• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn c kadett 16v turbo 9/9 2014

heel erg netjes allemaal :thumb

alleen denk ik dat dat flexibel niet zoveel functie heeft op de plek waar die nu zit.

deze zal zeker werken want deze komt onder de bak / naast de bak tezitten zo dat hij kan bewegen en draaien het probleem is dat de motor en bak same bewegen dus moet hij ver naar achter

zal nog een foto maken hoe die nu zit :thumbup

als die pijp vóór het flex deel nog aan het blok komt met een beugeltje in rubber is er niets aan de hand en zal die niet zomaar scheuren.

Top inlaatje zo hey, nieuwschierig naar de vermogensuitdraai :thumbup

zo'n flexibel kan geen draai/torsiekrachten opvangen..enkel buigkrachten, daarom zit hij bij achterwiel aangedreven autos vaak dwars geplaatst, of rechtop in de downpipe, of gewoon niet ivm ruimtegebrek op de juiste plaats

@marcel wrote:zo'n flexibel kan geen draai/torsiekrachten opvangen..enkel buigkrachten, daarom zit hij bij achterwiel aangedreven autos vaak dwars geplaatst, of rechtop in de downpipe, of gewoon niet ivm ruimtegebrek op de juiste plaats

dit was inderdaad de eerste plaats waar het kon en het flexibel is rvs en deze heb ik getest deze kan wel draaien en bewegen zo veel beweegt de motor tog niet

heb helle stuge motor rubers en als die stuk gaat zet ik er weer een nieuwe op voor 18 euro

er zijn zat jongen die niet eens een flexibel er tussen hebben

je blijft een inspiratie voor mijn kadett projectje :wors ..

vooral kwa afwerking, over alles is nagedacht en niks afgeraffeld :thumbup

p.s. ik ga met een totaal ander blok rijden en bouw m voor t circuit dus je hoeft niet bang te zijn voor een replica :-P

@drakos wrote:je blijft een inspiratie voor mijn kadett projectje :wors ..

vooral kwa afwerking, over alles is nagedacht en niks afgeraffeld :thumbup

p.s. ik ga met een totaal ander blok rijden en bouw m voor t circuit dus je hoeft niet bang te zijn voor een replica :-P

dankje zit ook veel tijd in hoor en nog niet alles is naar wens

replica duur wel even voor dat hij klaar is dan hahahahaha kan ik weer wat anders verzine niet iedereen heeft een astra dechbord er in :thumb

Weet je nog hoe dat flexibele deel er van binnen uit zag? Als je daar ook van dat gevochten gaas ziet dan loop je kans dat hij implodeert en je uitlaat flink gaat knijpen... :(

x4kmqv.jpg

af2e0292.jpg

vandeweek deze c1 gekocht

die al ver klaar is op het gebied van las werk

zit een hoop onderdellen bij en ben aant denken om deze klaar temaken met de turbo er in

ga deze nog aan paken daar voor zal hij in het spit moeten

zo gister andere remklouwen gemonteerd van een record 2.2 en heb nu goede remdruk in de kadett turbo

gelijk even stuk je toeren ook al regende het en dan kom je er pas achter hoeveel pk ,s die heeft je gaat gewoon drifften de rotonde om :D

ook had ik nog wat onderdelen gekocht staal staartstuk en nog mooie bugels voor de benzine pomp en de filter

ook weer wat aan de opc gedaan

ik heb 18 inch speedline velgen gekocht

een groome coupe strip achter op de koffer klep

Terug
Naar boven