• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn blauwe B + werkzaamheden!!!

Afgelopen tijd wat laswerk verricht en vandaag de verlagingsveren geplaatst aan de voorzijde. Morgen volgt de achterkant.

Zoek nog een setje gele Konis voor de voorzijde. (geen ingekorte)

Veer geplaats linkerzijde

022%20linkerveer%20geplaatst.jpg

Veer geplaatst rechterzijde

023%20rechterveer%20geplaatst.jpg

Klopt, dat moet nog aangepakt worden evenals de draagarmen etc.

Bovendien moet ik de keienvanger en beide spatborden nog vervangen.

Balen, nav het topic van Stender ben ik erachter gekomen dat ik de verlagingsveren verkeerd heb gemonteerd terwijl ik de wagen net weer op zijn wielen heb staan dus vgl week het hele karwei nog een keer.

Ik had ze met de windingen kort op elkaar naar de bovenkant gemonteerd en dit moet vgl de leverancier juist andersom.

Klopt, dat moet nog aangepakt worden evenals de draagarmen etc.

Bovendien moet ik de keienvanger en beide spatborden nog vervangen.

Balen, nav het topic van Stender ben ik erachter gekomen dat ik de verlagingsveren verkeerd heb gemonteerd terwijl ik de wagen net weer op zijn wielen heb staan dus vgl week het hele karwei nog een keer.

Ik had ze met de windingen kort op elkaar naar de bovenkant gemonteerd en dit moet vgl de leverancier juist andersom.

Done .... ik heb overigens 175/50/13 banden besteld voor op de 7J velgen maar ben bang dat ie dan wel erg laag wordt.

Met de huidige verlaging heb ik geen problemen met verkeersheuvels en stoeprandjes hier in ut durp.

Vanmiddag de laatste hand gelegd aan mijn verbrede SR velgen door nog een laagje blanke lak op de velgen te spuiten.

Done .... ik heb overigens 175/50/13 banden besteld voor op de 7J velgen maar ben bang dat ie dan wel erg laag wordt.

Met de huidige verlaging heb ik geen problemen met verkeersheuvels en stoeprandjes hier in ut durp.

Vanmiddag de laatste hand gelegd aan mijn verbrede SR velgen door nog een laagje blanke lak op de velgen te spuiten.

2 foto's vd verlaging ... winterbanden/velgen liggen er nog op ...

let niet op de keienvanger en spatborden ... die ga ik nog vervangen.

024%20ascona%20verlaagd.jpg

025%20ascona%20verlaagd.jpg

vanmiddag ff bakkie leut bij mijn broer gaan drinken, plots gekraak en weg geluid terwijl ik net lekker vd muziek aan het genieten was.

de achterste boxen worden door een versterkertje aangestuurd en ik denk dat de eindtrap vd radio is opgeblazen ofzo want de voorboxen doen het nog gewoon .... tis niet mijn dag vandaag ..

2 foto's vd verlaging ... winterbanden/velgen liggen er nog op ...

let niet op de keienvanger en spatborden ... die ga ik nog vervangen.

024%20ascona%20verlaagd.jpg

025%20ascona%20verlaagd.jpg

vanmiddag ff bakkie leut bij mijn broer gaan drinken, plots gekraak en weg geluid terwijl ik net lekker vd muziek aan het genieten was.

de achterste boxen worden door een versterkertje aangestuurd en ik denk dat de eindtrap vd radio is opgeblazen ofzo want de voorboxen doen het nog gewoon .... tis niet mijn dag vandaag ..

Je bent niet de eerste die het gebeurt hoor :o

Heb pas mijn ATSjes ook geverfd en toen kreeg ik hetzelfde met de blanke lak

Even stralen of schuren en nog een poging wagen lijkt me

Je bent niet de eerste die het gebeurt hoor :o

Heb pas mijn ATSjes ook geverfd en toen kreeg ik hetzelfde met de blanke lak

Even stralen of schuren en nog een poging wagen lijkt me

Promaxx, verlagingsverenshop.nl voor 105 euro.

Goede service en binnen een uur antwoord op vragen per mail en nee ik heb geen aandelen in deze shop.

Promaxx, verlagingsverenshop.nl voor 105 euro.

Goede service en binnen een uur antwoord op vragen per mail en nee ik heb geen aandelen in deze shop.

Een mooi topic! je hebt er ook lekker het gas op!

Ik ben geen ascona expert. Maar je zegt dat de auto rijdt als een dweil. Hoe zijn je fuseekogels en vooral je stuurkogels (zie foto) ? Ik zie in de stuurkogels geen splitpennen zitten en het lijkt me dat die moer er nog een heel stuk verder op kan.

Terug
Naar boven