• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn B Ascona [17-03-2013 sold]

mugenpower

Post weleens wat
Natuurlijk nog geen maand geleden een C ascona gekocht omdat ik geen redelijke Manta of Ascona B 2drs kon vinden met een lpg installatie voor normaal geld. Staat er nu opeens wel een 2drs Ascona B tekoop. Dus vandaag maar is richting het noorden gereden en ook geslaagd. Van de week het beestje ophalen bij de eigenaar die ook nog een prachtige C kadett in bezit heeft. Hopelijk ga ik veel plezier beleven van mijn nieuwe Ascona. Motortje loopt fijn enkel iets te hoog stationair, bak schakelt goed en de achteras is net zo mooi stil. Ik ben tevreden king:

AsconaB.jpg

AsconaB_2.jpg

AsconaB4.jpg

AsconaB_3.jpg

Van de week nog een stuurtje opgehaald bij SnikSnak (Barry). Wat een hel om een 30jaar oud stuur te verwijderen :shock: . pfff niet normaal, ouwe stuur brak zelfs af waardoor ik hem compleet uit elkaar moest halen/slijpen tot ik de overgebleven losse naaf met een zelfgemaakte trekker kon verwijderen. Stuurt een stuk beter dan dat dunne flutstuur wat erin zat:

Voor:

AsconaB_3.jpg

Na:

IMG_0414.jpg

Van de week nog een stuurtje opgehaald bij SnikSnak (Barry). Wat een hel om een 30jaar oud stuur te verwijderen :shock: . pfff niet normaal, ouwe stuur brak zelfs af waardoor ik hem compleet uit elkaar moest halen/slijpen tot ik de overgebleven losse naaf met een zelfgemaakte trekker kon verwijderen. Stuurt een stuk beter dan dat dunne flutstuur wat erin zat:

Voor:

AsconaB_3.jpg

Na:

IMG_0414.jpg

Thanx Rob. Eentje is er al gesneuveld dus wellicht haal ik ze er allebei af (krijg er nog wel een goede bij). Blijft wel goed zichtbaar natuurlijk als ik ze er allebei afhaal maarja.. Eerst maar is ergens een leuk 3spaaks Opel stuurtje op de kop tikken en het hoog stationair lopen aan pakken en dan zie ik wel weer. :afro

nur Heckantrieb :wub

Thanx Rob. Eentje is er al gesneuveld dus wellicht haal ik ze er allebei af (krijg er nog wel een goede bij). Blijft wel goed zichtbaar natuurlijk als ik ze er allebei afhaal maarja.. Eerst maar is ergens een leuk 3spaaks Opel stuurtje op de kop tikken en het hoog stationair lopen aan pakken en dan zie ik wel weer. :afro

nur Heckantrieb :wub

@Robbie1974 wrote:Leuke Ascona. :thumb

Is deze ook uit 1979 aangezien het kenteken ook met F begint net als de mijne. (FF-12-ZF)

Nop.. deze is uit 1980.

Nou slapen en hopen dat de werkdag snel omvliegt want morgen na werktijd het beestje ophalen. king:

@Robbie1974 wrote:Leuke Ascona. :thumb

Is deze ook uit 1979 aangezien het kenteken ook met F begint net als de mijne. (FF-12-ZF)

Nop.. deze is uit 1980.

Nou slapen en hopen dat de werkdag snel omvliegt want morgen na werktijd het beestje ophalen. king:

ooh mugenpower als die is geweest van de gene dat ik denk dat die geweest is heb je een perfecte ascona dan hoef je je geen zorgen te maken, maar ik ben nog op onderzoek uit.

Terug
Naar boven