• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn blauwe B + werkzaamheden!!!

Ik dacht net even kijken of er een draadje is, en jawel hoor.

De gril die al tijden bij mij op zolder lag is zo een:

ascona-berlina-gril-klein.jpg

En die hoort op een B1 - Berlina omdat die een chromen bies in het midden van de gril heeft.

Veel plezier met de auto!

Kijk wat een mooie B, ziet er goed uit. Lijkt me wel iets met brede velgjes en n paar cm lager :angel

Kijk wat een mooie B, ziet er goed uit. Lijkt me wel iets met brede velgjes en n paar cm lager :angel

[rquote=1869008&tid=142729&author=Ruud B]Ik dacht net even kijken of er een draadje is, en jawel hoor.

En die hoort op een B1 - Berlina omdat die een chromen bies in het midden van de gril heeft.

Veel plezier met de auto![/rquote]

Kijk, weer wat geleerd. Mijn B1 is geen Berlinetta, dus heeft ook zo'n grill, maar dan zonder bies in het midden. (en er zijn een paar lamellen gebroken :()

toevallig heb ik juist van Marktplaats zo'n griijze gril met grove mazen gekocht die op de foto bovenaan in de Blauwe B zit. Deze wordt helemaal zwart, voor de sportieve looks zeg maar:agent

[rquote=1869008&tid=142729&author=Ruud B]Ik dacht net even kijken of er een draadje is, en jawel hoor.

Veel plezier met de auto![/rquote]

Kijk, weer wat geleerd. Mijn B1 is geen Berlinetta, dus heeft ook zo'n grill, maar dan zonder bies in het midden. (en er zijn een paar lamellen gebroken :()

toevallig heb ik juist van Marktplaats zo'n griijze gril met grove mazen gekocht die op de foto bovenaan in de Blauwe B zit. Deze wordt helemaal zwart, voor de sportieve looks zeg maar:agent

Thanks, vandaag maar begonnen met motorruimte wat schoner maken en een bus carbcleaner er doorheen gejaagd waardoor ie iets "happiger" is geworden. Verder was het luchtfiltertje ook hevig aan vervanging toe en de vonkstaafjes + kabels worden pas vervangen wanneer ik de elektronische ontsteking plaats.

De wagen zwabbert behoorlijk op zijn winterbanden dus ik denk dat ik um idd verlaag met 40mm ... ben alleen aan het twijfelen omdat ie achter wat hoger lijkt te liggen of ik hem aan de voorzijde wat lager dan 40mm moet laten zakken.

Ga dan ook de remmen en verdere ophanging tjekken en eventueel verbeteren.

Als ie over een tijdje technisch weer in toptoestand is dan is het plaatwerk aan de beurt.

Heb d'r weer zin an !!!

ps hoe zit dat eigenlijk met die Varajet ? als ie koud is s'morgens en je geeft iets meer gas lijkt ie te verzuipen en als ie wat warmer is heb je nergens meer last van :hmmz:hmmz

Thanks, vandaag maar begonnen met motorruimte wat schoner maken en een bus carbcleaner er doorheen gejaagd waardoor ie iets "happiger" is geworden. Verder was het luchtfiltertje ook hevig aan vervanging toe en de vonkstaafjes + kabels worden pas vervangen wanneer ik de elektronische ontsteking plaats.

De wagen zwabbert behoorlijk op zijn winterbanden dus ik denk dat ik um idd verlaag met 40mm ... ben alleen aan het twijfelen omdat ie achter wat hoger lijkt te liggen of ik hem aan de voorzijde wat lager dan 40mm moet laten zakken.

Ga dan ook de remmen en verdere ophanging tjekken en eventueel verbeteren.

Als ie over een tijdje technisch weer in toptoestand is dan is het plaatwerk aan de beurt.

Heb d'r weer zin an !!!

ps hoe zit dat eigenlijk met die Varajet ? als ie koud is s'morgens en je geeft iets meer gas lijkt ie te verzuipen en als ie wat warmer is heb je nergens meer last van :hmmz:hmmz

Stel je d'r niet teveel van voor. Het moet voor mij gewoon een goede daily driver worden die in ieder geval in augustus door de keuring moet komen. Zal geen totaal restauratie project worden.

