• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn blauwe B + werkzaamheden!!!

[rquote=1901884&tid=142729&author=McLambo]Is die onderste foto van het plaatje wat je erbij hebt gelast?

Ik begrijp niet helemaal hoe met grotere schijven de veer geraakt wordt..... :hmmz[/rquote]

schijf raakt je veer ook niet, banjo bout van je remslang die je in je klauw draait raakt de voorveer bij maximaal sturen;)

De remklauw bout komt aan de achterkant tegen de veer zoals op de foto te zien is hetgeen je voorkomt door een 3mm plaatje op de stuuraanslag te lassen. Zie ook mantablog.nl

032%20remklauw%20komt%20tegen%20voorveer.jpg

De remklauw bout komt aan de achterkant tegen de veer zoals op de foto te zien is hetgeen je voorkomt door een 3mm plaatje op de stuuraanslag te lassen. Zie ook mantablog.nl

032%20remklauw%20komt%20tegen%20voorveer.jpg

Nog een keer de standaard sr velgen gepast om te kijken of het mogelijk is een deel vd remklauw af te vijlen maar daarvoor moet teveel worden weggehaald dus zullen de uitgelaste en opgeknapte SR velgen met gloednieuwe banden te koop gezet worden en moet ik op zoek naar 14inch of 15 inch velgen tenzij de 7J 13 inch ATS-en passen maar daarover heb ik nog geen zekerheid.

Nog een keer de standaard sr velgen gepast om te kijken of het mogelijk is een deel vd remklauw af te vijlen maar daarvoor moet teveel worden weggehaald dus zullen de uitgelaste en opgeknapte SR velgen met gloednieuwe banden te koop gezet worden en moet ik op zoek naar 14inch of 15 inch velgen tenzij de 7J 13 inch ATS-en passen maar daarover heb ik nog geen zekerheid.

Ai, dat is balen!, maar zo'n setje in nieuwstaat kan je een leuke cent opleveren.

Volgens mij heeft barry (sniksnak) in zijn remschijven topic een aantal 13" velgen genoemd die nog wel over de klauwen heenpassen, dan kun je misschien je banden toch nog monteren... ?

Ai, dat is balen!, maar zo'n setje in nieuwstaat kan je een leuke cent opleveren.

Volgens mij heeft barry (sniksnak) in zijn remschijven topic een aantal 13" velgen genoemd die nog wel over de klauwen heenpassen, dan kun je misschien je banden toch nog monteren... ?

Heb de vraag al in dat topic gesteld ... ik hoop dat 7J classic ATS-en passen want die vind ik ook top staan op de Ascona.

Wil dit echter wel zeker weten en eerst passen !!!

Heb de vraag al in dat topic gesteld ... ik hoop dat 7J classic ATS-en passen want die vind ik ook top staan op de Ascona.

Wil dit echter wel zeker weten en eerst passen !!!

Ik heb net een hele poos zitten staren en prakkezeren naar wat er nou bedoelt wordt met dat plaatje op die stuuruitslag, maar als ik het goed begrijp las je dus een plaatje op bv. de linkerstuuruitslag, zodat de rechterslang niet tegen de veer aan komt?

Ik heb net een hele poos zitten staren en prakkezeren naar wat er nou bedoelt wordt met dat plaatje op die stuuruitslag, maar als ik het goed begrijp las je dus een plaatje op bv. de linkerstuuruitslag, zodat de rechterslang niet tegen de veer aan komt?

Bijna helemaal goed !! het is niet zozeer de slang maar met name de kop vd holbout die tegen de vering aankomt !

ziehier de "normale" stuuraanslag

033%20bestaande%20stuuraanslag%20rechts.jpg

Heb overigens ook nog een origineel groen getinte achteruit met verwarming van een B Ascona te koop.

Bijna helemaal goed !! het is niet zozeer de slang maar met name de kop vd holbout die tegen de vering aankomt !

ziehier de "normale" stuuraanslag

033%20bestaande%20stuuraanslag%20rechts.jpg

Heb overigens ook nog een origineel groen getinte achteruit met verwarming van een B Ascona te koop.

wat zijn de maten van die sr velgen ? en wat vraag je ervoor ?( mag via u2u) miss iets voor mij in de toekomst.. als ze passen haha :)

wat zijn de maten van die sr velgen ? en wat vraag je ervoor ?( mag via u2u) miss iets voor mij in de toekomst.. als ze passen haha :)

Morgen gaan we een lekker ritje maken om 7J ats-en te halen en maandag worden wrschijnlijk de sr velgen verkocht dus komt alles waarschijnlijk toch nog goed !

Morgen gaan we een lekker ritje maken om 7J ats-en te halen en maandag worden wrschijnlijk de sr velgen verkocht dus komt alles waarschijnlijk toch nog goed !

Vandaag in Roosendaal 7J ATS velgen gehaald met ET03 en deze passen gelukkig wel !

GSI klauw icm ATS velg

034%20passing%20ats%20gsi%20remklauw.jpg

Ook zijn de Goodridge remleidingen van Biesheuvel binnengekomen en ik ben positief verrast dat zelfs het uiteinde zodanig is gemaakt dat de leiding aan het binnenspatbord bevestigd kan worden.

Bij montage kun je de leiding zodanig positioneren dat de leiding bij maximale stuuruitslag naar rechts en links, de draagarm niet raakt

035%20goodridge%20remleidingen.jpg

Maximale stuuruitslag naar links

036%20goodridge%20links%20gemonteerd.jpg

Maximale stuuruitslag naar rechts

037%20goodridge%20links%20gemonteerd.jpg

Holbout raakt de veer niet dankzij 3mm plaatje dat op stuuraanslag is gelast

038%20holbout%20vrij%20van%20veer.jpg

Ondanks dagen van voorbewerking ... schoonmaken met staalborstel en gebruik lucht en regelmatig spuiten van WD40 wil de leiding aan de rechterkant niet los dus ik denk wanneer ik in het weekend er weer aan ga werken dat die kant kapotgedraaid wordt.

Terug
Naar boven