@marzaz wrote:
Echt niet. Weet niet van waar je dit haalt ...
Uit de praktijk. Als jij een dik pak foam op je auto legt en je laat dat een lange tijd zitten dan is je wax echt pleite.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden op oa. Carclean forum, Auto-detailing forum ed dus daar ga ik geen nieuwe discussie in dit topic over starten.
@marzaz wrote:
ik polijst mijn wagen 1x per jaar met zachte cutting polish korrel 4000. (het probleem bij vele is dat ze polish gebruiken met een filler ... dit geeft een serieus vertekend beeld!) Met een goede sealant er op.
ik foam mijn wagen en was hem met ph nutrale zeep. zonder wax-toevoeging want dat werkt hoogstens een week.
die blijft parelen als geen één ...
Ik geef een reactie over het feit (want dat is het) dat foam je waxlaag aantast. De aanwezigheid van een waxlaag wordt bepaald door de mate van beading. Wat het polijsten van je auto en sealant daarmee te maken heeft ontgaat me volledig aangezien dat 0,0 te maken heeft met de discussie of foam nou wel of niet je waxlaag aantast.
Iedere handeling die je aan of op je lak doet tast je waxlaag aan. De magifoam dien je 1:100 op het voertuig te spuiten, als jij die tank volgooit met magifoam en je zet de stelknop van je HD foamlans op +++ dan zit je eerder op een verhouding van 1:10 dan 1:100.
Daarmee doel ik dus op het feit dat als jij een dik pak foam op je auto aanbrengt door de lans op +++ te zetten je daarmee absoluut 100% zeker de waxlaag aantast omdat je je niet aan de voorschriften van de leverancier houdt.
@marzaz wrote:
Als je natuurlijk gewent bent met turtlewax megiuars chemicalguys etc dan ben je de jos.
Ik heb niets tegen die merken die gaan zuiver en alleen over business.
Dat doen alle merken en autobrite dus ook. Er is geen leverancier die van een goed karma leeft, allemaal willen ze geld verdienen. Ieder merk heeft zijn voor en tegens, het is gewoon een kwestie van het juiste product bij jou wensen zien te vinden. Er is geen enkel product wat op iedere lak hetzelfde effect geeft, alles staat en valt met de eigenschap van die desbetreffende lak.
@marzaz wrote:
alje magi foam van autobride gebruikt dan heb je geen enkel probleem.
Je bedoeld : Als je magifoam van autobrite in de juiste verhouding en op de juiste manier toepast dan is het redelijk veilig.
Als je het zo bedoeld dan ben ik dat helemaal met je eens.