• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Corsa B rijd met een volle tank maar 350/375 km.!!!

Volgens je andere topics is het een X14SZ he?

Ouwe 8klepperts hebben het niet zo op dergelijke filters. Zet je originele eens terug.

Temp die onder de 90 blijft vind ik eigenlijk wat aan de lage kant. Is de thermostaat nog wel goed?

ik rij met mijn corsa (x14sz) 500-530 km op 1 tank (40-42 liter) en mijn temp blijft ook laag....

ik zou de tempsensor voor je ecu (blauwe 2 polige stekker) eens vervangen... en anders eens ff aan je lambdasonde laten nakijken... is vaak ook een bron van veel verbruik...

ik rij met mijn corsa (x14sz) 500-530 km op 1 tank (40-42 liter) en mijn temp blijft ook laag....

ik zou de tempsensor voor je ecu (blauwe 2 polige stekker) eens vervangen... en anders eens ff aan je lambdasonde laten nakijken... is vaak ook een bron van veel verbruik...

kan ook je temp sensor zijn voor je mm had ik bij mijn kadett liep daarna zuiniger en beter,is meestal te vinden op het thermosstaathuis en heeft een blauwe stekker

kan ook je temp sensor zijn voor je mm had ik bij mijn kadett liep daarna zuiniger en beter,is meestal te vinden op het thermosstaathuis en heeft een blauwe stekker

Zelfde typen maar met normaal rij gedrag. En ja door stampen met 60 pony's gaat niet egt. rij ik toch gauw 500 km. En dit type motor is inderdaad niet egt blij met een power filter was ie bij mij ook niet.

Zelfde typen maar met normaal rij gedrag. En ja door stampen met 60 pony's gaat niet egt. rij ik toch gauw 500 km. En dit type motor is inderdaad niet egt blij met een power filter was ie bij mij ook niet.

Powerfilters zijn sowiezo dom om te gebruiken. Als dit beter was voor de motor had de fabrikant dit allang gedaan.

Check ook even de bougies, kan best zijn dat hij 'slecht' ontsteekt. Daardoor krijg je minder kracht uit de ingespoten benzine. Dito met Bougiekabels

Verder kan het best zijn dat de tempsensor kapot is, je hebt er geloof ik 2 op de motor, 1tje voor de meter in de cockpit andere voor de ECU.

Ruik je geen benzine trouwens? Geen slangen lek dus?

Powerfilters zijn sowiezo dom om te gebruiken. Als dit beter was voor de motor had de fabrikant dit allang gedaan.

Check ook even de bougies, kan best zijn dat hij 'slecht' ontsteekt. Daardoor krijg je minder kracht uit de ingespoten benzine. Dito met Bougiekabels

Verder kan het best zijn dat de tempsensor kapot is, je hebt er geloof ik 2 op de motor, 1tje voor de meter in de cockpit andere voor de ECU.

Ruik je geen benzine trouwens? Geen slangen lek dus?

Terug
Naar boven