Stel je d'r niet teveel van voor. Het moet voor mij gewoon een goede daily driver worden die in ieder geval in augustus door de keuring moet komen. Zal geen totaal restauratie project worden.

[rquote=1869305&tid=142729&author=ginoceros]

[/rquote]

Die winterbanden was een goeie keus in de sneeuw, maar voor de rest is het matig inderdaad. Een ander setje banden doet al een hoop heb ik ook gemerkt.

Ik had meestal aardig wat troep in de koffer liggen (zoals ik al zei tijdens de proefrit), dus misschien is dat de reden dat het bij niet zo was dat de achterkant hoger stond.

ps hoe zit dat eigenlijk met die Varajet ? als ie koud is s'morgens en je geeft iets meer gas lijkt ie te verzuipen en als ie wat warmer is heb je nergens meer last van :hmmz:hmmz[/rquote]

Ja, dat heb ik met alle auto's met carb dat het koud wat matig draait, dus ik maakte me er niet druk om.

[/rquote]

Die winterbanden was een goeie keus in de sneeuw, maar voor de rest is het matig inderdaad. Een ander setje banden doet al een hoop heb ik ook gemerkt.

Ik had meestal aardig wat troep in de koffer liggen (zoals ik al zei tijdens de proefrit), dus misschien is dat de reden dat het bij niet zo was dat de achterkant hoger stond.

ps hoe zit dat eigenlijk met die Varajet ? als ie koud is s'morgens en je geeft iets meer gas lijkt ie te verzuipen en als ie wat warmer is heb je nergens meer last van :hmmz:hmmz[/rquote]

Ja, dat heb ik met alle auto's met carb dat het koud wat matig draait, dus ik maakte me er niet druk om.

[rquote=1869325&tid=142729&author=ginoceros]Stel je d'r niet teveel van voor. Het moet voor mij gewoon een goede daily driver worden die in ieder geval in augustus door de keuring moet komen. Zal geen totaal restauratie project worden.

[/rquote]

Het is nu jouw auto, dus eigenlijk mag je er gewoon mee doen wat je wilt.

Maar ik lees hier dingen (Engelmann spiegels :o ) dat ik denk nee dat hoort niet bij zo'n auto.

Maar trek je vooral van mij niets aan... :P

:D

Oh, by-the-way,

Die chromen ringen heb ik ook nog wel ergens liggen, die had je er wel bij mogen hebben. Ben ik helemaal vergeten...

[rquote=1869325&tid=142729&author=ginoceros]Stel je d'r niet teveel van voor. Het moet voor mij gewoon een goede daily driver worden die in ieder geval in augustus door de keuring moet komen. Zal geen totaal restauratie project worden.

[/rquote]

Het is nu jouw auto, dus eigenlijk mag je er gewoon mee doen wat je wilt.

Maar ik lees hier dingen (Engelmann spiegels :o ) dat ik denk nee dat hoort niet bij zo'n auto.

Maar trek je vooral van mij niets aan... :P

:D

Oh, by-the-way,

Die chromen ringen heb ik ook nog wel ergens liggen, die had je er wel bij mogen hebben. Ben ik helemaal vergeten...

No worries Ruud, die spiegeltjes komen er niet op. Hij blijft zoveel mogelijk origineel maar ik wil hem technisch wel 100% hebben dus goeie wegligging, remmen etc daar ga we wat meer tijd in steken.

Vandaag even bij de wasserette de wielkasten schoongespoten en toch ook maar even door de motorruimte gegaan.

Startte daarna natuurlijk niet maar met een doekje even de verdelerkap drooggemaakt van binnen en hoppa we konden weer verder.

Heb alvast 2 stabilisatorstangetjes voorzijde besteld want de rubbers vd huidige zijn gescheurd.

Berlina gril er alvast ingezet en het luchtfilterhuis maar even geschuurd en gespoten.

Hoop nog ergens een rubberen klepdekselpakking te kunnen aanschaffen en wanneer die binnen is dan krijgt het kleppendeksel ook een kleurtje en maak ik de rest vd motorruimte netjes.

Morgen maar eerst naar de remmen kijken.

Enne .... die chroomringen voor de velgen had ik idd erg graag meegenomen !!!

2 foto's:

Berlina gril

001%20berlina%20gril.JPG

Luchtfilter huis

002%20luchtfilter%20gespoten.JPG

Terug
Naar boven