• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn B Ascona [17-03-2013 sold]

Nette Ascona,

Ik hoop dat je de chrome delen toch niet in de oud ijzer bak gemikt hebt, ik heb er zelf niets aan maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die ze graag willen. Jammer dat je het eraf hebt gehaald..

@GTS2.2DTI wrote:Nette Ascona,

Ik hoop dat je de chrome delen toch niet in de oud ijzer bak gemikt hebt, ik heb er zelf niets aan maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die ze graag willen. Jammer dat je het eraf hebt gehaald..

Nee hoor alleen de liner rond de deur was niet te redden.. De rest ligt er nog.

Deze week behoorlijke voorruitgang.

IMG_0711.jpg

Linkerkant helemaal vernieuwd aangezien die overal wel blaasjes had.

IMG_0713.jpg

En de verse remspulletjes..

IMG_0714.jpg

Schuren, strakmaken en spuiten is de volgende stap.

Dan nog de remmen monteren, ontluchten en (eindelijk) de Koni's voor monteren.

@GTS2.2DTI wrote:Nette Ascona,

Nee hoor alleen de liner rond de deur was niet te redden.. De rest ligt er nog.

Deze week behoorlijke voorruitgang.

IMG_0711.jpg

Linkerkant helemaal vernieuwd aangezien die overal wel blaasjes had.

IMG_0713.jpg

En de verse remspulletjes..

IMG_0714.jpg

Schuren, strakmaken en spuiten is de volgende stap.

Dan nog de remmen monteren, ontluchten en (eindelijk) de Koni's voor monteren.

Daar had ik nog niet aan gedacht moet ik zeggen. Goed idee !! Moet ik nog even zo'n klapsysteem vinden voor de kentekenplaat en een andere gasnippel.

Ben bezig met de vering aan de voorkant maar ik krijg de onderste fuseekogel niet los. Lange buis krijg ik er niet tussen ivm stuurstang en voorzichtig met een hydraulische pers gaf ook geen resultaat. Hoe doet de rest dat hier?????

Moer losdraaien (paar slagen laten zitten) dan met een grote hamer op je fuseestuk slaan. Je hebt er ook speciale trekkertjes voor maar die passen slecht bij een manta/ascona.

Daar had ik nog niet aan gedacht moet ik zeggen. Goed idee !! Moet ik nog even zo'n klapsysteem vinden voor de kentekenplaat en een andere gasnippel.

Ben bezig met de vering aan de voorkant maar ik krijg de onderste fuseekogel niet los. Lange buis krijg ik er niet tussen ivm stuurstang en voorzichtig met een hydraulische pers gaf ook geen resultaat. Hoe doet de rest dat hier?????

@Manta 24V wrote:Moer losdraaien (paar slagen laten zitten) dan met een grote hamer op je fuseestuk slaan. Je hebt er ook speciale trekkertjes voor maar die passen slecht bij een manta/ascona.

Had al wat zitten hameren zoals je beschrijft voordat ik met bovenstaande aan de gang ging (minitikjes.. totaal geen ruimte :hmmz ) maar geen effect. Hebben zo'n trekkertje wel op het werk maar leek me idd ook al lastig te plaatsen.. Zal hem morgen is meenemen en anders is even verder hameren.

Fusee is los. Nog een verenklem besteld en samen met een trekker van het werk de onderste draagarmen kunnen verwijderen. Het zat helaas zo vast dat het twee onderste fuseekogelhoesjes gekost heeft. Gelukkig kosten nieuwe kogels de wereld niet, maargoed ze moeten er nog wel in.

