• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn D Rekord C30NE - Ervaring met wielkasten uitrollen?

Black_Commo

Post weinig
Hallo,

Heb vorige week een nieuwe auto gekocht, velen zullen hem wel kennen, was de oranje D Rekord van Tony (Tazz).

Heb er tot nu toe eigenlijk al veel problemen mee gehad die ik bij aankoop niet had verwacht.

Heb nu een vraag over slecht starten, maar er zullen vast nog wel wat vragen bijkomen.

De auto is dus een D Rekord, omgebouwd tot Commodore met een C30NE motor uit een Omega.

De auto rijdt alleen op gas en er zit ook geen benzinetank onder.

De auto start heel slecht en vaak ook helemaal niet. Ook met startkabels duurt het lang voordat ie eindelijk aanslaat. Had op internet al gelezen dat paar keer contact aan en uit voor het starten kan helpen, maar ook dat werkt niet.

De lage temperaturen zullen er wel mee te maken hebben, maar ik lees ook overal dat een goed afgesteld systeem zelfs bij -10 zonder problemen moet kunnen starten. Dus heeft iemand nog ideeën/suggesties over wat ik kan proberen? Is er bijvoorbeeld iets met een (elektrische) choke wat ik kan doen?

Alle reacties zijn welkom want wil hem eigenlijk voor dagelijks vervoer gebruiken en moet nu noodgedwongen tijdelijk de auto van mn pa lenen

Hallo

Je ziet dus ik wou je niet ontmoedigen maar ik had mij de auto dus al erder goed bekeken en ik doe al 20 jaar met commodore en ken alle plekjes van dit type auto.

De kabel naar achter me konstante spanning is voor de kofferbakverlichting.

De stecker van de achterruitverwarming krigt pas spanning bij lopende motor omdat anders de akku op kontakt te snel leeg is , darom gaat de kabelboom ook in de motorruimte omdat hij van de dynamo af komt.

De stecker op de motor is van de temperatursensor als die niet aangesloten is denkt de computer de hele tijd dat de motor koud is en je krijgt dus en veel hoger verbruik.

Ook rij je op gas , maar zoals gezegd zou ik de auto ook op benzine aan het lopen brengen.

Als je onderdelen nodig hebt kan je met mij kontakt op nemen.

Heb ok nog komplete kabelboomen voor commodore als die van jou te veel gemolesteerd is.

Gr. Peter

Hier komt weer een lange post met veel vragen.

Wilde eigenlijk dit weekend m'n verdamper reviseren, maar het revisiesetje uit België was helaas nog niet binnen.

Toen het gister rond de middag eindelijk droog was ben ik begonnen met de stoelen en vloerbedekking eruit te halen om te kijken waar dat water bij m'n voeten vandaan kwam. Tegelijk ook meer de gigantische stellage eruit gesloopt waar de vorige eigenaar subwoofers in had zitten. Nu is er weer plek om er tzt weer een achterbank in te zetten.

De vloer bij m'n voeten

GroteFoto-DKDSGBHU.jpg

Passagierskant

GroteFoto-BBVLMEC7.jpg

De achterste wielkasten met paar kleine rotte plekjes

GroteFoto-DIM66WLK.jpg

en de gedemonteerde subwoofer kast (scheelt weer aantal kilo)

GroteFoto-7HOUIENA.jpg

De vloer was wel nat op aantal plekken maar moet zeggen dat de staat me erg meeviel. Had rotte plekken verwacht bij m'n voeten maar het is daar wel hard. Dus waar het water vandaan komt weet ik nog niet. Had juist het idee dat het tijdens het rijden over een natte weg naar binnen kwam, maar zal dan toch wel door de rubbers oid komen.

Nu ik toch de ruimte had dacht ik meteen ff het probleem van de achterruitverwarming op te lossen die constante spanning trok. In de kofferbak bleek ie al op de verkeerde stekker te zijn aangesloten (rood ipv zwart). Waar is die rode constante spanning stekker eigenlijk voor?

Niet heel goed te zien, maar de rode draad waar de stekker op zat loopt naar dat rare blokje dat nu los hangt.

GroteFoto-BKHRNUE6.jpg

Maar na het omwisselen van de stekker ff getest, maar de verwarming kreeg helemaal geen spanning. De knop zat in het dashboard niet aangesloten, maar had de stekker al gevonden en daar de knop ff op gezet. Toen bleek dat ie niks deed de stekker maar ff doorgemeten, maar geen enkele draad kreeg spanning...

