• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn D kadett

ik heb vanavond ronal turbo's gekocht:cool:

voor ligt er 175-50 op, achter 195-45... en dan is 80-80 dus te weinig:angel

met deze maten zou die goed nog een paar cm lager kunnen rondom:wub

Foto0163.jpg

Foto0164.jpg

Foto0169.jpg

Foto0171.jpg

Foto0168.jpg

Foto0174.jpg

zo, dat t ff duidelijk is :jerry

origineel gepost door custom

nice nice :D schraap je nog niet met je uitlaat over de grond..?

op zo'n ei op de weg raakte die met de borbets wel, met deze heeeel lichtjes aan de voorkant.

voor gaat ie nog 2cm lager.. -100.

maar eerst ff me corsa fixen, die heb ik ook al een paar weken niet aangeraakt:jerry

sinds ie rot ging, heb ik m in de hoek getrapt, en niet meer naar gekeken :D

zo, ff opgevist om up te daten met wat ik de afgelopen maanden met de D heb uitgespookt.

stiekum had ie toch wat roestplekjes, niets bijzonders, maar toch genoeg om me te irriteren.

besloten om de schermen eraf te trekken en m echt op de mm precies na te lopen.

onder de veerschotel achter bleek ie ook rot te zijn, wat stom is, de veerschotel was niets aan te zien.

toen ook gelijk besloten om de binnenkant leeg te trekken, en onder de bijrijders stoel zat ook een plekje...

Foto0279.jpg

Foto0281.jpg

niets bijzonders, maar net genoeg om irritant te zijn :P

veerschotel achter losgeboord en de rotte plaat uitgeslepen.

heb gelijk maar een nieuwe schotel erop laten lassen door me maat, als je toch bezig bent... de oude is toch bijna 30 jaar oud.

Foto0280.jpg

enkel hiervan baalde ik dus goed.... de bekende draagarm ophanging..

iedereen waarschuwt je ervoor zodra je op jacht gaat naar een D, en allemaal roepen ze, probeer m van onder te bekijken... enkel kan ik je vertellen... ze rotten van binnenuit.

Foto0271.jpg

Foto0287.jpg

ik ben nog eens lekker op onderzoek geweest in de ruimte toen ie open lag, en wat blijkt...

je hebt de vloerplaat die schuin omhoog gaat, daaronder ligt een chassisbalk recht, en daaronder zit de bodemplaat.

er onstaat dus een V groef tussen de omhooggaande vloerplaat en de balk.

water kan binnen komen via het motorruim, er zitten 2 gaatjes onder t stuurhuis die die ruimte ingaan.. rare opel logica denk ik.

bestuurderskant was topstaat, ik heb daar een gat geboord en van binnen compleet volgeblubt met menie en ML:P

uiteraard dezelfde behandeling aan de bijrijderskant.

de auto is afgelopen week weer goedgekeurd :) 3 nieuwe remleidingen eronder en klaar.

enige wat ik nu nog moet doen is een set goede deuren opzoeken. deze zijn rot aan de onderkant, dat wist ik al. echter na de pekelperiode gaat t toch hard met de rot. ze zijn nu ook in het zicht aan het blazen naar de baas. en nieuwe deuren zijn ff 189,- per stuk:o

Foto0289.jpg

de winter/apk stand :P standaard staal en -40 achter.

uiteraard is direct na goedkeur -80 weer eronder gegaan :P

tevens zitten er sinds vanavond blauwe platen op:thumbup

Foto0314.jpg

hey kadettje... je leeft dus nog :P

staat m goed die blauwe platen.

ennuh.. ook andere uitlaat gemonteerd als ik het goed heb..

maar je hebt dus toch wat kunnen vinden, qua rotterij.

in vroomshoop zit er ene dennis die sloopt die d detten bij de vleet,

die heeft mogelijk nog wel nette deurtjes voor het mooie exemplaar van jou.

goed bezig verder :thumbup

klopt ja, ik heb via marktplaats een man gevonden die orgineel GM op voorraad had liggen. volledig vanaf t spruitstuk is alles orgineel GM.

middendeel was 6 tientjes, en heb via Dkadett84 een orginele einddemper gekocht.

er is dus geen uitlaatdeel meer te koop bij brezan/ago/slager van het oude type uitlaatlijn. na '82 zijn ze er nog wel, maar die voorpijp is anders.

indd wel wat roest gevonden, maar niets bijzonders eigelijk. had vele malen slechter kunnen zijn, alles was met een uurtje of 8 klaar.

altyd:P mag eigelijk niet, maar ze zijn hier niet zo moeilijk by de automaterialen handel.

gele platen liggen onder de stoel, dus als een agent een mierenneuker is kan ik ze zo vervangen.

Terug
Naar boven