Draagarmen aan een collega op het werk gegeven echter kreeg hij ze er niet uit. Hij was bang dat de draagarm zou vervormen als hij met de pers door zou gaan. Hij zou het op een later tijdstip wat beter bekijken. Duurt onderhand alweer een week :(

Aan de body nog de sierstrippen verwijdert en de gasdop proberen te verwijderen. Hier het volgende probleem. Ik kan GEEN afsluiter vinden waardoor ik dus niet verder kan. De tank zit vol en even 400km rijden zonder onderstel, remmen en een geplamuurde auto gaat niet werken. De slang moet bij het koppelstuk wel los om hem uit het gat aan de zijkant van de carrosserie te halen. :swear

Wie heeft een oplossing??

IMG_0742.jpg

Daarnaast ben ik nog naarstig op zoek naar een setje vaste achterruitjes met rubber en de donkere strips die onderaan het raam van de portieren hoort. De chromen zijn inmiddels verwijdert en aangezien deze verbogen zijn kan/wil ik ze niet matzwart maken en weer monteren.

IMG_0743.jpg

Tips zijn meer dan welkom.

Moer losdraaien (paar slagen laten zitten) dan met een grote hamer op je fuseestuk slaan. Je hebt er ook speciale trekkertjes voor maar die passen slecht bij een manta/ascona.

@Manta 24V wrote:Moer losdraaien (paar slagen laten zitten) dan met een grote hamer op je fuseestuk slaan. Je hebt er ook speciale trekkertjes voor maar die passen slecht bij een manta/ascona.

Had al wat zitten hameren zoals je beschrijft voordat ik met bovenstaande aan de gang ging (minitikjes.. totaal geen ruimte :hmmz ) maar geen effect. Hebben zo'n trekkertje wel op het werk maar leek me idd ook al lastig te plaatsen.. Zal hem morgen is meenemen en anders is even verder hameren.

Fusee is los. Nog een verenklem besteld en samen met een trekker van het werk de onderste draagarmen kunnen verwijderen. Het zat helaas zo vast dat het twee onderste fuseekogelhoesjes gekost heeft. Gelukkig kosten nieuwe kogels de wereld niet, maargoed ze moeten er nog wel in.

Draagarmen aan een collega op het werk gegeven echter kreeg hij ze er niet uit. Hij was bang dat de draagarm zou vervormen als hij met de pers door zou gaan. Hij zou het op een later tijdstip wat beter bekijken. Duurt onderhand alweer een week :(

Aan de body nog de sierstrippen verwijdert en de gasdop proberen te verwijderen. Hier het volgende probleem. Ik kan GEEN afsluiter vinden waardoor ik dus niet verder kan. De tank zit vol en even 400km rijden zonder onderstel, remmen en een geplamuurde auto gaat niet werken. De slang moet bij het koppelstuk wel los om hem uit het gat aan de zijkant van de carrosserie te halen. :swear

Wie heeft een oplossing??

IMG_0742.jpg

Daarnaast ben ik nog naarstig op zoek naar een setje vaste achterruitjes met rubber en de donkere strips die onderaan het raam van de portieren hoort. De chromen zijn inmiddels verwijdert en aangezien deze verbogen zijn kan/wil ik ze niet matzwart maken en weer monteren.

IMG_0743.jpg

Tips zijn meer dan welkom.

Hoogtijd voor een update. Wegens drukte met andere hobby's en interesses heb ik dit topic wat laten sloffen dus mijn excuuuus.

Toch maar ook rondom aanpakken.. bah roest :fy1

foto1_zps85c3a3f8.jpg

Gelijk even meepakken king:

foto2_zps47ae11e6.jpg

In de primer

foto1_zps16016c88.jpg

foto2_zps7fcea0c7.jpg

In de lak

foto2_zps88edd040-1_zps1244deb0.jpg

foto1_zps2861f573-1_zps6bda04b6.jpg

Vandaag de (blanke) lak geschuurd en na enkele uren polijsten met de machine. Als 'final touch' de bumpers en bandjes nog even mooi zwart gemaakt.

foto1_zps22466f48.jpg

foto3_zps3fcab9fa.jpg

foto4_zps3fbc320a.jpg

:wub :wub

Terug
Naar boven