Dus toen de draden maar ff gaan volgen achter het dashboard. Ik dacht dat ze naar beneden naar de zekeringkast liepen maar dat viel ff tegen. De draden bleken naar buiten te gaan de motorruimte in en vandaaruit direct naar beneden de linker wielkast in.

Dus daar ff goed gekeken en daar loopt inderdaad een dikke draadboom waar aan het einde alleen de verlichting zit aangesloten en een hoop stekkers los in m'n wielkast hangen :puke

Niet heel goed te zien maar links op de foto (= voorkant van de auto) hangen stuk of 6 losse stekkers. En de zwart/rode signaaldraad van de achterruitverwarming die ik volgde kan ik daar al niet meer terugvinden

GroteFoto-D8WWSWSQ.jpg

Niet echt iets om vrolijk van te worden.. wat een bende is die bedrading is allemaal nog veel erger dan ik dacht :puke

De kabelboom in de motorruimte is echt een bende. Ff goed kijken en de computer lag in een hoekje weggemoffeld, gewoon helemaal los :swear Zitten ook 4 losse stekkers aan, 3x met 2 wit/bruine draden en 1x met 2 wit/zwarte draden volgens mij. Iemand enig idee waar deze bij de c30ne van zijn?

GroteFoto-CEV8C7CU.jpg

Nu ik toch bezig ben meteen nog maar paar stekkers (los en vast) waarvan ik niet weet waarvoor ze zijn.

Deze zit rechts van m'n inlaatspruitstuk maar waar ie opzit is geen echte stekkeraansluiting. Dient dit ergens voor?

GroteFoto-6ZETC7TB.jpg

Gaat bij deze om de blauwe stekkers, waarvan er twee voor m'n schakelpook naar boven komen. Zitten bij allebei 2 draden aan , maar slechts 1 draad is verder aangesloten op een wit/zwart gestreepte draad

GroteFoto-KY7Z6HFE.jpg

Ik word er een beetje moedeloos van nu ik dit gezien heb. Vorige eigenaar had een bak muziek achterin liggen, dus had toch gehoopt dat z'n bekabeling wat professioneler zou zijn.

Het zou denk ik het beste zijn in de zomer de kabelboom een keer helemaal uit elkaar te trekken en weglaten wat ik niet nodig heb en dan alles fatsoenlijk aansluiten. Maar ben er beetje bang voor dat ik er dan niet meer uitkom en dan ben ik nog verder van huis.

Als iemand nog wat van m'n vragen over al die stekkers (heb nog lang niet alle losse stekkers laten zien) en kabels zou kunnen beantwoorden zou ik daar erg blij mee zijn. Andere tips zijn uiteraard ook welkom ;)

Het laswerk wat de vorige eigenaar aan de achterkant heeft verricht is er allemaal uitgeslepen en nieuw erin gelast en 100% afgelast. Ik heb er eventueel fotos van. Die zal ik even voor je opzoeken.

Gemakkelijkste is een L-jetronic system,dit pas je een klein beetje aan,en je sluit 3 of 4 (afhankelijk bouwjaar) kabels aan en je ding loopt op benzine,stelt niet veel voor als je de juiste tank en pomp hebt,is het zo gedaan..

Dan heb je die computer voor stationair loop ook niet meer nodig,injectoren die je nu hebt kun je behouden,als je ff de weerstanden voor de injectoren der tussen gooit...

@Black_Commo wrote:Ga inderdaad dit weekend de mat er uittrekken, want het is echt zeiknat bij m'n voeten.

Ff voor de duidelijkheid, laswerk op die foto is niet mijn werk

Heb ff gekeken en geroken vanochtend maar het leek niet op koelvloeistof, maar toen ik vanochtend op m'n stage aankwam rook ik toch een rare lucht toen ik uitstapte :hmmz

Koelvloeistof kwam niet meer boven het bochtje uit van de radiator, maar dat is al snel natuurlijk, maar vanavond toch voor de zekerheid maar ff kannetje koelvloeistof halen

Als het koelvloeistof is die lekt, kan je er heel gemakkelijk achter komen !

Proef maar eens met je vinger, als het erg zoet smaakt weet je genoeg, dat is koelvloeistof !!!!

Succes.

Van buiten ziet hij er wel een stuk beter uit als toen ik hem had, maar dat is met een paar honderd euro wel te doen.

De binnenzijde was al goed heen, maar dat is wel te zien dat dat niet van de afgelopen jaren is.

Ik heb er destijds alleen mee gereden en verder niets aan opgelapt. maar had wel spijt dat deze auto bij mij in de garagebox heeft gestaan.

