altijd naar Leeuwarden!!

het verhaal heeft een hele andere wending gekregen . Ik had last van olieverbruik ca 3/4 liter op 1000 km ( eigenlijk al zolang ik de auto heb ) .

Ik heb dit 2 weken terug aangegeven bij de dealer en vanmorgen werd ik gebeld dat ik de astra mocht brengen omdat ze een ander blok gevonden hadden voor mijn astra :shock:

ik heb nu een astra H station 1.7 Cdti op de oprit staan en mijn eigen assie krijgt een nieuw hartje met 45.000 km minder op de teller .

Geen halve maatregelen!!Die ervaring heb ik ook met deze dealer.En bovenal geen gezeur,scheelt een hoop stress.

Woon zelf 500 meter van de dealer hier in Drachten maar ga altijd naar Leeuwarden!!

niet de mooiste foto's , maar dit is de bewuste bolide .

Foto-VEHTJBFN.jpg

Foto-DHC8TMLW.jpg

Foto-PU3DBWZI.jpg

inmiddels voorzien van embleemloze grill en booskijkers . Meer doe ik er niet aan , aangezien ik een corsa A TR als hobby auto heb .

Dochtertje is helemaal in orde en is 2 weken terug schoon verklaard :wors :wors

@opelremco wrote:Geen halve maatregelen!!Die ervaring heb ik ook met deze dealer.En bovenal geen gezeur,scheelt een hoop stress.

1 minpuntje van de opel dealer in leeuwarden :(

werd vanmorgen aangehouden door oom agent en er werd mij verteld dat ik zonder apk reed :shock:

net even op rdw site gekeken en idd APK was 25 juni 2011 verlopen .

Beetje slordig vind ik :thumbdown , dus heb even gebeld en kan vanmiddag een andere leenauto ophalen :thumbup

niet de mooiste foto's , maar dit is de bewuste bolide .

Foto-VEHTJBFN.jpg

Foto-DHC8TMLW.jpg

Foto-PU3DBWZI.jpg

inmiddels voorzien van embleemloze grill en booskijkers . Meer doe ik er niet aan , aangezien ik een corsa A TR als hobby auto heb .

Dochtertje is helemaal in orde en is 2 weken terug schoon verklaard :wors :wors

@opelremco wrote:Geen halve maatregelen!!Die ervaring heb ik ook met deze dealer.En bovenal geen gezeur,scheelt een hoop stress.

1 minpuntje van de opel dealer in leeuwarden :(

werd vanmorgen aangehouden door oom agent en er werd mij verteld dat ik zonder apk reed :shock:

net even op rdw site gekeken en idd APK was 25 juni 2011 verlopen .

Beetje slordig vind ik :thumbdown , dus heb even gebeld en kan vanmiddag een andere leenauto ophalen :thumbup

vandaag mijn eigen auto weer opgehaald na 2 dagen in een astra H 1.6 16V station 111 edition van juni 2010 gereden te hebben .

bij de dealer even gekeken en blok was mooi fris en schoon en zag er als nieuw uit .

Dus lekker naar huis gereden en auto op de oprit gezet . uurtje later kwam mijn pa langs en ik zeg nog tegen hem : ligt een mooi fris en schoon blokje voorin , lijkt wel nieuw .

Ik trek de kap open en de tranen sprongen mij in de ogen :cry 1 en al olie over het hele blok , over de luchtfilterbak , de bekleding aan de binnenkant van de motorkap droop de olie af , kap boven de rechter draagarm lag vol met olie en onder de auto lag inmiddels ook een plas .

meteen de dealer gebeld en morgen wordt de auto opgehaald met een bergingsauto :( :( :(

Dus maar weer afwachten wat dit is , ik hoop dat ze een leiding vergeten hebben vast te zetten , want anders is mijn vertrouwen nu al weg in dit blok terwijl ik er zelf nog maar 24 km mee gereden heb :???:

vandaag mijn eigen auto weer opgehaald na 2 dagen in een astra H 1.6 16V station 111 edition van juni 2010 gereden te hebben .

bij de dealer even gekeken en blok was mooi fris en schoon en zag er als nieuw uit .

Dus lekker naar huis gereden en auto op de oprit gezet . uurtje later kwam mijn pa langs en ik zeg nog tegen hem : ligt een mooi fris en schoon blokje voorin , lijkt wel nieuw .

