• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn champion update , + cabrio

origineel gepost door Hans1991

nee is perfectking: , meer een beetje fout van de gene die gebalanceerd heeft;)

Doe maar rustig aan hoor:P Is geen haast bij:D

Vind het een mooi ding, was vandaag nog even langs gereden om te kijken maar hij stond er niet:(

Dat klopt, heb hem al in de garage staan en we zijn vandaag in volle gang met de gsi bezig geweest.

Werken van vandaag:

-interieur eruit

-Stuur eraf

-Lelijke pook eraf

-Originele smoke koplampenknipper lichten erin

-Deawoo zijkapjes erop

-Smoke mistlichtglaasjes achter gemonteerd

-Knipperlichthendels/ruitenwisserhendel van een astra f gemonteerd

Toen we het tapijt eruit haalde kwamen we tot de ontdekking dat hij bij de draagarmen al een keer gelast is en daar was hij nog hard, er stond wel veel water in, ook zaten die schuimmatten er nog doorweekt in. Hele zooitje eruit getrokken zodat het kan drogen en gaan v/d week de lasnaden netjes maken en alles in de grondlak zetten, ook de beginnende roestpuntjes op de bodem gelijk aanpakken zodat dat weer netjes is.

De auto komt sowieso met slecht weer niet meer buiten dus dan kan hij weer even mee...

Het kadett dash gaat eruit en wordt vervangen voor een astra f dash.

Binnenkort nog even wat foto'tjes uploaden

Wijdhoek fototoestelletje kopen, Panasonic Lumix TZ6 is wel een aanrader...:thumbup

Lijkt het bestuurdersportier nou verzakt? Of staat die gewoon een stukje open?

Hoe ga je trouwens die oude lak verwijderen voor het spuiten? Gewoon helemaal kaal neem ik aan?

goed bezig daaro

als je je interieur er toch uit hebt liggen laat an eens iemand buiten met een gieter water over de auto gieten

dan kan je precies zien waar hij evt lekt

en trek de dop er uit in de motorruimte (vanaf de plak waar de kachelfan zit tot in de motorruimte) daar wil nog wel eens zooi in gaan zitten

doe gelijk astra G dash

iets meer werk maar sluit vele malen mooier aan

foto update:

Foto's van de slechte blanke lak... (achterklep en spiegels worden vervangen voor andere in kleur en het dak wordt op den duur opnieuw gespoten)

DSC09118.jpg

DSC09115.jpg

Smoke koplampen/knipperlichten en mistlampglaasjes gemonteerd en verstralers van de bumper af

DSC09114.jpg

DSC09117.jpg

DSC09111.jpg

Interieur leeggehaald, deze gaat plaatsmaken voor mijn oude gsi interieur en een astra f dashboard. De bodem wordt eerst nog netjes gemaakt voordat alles er weer ingaat. Ook komt er gelijk een clifford klasse 3 alarm in

DSC09112.jpg

DSC09113.jpg

Nexia zijkapjes erop

DSC09116.jpg

Stickers er ook al afgetrokken.

Dit was het voor nu. Foto's zijn een beetje onduidelijk maar heb helaas niet veel ruimte om de auto heen in mijn garage:vertag

deur staat stukje open. Spuiten laat ik proffesioneel doen op den duur dus neem aan dat alles gewoon verwijderd wordt.

vwb de camera, steek dat geld liever in de auto en neem genoegen met een wat mindere kwaliteit foto. Krijg ook volgende week (mits hij niet weer uitgesteld wordt) de nokia n8, daar moet toch ook een redelijke camera inzitten voor huis tuin en keuken gebruik:D

heb je die nokia nu nog niet :P

Ziet er alweer een stukje beter uit zo. Kom van de week ff langs neem ik ook ff de schroefjes mee voor de grill voor de astra...

Ik ben ook het hele weekend aan de corsa bezig geweest.

Wijdhoek fototoestelletje kopen, Panasonic Lumix TZ6 is wel een aanrader...:thumbup

Lijkt het bestuurdersportier nou verzakt? Of staat die gewoon een stukje open?

Hoe ga je trouwens die oude lak verwijderen voor het spuiten? Gewoon helemaal kaal neem ik aan?

deur staat stukje open. Spuiten laat ik proffesioneel doen op den duur dus neem aan dat alles gewoon verwijderd wordt.

vwb de camera, steek dat geld liever in de auto en neem genoegen met een wat mindere kwaliteit foto. Krijg ook volgende week (mits hij niet weer uitgesteld wordt) de nokia n8, daar moet toch ook een redelijke camera inzitten voor huis tuin en keuken gebruik:D

origineel gepost door Basgsi

Ziet er alweer een stukje beter uit zo. Kom van de week ff langs neem ik ook ff de schroefjes mee voor de grill voor de astra...

Is goed bas,

Nee nokia is weer 4 dagen uitgesteld, denk eind volgende week maar jah, je weet hoe het gaat....

origineel gepost door Basgsi

Is goed bas,

Nee nokia is weer 4 dagen uitgesteld, denk eind volgende week maar jah, je weet hoe het gaat....

Gister weer begonnen na een drukke periode met gezin/werk/studie.

Interieur verder leeggehaald en voor en achterbumper gedemonteerd. Ook heb ik de trekhaak eraf gehaald en de koplampen, knipperlichten eraf gehaald.

De 8v gaat toch meteen plaats maken voor de 16v dus ook al begonnen met demonteren van het blok. Zal straks eens foto's schieten. Donderdagavond weer verder:)

Gister weer begonnen na een drukke periode met gezin/werk/studie.

Interieur verder leeggehaald en voor en achterbumper gedemonteerd. Ook heb ik de trekhaak eraf gehaald en de koplampen, knipperlichten eraf gehaald.

De 8v gaat toch meteen plaats maken voor de 16v dus ook al begonnen met demonteren van het blok. Zal straks eens foto's schieten. Donderdagavond weer verder:)

bodem oppervlakkig roest verwijderd en in de grondverf gezet, kabels van een oud alarm eruit gehaald endaarna gelijk het dashboard gedeeltelijk ingebouwd.

1297497695.jpg

En weer verder...

1297497694.jpg

1297497692.jpg

Interieurtje er verder in

1297497691.jpg

1297497690.jpg

1297497689.jpg

Nu nog het deurpaneeltje en het stuurtje erop en de zijlijsten waarde kabels doorheen lopen.

Binnenkort beginnen met uitbouwen van de 8v zodat de motorruimte netjes gemaakt kan worden en dan kan de 16 v erin:wub Schiet lekker op zo.

deze kadett heeft 2 jaar lang op speurders gestaan,pas vorig jaar(begin 2010) is ie aangeboden hier op t forum..

topic is onvindbaar..

daarna zeker wel 4 verschillende eigenaren gehad..

voor dat ie naar staphorst ging heeft ie ook in vroomshoop e.d gestaan..

suc6 ermee!

Terug
Naar boven