Maar goed, er kan nog zeker wel wat van gemaakt worden, ik zie hem nog wel graag. Oranje spreekt mij aan zie mijn Ascona.

Makko

Natuurlijk zijn deze fotos van deze auto.

http://s583.photobucket.com/albums/ss275/tazz1000/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb toen ook interesse gehad maar na het zien van deze fotos heb ik het dan toch niet gedan.

darom zeg ik toch als de koper de fotos goed bekeken had had hij geweten wat hij gekocht heeft.

Het is alles te herstellen als je en vakman bent en de auto was vrij goedkoop, maar je moet wel nog en paar euro tegen aan gooien voor dat hij goed is.

Ik zelfs vind het niet ok als en verkoper dit soort prutswerk niet aangeeft.

Maar het problem is dat veel mensen dit sort werk zelfs ook nog als goed aanzien.

Wou en paar jaar geleden en manta in rotterdam kopen, 10 keer gebeld of de auto roestvrij was .

Op de gestuurde fotos was niets te zien en de verkoper beweerde dat hij top was.

Trailer gehuurd , van limburg na rotterdam en dan een van de slechtste die ij ooit gezien heb.

Zelfs rond het Schuifdak was hij weggerot.

Had de verkoper kunnen molesteren

Ga inderdaad dit weekend de mat er uittrekken, want het is echt zeiknat bij m'n voeten.

Ff voor de duidelijkheid, laswerk op die foto is niet mijn werk

Heb ff gekeken en geroken vanochtend maar het leek niet op koelvloeistof, maar toen ik vanochtend op m'n stage aankwam rook ik toch een rare lucht toen ik uitstapte :hmmz

Koelvloeistof kwam niet meer boven het bochtje uit van de radiator, maar dat is al snel natuurlijk, maar vanavond toch voor de zekerheid maar ff kannetje koelvloeistof halen

Het is inderdaad een goed idee om benzine weer aan te sluite :thumb maar heb op dit moment de onderdelen er nog niet voor en er staat nog wel meer op de 'to do' list. Dus voorlopig zal het er nog niet van komen, maar als ik over een paar maanden wat meer tijd heb misschien wel ;)

Jezus wat lelijk gelast zeg....dat had ik beter gekunt en ik heb nog nooit gelast. :puke

Ik hoop dat dit geen foto is van jou bolide Black Commo?

ik ga een zondag even voor je kijken want het is inmiddels al weer een jaar terug dat die auto gelast is aan de achterkant. :thumb

Bedankt voor je reactie, ben ik weer wat wijzer :thumb

Benzine aansluiten is wel een goed idee maar zal er voorlopig niet van komen. Heb dan nog een hoop onderdelen nodig en er staat voorlopig nog genoeg op de planning. Eerst de verdamper reviseren als het setje volgende week binnen is. Dan andere velgen met goede banden en daarna het interieur aanpakken denk ik. En tussendoor nog hoop kleine dingetjes als radio en nieuwe antenne, claxon aansluiten etc.

Dus voorlopig druk genoeg. Heb alleen de weekenden tijd en met dit weer wil ik ook wel graag de weg op met de motor :wub

@dqp-sammy wrote:Als ik zie hoe de voorruitrubber er in zit dan denk ik toch dat het hier aan ligt.

Koelvloeistof kan je zo voelen , gewoon met je vingers als het smerig is als zeep is het koelvloeistof maar dan had je normal bij het rijden ook beslagen ruiten.

Als ik dit zie denk ik ook dat het niet echt dicht is maar dan mag hij niet lekken als hij stilstaat.

08052010330.jpg

omg wie heeft dat gelast ??

zo maak je toch geen auto ?

Als ik zie hoe de voorruitrubber er in zit dan denk ik toch dat het hier aan ligt.

Koelvloeistof kan je zo voelen , gewoon met je vingers als het smerig is als zeep is het koelvloeistof maar dan had je normal bij het rijden ook beslagen ruiten.

Als ik dit zie denk ik ook dat het niet echt dicht is maar dan mag hij niet lekken als hij stilstaat.

08052010330.jpg

Is het systeem correct afgesteld? Dat is vooral belangrijk. Mijn Rekord start moeiteloos elke ochtend en rijdt ook alleen op gas, geen benzine. Tuurlijk, het starten duurt iets langer (2 seconden) dan met een benzineauto maar dat komt omdat het gas naar voren moet.

Ik zou als ik jou was de afstelling controleren en ook de onsteking even, dit maakt ook veel verschil!

Terug
Naar boven