• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn blauwe B + werkzaamheden!!!

No worries Ruud, die spiegeltjes komen er niet op. Hij blijft zoveel mogelijk origineel maar ik wil hem technisch wel 100% hebben dus goeie wegligging, remmen etc daar ga we wat meer tijd in steken.

Vandaag even bij de wasserette de wielkasten schoongespoten en toch ook maar even door de motorruimte gegaan.

Startte daarna natuurlijk niet maar met een doekje even de verdelerkap drooggemaakt van binnen en hoppa we konden weer verder.

Heb alvast 2 stabilisatorstangetjes voorzijde besteld want de rubbers vd huidige zijn gescheurd.

Berlina gril er alvast ingezet en het luchtfilterhuis maar even geschuurd en gespoten.

Hoop nog ergens een rubberen klepdekselpakking te kunnen aanschaffen en wanneer die binnen is dan krijgt het kleppendeksel ook een kleurtje en maak ik de rest vd motorruimte netjes.

Morgen maar eerst naar de remmen kijken.

Enne .... die chroomringen voor de velgen had ik idd erg graag meegenomen !!!

2 foto's:

Berlina gril

001%20berlina%20gril.JPG

Luchtfilter huis

002%20luchtfilter%20gespoten.JPG

Ziet er zeker niet verkeerd uit deze ascona.

M.b.t. de varajet, bij de koude start wordt de tweede trap door de automatische choke geblokkeerd.

Zoals in het nstructieboekje staat:

Bij koude start het gaspedaal eerst 1x vol intrappen en weer laten opkomen. (zo wordt de automatische choke inwerking gezet) Nadat de motor gestart is, gaspedaal niet intrappen, zal de motor verhoogd stationair draaien. Door het gaspedaal na enige seconden kortstondig in te trappen zal het stationair toerental dalen.

Bij warme motor gasdpedaal lichtjes intrappen.

Ziet er zeker niet verkeerd uit deze ascona.

M.b.t. de varajet, bij de koude start wordt de tweede trap door de automatische choke geblokkeerd.

Zoals in het nstructieboekje staat:

Bij koude start het gaspedaal eerst 1x vol intrappen en weer laten opkomen. (zo wordt de automatische choke inwerking gezet) Nadat de motor gestart is, gaspedaal niet intrappen, zal de motor verhoogd stationair draaien. Door het gaspedaal na enige seconden kortstondig in te trappen zal het stationair toerental dalen.

Bij warme motor gasdpedaal lichtjes intrappen.

[rquote=1870033&tid=142729&author=ginoceros]weet iemand of het ontbreken vd "oortjes" bij de koplampen punt van afkeur is ??[/rquote]

Een bekend probleem bij de Ascona B.

Of het afkeur is , weet ik niet, maar mijn Ascona had ze ook niet meer. Ik heb zelf van plaatmateriaal overzet-oren gemaakt, maar je kan hier heel mooi overzet plaatwerk voor krijgen bij de verschillende adresjes in NL

[rquote=1870033&tid=142729&author=ginoceros]weet iemand of het ontbreken vd "oortjes" bij de koplampen punt van afkeur is ??[/rquote]

Een bekend probleem bij de Ascona B.

Of het afkeur is , weet ik niet, maar mijn Ascona had ze ook niet meer. Ik heb zelf van plaatmateriaal overzet-oren gemaakt, maar je kan hier heel mooi overzet plaatwerk voor krijgen bij de verschillende adresjes in NL

Vandaag iets teveel bezoek gehad dus alleen maar de motorruimte wat opgefrist en diverse roestige plekken her en der met Caprotech R5 behandeld.

Voor

003%20kleppendeksel%20verroest.jpg

Na

004%20motorruimte.jpg

Morgenavond even bij Ckad langs voor de elektronische ontsteking en SR velgjes.

A.s. weekend gaan we toch nog een Kadett bezichtigen .... ben benieuwd .... :wors

Wat een heerlijk weertje vandaag !!!

Vandaag iets teveel bezoek gehad dus alleen maar de motorruimte wat opgefrist en diverse roestige plekken her en der met Caprotech R5 behandeld.

Voor

003%20kleppendeksel%20verroest.jpg

Na

004%20motorruimte.jpg

Morgenavond even bij Ckad langs voor de elektronische ontsteking en SR velgjes.

A.s. weekend gaan we toch nog een Kadett bezichtigen .... ben benieuwd .... :wors

Wat een heerlijk weertje vandaag !!!

Ik geloof niet dat ik helemaal begrijp wat je met oortjes bedoeld?

Trouwens, die chromen ringen kan ik wel naar je op sturen.

Zal wel onder de 10 kg blijven, dus dat zijn de kosten ook niet.

Ik geloof niet dat ik helemaal begrijp wat je met oortjes bedoeld?

[rquote=1870380&tid=142729&author=Ruud B]Ik geloof niet dat ik helemaal begrijp wat je met oortjes bedoeld?

[/rquote]

Ruud, dat zou top zijn mbt de ringen !

ps.... zal wel weer lang duren bij dat postkantoor .... :D:D

Oortjes .... zie de foto van Mc Lambo .... ik vervang ze wanneer ik het voorfront ga vervangen.

1584f80.jpg

Terug
Naar boven