• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn B Ascona [17-03-2013 sold]

ooh mugenpower als die is geweest van de gene dat ik denk dat die geweest is heb je een perfecte ascona dan hoef je je geen zorgen te maken, maar ik ben nog op onderzoek uit.

ik ben er achter waar ik hem van ken :D en ik had gelijk.

hj kocht hem zo:

27052009256.jpg

andere wielen

04062009266.jpg

04062009269.jpg

en uit eindelijk laten zakken voor

08062009271.jpg

en later nog een andere grill toen toch de verkoop in gegaan met standaard wielen en 6 cm verlaagt voor( ipv 11) en de bumpers erweer op...

ik ben er achter waar ik hem van ken :D en ik had gelijk.

hj kocht hem zo:

27052009256.jpg

andere wielen

04062009266.jpg

04062009269.jpg

en uit eindelijk laten zakken voor

08062009271.jpg

en later nog een andere grill toen toch de verkoop in gegaan met standaard wielen en 6 cm verlaagt voor( ipv 11) en de bumpers erweer op...

Ah leuk historie.. Ben ik gek op, thanx :thumbup

Nou de eerste 150km zitten er al op. Vraag me af waarom iemand er later dan van die lelijke skirts op heeft gezet :wtf . Ook met die verbrede velgen ziet die er een stuk stoerder uit. Eerste poging om stationair af te stellen met behulp van de stationair regelschroef op het gasklephuis was vruchteloos want zodra die mooi stationair liep (welliswaar met 6% co) met warme motor valt die uit op het moment dat je rijdend van het gas af gaat. Dus snel maar weer terug gezet en op ander tijdstip de LHM checken. Ben al druk aan het rondneuzen naar leuke spulletjes. Wil er nog ander stuur (SR), Lichtmetalen wielen (Schmith) onder hebben, goede verlagingsset en een mooi uitlaat systeempje. king:

Ah leuk historie.. Ben ik gek op, thanx :thumbup

Nou de eerste 150km zitten er al op. Vraag me af waarom iemand er later dan van die lelijke skirts op heeft gezet :wtf . Ook met die verbrede velgen ziet die er een stuk stoerder uit. Eerste poging om stationair af te stellen met behulp van de stationair regelschroef op het gasklephuis was vruchteloos want zodra die mooi stationair liep (welliswaar met 6% co) met warme motor valt die uit op het moment dat je rijdend van het gas af gaat. Dus snel maar weer terug gezet en op ander tijdstip de LHM checken. Ben al druk aan het rondneuzen naar leuke spulletjes. Wil er nog ander stuur (SR), Lichtmetalen wielen (Schmith) onder hebben, goede verlagingsset en een mooi uitlaat systeempje. king:

haha ik ook maar van de auto die ik zoek is het nooit te vinden -offtopic

maar je hebt een goeie ascona staan :wors

haha ik ook maar van de auto die ik zoek is het nooit te vinden -offtopic

maar je hebt een goeie ascona staan :wors

Nou de skirts zijn verwijdert. Helaas wel behoorlijk wat roestvorming zichtbaar na verwijderen van de achterste skirtsdelen. :swear Nouja ontkom je niet aan dus maar even wat weggekrapt en alle gaatje van de schroeven ingesmeert met Fertan roestoplosser. Morgen even met busje carrosseriekit de gaatjes dichtsmeren. Voor nu vind ik het wel best. Heb geen zin om direct te gaan lassen en weet ik het wat.

Aangezien de B lekker warm in de schuur staat bij mij ook maar even in de motorruimte voor een jaar eikenblad weggeblazen met perslucht. Valt nogal wat daar in Drenthe blijkbaar. Vervolgens op forum even geneust hoe de toerenteller wordt aangestuurd aangezien die het niet doet bij mijn B. 5uurtjes verder doet de toerenteller het weer. Bleek - van de bobine niet aangesloten te zijn en verder even wat schroefjes vervangen zodat het dashboard weer goed rammelvrij in elkaar zit.

Nu de toerenteller het weer doet morgen ook maar is kijken of ik hem iets beter kan afstellen... op CO lukte niet goed op het werk dus maar is even kijken of ik de veer van de LHM wat moet aanpassen. Had ik hier wat over gelezen. Oftewel de zondag weer goed besteed :D

Nou de skirts zijn verwijdert. Helaas wel behoorlijk wat roestvorming zichtbaar na verwijderen van de achterste skirtsdelen. :swear Nouja ontkom je niet aan dus maar even wat weggekrapt en alle gaatje van de schroeven ingesmeert met Fertan roestoplosser. Morgen even met busje carrosseriekit de gaatjes dichtsmeren. Voor nu vind ik het wel best. Heb geen zin om direct te gaan lassen en weet ik het wat.

Aangezien de B lekker warm in de schuur staat bij mij ook maar even in de motorruimte voor een jaar eikenblad weggeblazen met perslucht. Valt nogal wat daar in Drenthe blijkbaar. Vervolgens op forum even geneust hoe de toerenteller wordt aangestuurd aangezien die het niet doet bij mijn B. 5uurtjes verder doet de toerenteller het weer. Bleek - van de bobine niet aangesloten te zijn en verder even wat schroefjes vervangen zodat het dashboard weer goed rammelvrij in elkaar zit.

Nu de toerenteller het weer doet morgen ook maar is kijken of ik hem iets beter kan afstellen... op CO lukte niet goed op het werk dus maar is even kijken of ik de veer van de LHM wat moet aanpassen. Had ik hier wat over gelezen. Oftewel de zondag weer goed besteed :D

Terug
Naar boven