Ik trek de kap open en de tranen sprongen mij in de ogen :cry 1 en al olie over het hele blok , over de luchtfilterbak , de bekleding aan de binnenkant van de motorkap droop de olie af , kap boven de rechter draagarm lag vol met olie en onder de auto lag inmiddels ook een plas .

meteen de dealer gebeld en morgen wordt de auto opgehaald met een bergingsauto :( :( :(

Dus maar weer afwachten wat dit is , ik hoop dat ze een leiding vergeten hebben vast te zetten , want anders is mijn vertrouwen nu al weg in dit blok terwijl ik er zelf nog maar 24 km mee gereden heb :???:

Testen ze dit zelf niet dan? Het lijkt me dat ze de motor toch wel even laten draaien en zelfs een stukje gaan rijden om te kijken of alles wel zit zoals het hoort..

Misschien tijdgebrek ofzo, maar de "klant" is de dupe..

Testen ze dit zelf niet dan? Het lijkt me dat ze de motor toch wel even laten draaien en zelfs een stukje gaan rijden om te kijken of alles wel zit zoals het hoort..

Misschien tijdgebrek ofzo, maar de "klant" is de dupe..

foutje kan je maken, zal wel iets vergeten zijn. toch vind ik al behoorlijk wat problemen met je astra.

ik had er never nooit een ander blok in laten zetten, een 1.8 met een ton op de klok die olie verbruikt. vind ik al een beetje vreemd eigenlijk, ik had geld terug gevraagt, en de auto ingelevert.

zal wel bij het oliefilter lekken, hebben ze het oliefilterhuis aan barrels gedraait.

heb dit al met een Astra-G Coupe Z18XE 2002 gehad.

Z18XE is een Opel smallblock, die zijn gevoelig voor olieverbruik, meestal komt het doordat de kop er een keer is afgeweest ivm gesprongen Driem.

of door martelen van de 1e bestuurder (meestal lease).

Ik hoop wel dat ze ook een bobine op het blok van de nieuwe motor erbij hebben gekregen, daarin zit namelijk de storing motorlampje / TC of ESP lampje.

Willem

foutje kan je maken, zal wel iets vergeten zijn. toch vind ik al behoorlijk wat problemen met je astra.

ik had er never nooit een ander blok in laten zetten, een 1.8 met een ton op de klok die olie verbruikt. vind ik al een beetje vreemd eigenlijk, ik had geld terug gevraagt, en de auto ingelevert.

zal wel bij het oliefilter lekken, hebben ze het oliefilterhuis aan barrels gedraait.

heb dit al met een Astra-G Coupe Z18XE 2002 gehad.

Z18XE is een Opel smallblock, die zijn gevoelig voor olieverbruik, meestal komt het doordat de kop er een keer is afgeweest ivm gesprongen Driem.

of door martelen van de 1e bestuurder (meestal lease).

Ik hoop wel dat ze ook een bobine op het blok van de nieuwe motor erbij hebben gekregen, daarin zit namelijk de storing motorlampje / TC of ESP lampje.

Willem

Ze hebben 150 km proef gereden met het nieuwe blok ( ook omdat ik gevraagd had het blok goed te testen ) .

Ze hebben de thermostaat en distributie + waterpomp nog vervangen omdat het blok hier aan toe was . de lekkage betrefd koelvloeistof , dus nu is even de vraag of ze de boel voor of na het testrijden hebben vervangen en dat zou de lekkage kunnen verklaren .

ik ben met de transporteur mee gereden omdat de auto 's middags pas opgehaald werd en ik dus een leenauto nodig had en ik werd naar huis gestuurd in een nieuwe meriva 1.4 turbo van 4 maanden oud :angel

De reden dat er een ander blok in gekomen is : 3/4 liter olie op 1000 km verbruik geeft aan dat er inwendige slijtage opgetreden is . het zouden de zuigerveren kunnen zijn , de kleppen , de klepgeleiders ga zo maar door . Onderzoek en vervangen van dit alles zou gigantisch in de papieren gaan lopen en dat zou bijna uitdraaien op een motorrevisie . Reken dan de manuren nog eens die in dit garantieklusje gestoken zouden zijn , dan heb je het over 3000 - 4000 euro schade voor de garage . Nu hebben ze een kaal blok gezocht met minder kilometers zonder bak enz. voor reken een 1000 - 1500 euro en inbouw is door een ander bedrijf gedaan voor zegge 800 euro , dan zijn ze voor 1800 - 2300 euro klaar .

Ik ben zelf zeer te spreken over de service in ieder geval , er wordt goed geluisterd naar mijn verhaal en er wordt ook echt wat aan gedaan en je wordt niet met een kluitje het riet ingestuurd van : sorry meneer olieverbruik hoort bij dit blok ofzo .

Wim : storing traction control werd veroorzaakt door een storing motorkoppel is mij verteld . klinkt jou dit bekend in de oren ??

Terug
Naar boven