@Juffer1 wrote:@marzaz wrote:[
dan lans op zoveel mogelijk schuim zetten spuiten.
3min wachten en dan afspuiten en dan derest nog afwassen.
Vooral doen, dan weet je zeker dat je daarna direct de auto opnieuw in de wax kan zetten...
Echt niet.
Weet niet van waar je dit haalt ...
ik polijst mijn wagen 1x per jaar met zachte cutting polish korrel 4000. (het probleem bij vele is dat ze polish gebruiken met een filler ... dit geeft een serieus vertekend beeld!)
Met een goede sealant er op.
ik foam mijn wagen en was hem met ph nutrale zeep. zonder wax-toevoeging want dat werkt hoogstens een week.
die blijft parelen als geen één ...
Als je natuurlijk gewent bent met turtlewax megiuars chemicalguys etc dan ben je de jos.
Ik heb niets tegen die merken die gaan zuiver en alleen over business.
alje magi foam van autobride gebruikt dan heb je geen enkel probleem.
Magifoam is speciaal ontwikkeld om een heel geconcentreerd additief te vormen voor de Autobrite schuimlans waardoor je een heel dikke stevige schuimlaag krijgt. Dankzij de zachte bananengeur is dit product heel aangenaam in gebruik. De stevige schuimlaag kan tot 30minuten blijven inwerken op de lak waardoor het snel snel kuisen van logo's, grilles en instaplijsten verleden tijd is. Dankzij Magifoam wordt de kans op waskrassen (swirls) heel sterk gereduceerd!
Veilig voor de beschermlaag
Biodegradeerbaar
Blijft tot 30 minuten lang inwerken (30 min zou ik nu echt wel niet doen ...)
Heel economisch in gebruik.
zou graag weten welke foam jij gebruikt
Ok iedereen mag wel een mening hebben dus ik wil je echt niet afbreken.... want er bestaan inderdaad foams die te hard zijn voor de lak
Wax-it de detailer waar ik aankopen doet zal je niets wijsmaken wat niet goed is voor de wafen
Hoeveel je spendeert maakt hen niets uit. Deze jongens willen alleen het beste informatie geven anders zouden ze die niet gratis online plaatsen.
Hier een howto:
http://www.wax-it.be/handleiding-de-wekelijkse-wasbeurt/106-voorwas-afspuiten.html