• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn eerste corsa!

in wolfsbos:) de hele straat heeft al in de gaten dat er een remus demper opzit met cat vervanger ^^

goed idee die pekel, haal is meestal ook banden weg, prima bandjes voor weinig, zie je niet vaak meer...

klopt, daar haal ik ze ook vaak weg.

wolfsbos.

misschien heb je me er wel eens zien rijden.

deze..

suc50012.jpg

of anders die ik nu heb.

suc50005.jpg

mijn auto is in ieder geval goed herkenbaar aan de naamplaat van janneke;)

wat voor kleur auto heb je? kan ik er eens op letten.

woon zelf in de verzetsbuurt, dus is vrij dicht bij

ik heb je al eens gezien bij de nettorama volgensmij, ik dacht eerst van : wat heeft die voor knipperlichten ^^

ik heb een zwarte corsa, geen letters achterop, chrome achterlicht met rondjes zegmaar,

voorkant xenon blauw/wit achtig, blauwe rand bij voorruit. en een dikke pijp achter:)

moest ff nadenken want kwam me bekend voor ^^

trouwens: het valt me nu pas echt op, stationair toerental schommelt tussen 880/900/950.

best irritand, injectoren vies? vaccumslang lek?

zal goed kunnen ja.

nu je het zo zegt heb i volgens mij laatst ook ergens een corsatje zien rijden met aardig lawaai in de uitlaat, weet alleen niet meer waar en wanneer dat was.

zuigt ie verder geen valse lucht aan?

weet niet wat voor blok je er in hebt.

normaal willen die slangen van het blok naar je luchtfilterhuis nog wel eens scheuren.

dan zuigt ie valse lucht aan, loopt ie ook minder fris door.

volgensmij ben ik de enige met een zwarte corsa met dat geluid:) in hoogeveen altans.

die blauwe impreza had laatst bijna moeite met mij, totdat ik half in de 3 zat ging ie mij voorbij :ass

was bij stoplicht hoogeveen oost richting buitenvaart

er ligt een 1400 16v in, met een complete remus uitlaat.

waar kun je zien wat voor blok?

weet ik veul, dacht dat de nz juist niet in een sport zat.

en dat die andere 2 iets pittiger waren.

maar heb je die luchtslang al eens bekeken?

sport staat er puur voor de interieur enz. volgens mijn zijn de sport tot '97 1.5 cm lager dan origineel. toevallig heeft een maat van mij ook een corsa sport en daar zit namelijk een c14nz in (origineel)

zal ik zo is eff kijken, moet toch nog f buiten.

over het vermogen: heeft 66KW, maar volgensmij is er wat bijgekomen door de uitlaat, luchtfiler ( geen openluchtfilter) maar wel sport filter.

kenteken zegt: CORSA SPORT X1.4XE

Corsa-Sport

X12XE 1.2 16V 65pk

C14NZ 1.4i 60pk 1993 - 1995

X14SZ 1.4i 60pk 1995 - 2001

C14SE 1.4i Multipoint 82pk 1993 - 1995

X14XE 1.4 16V 90pk 1994 - 2001

X16XE 1.6 16V 106pk 1994 - 2001

T4EC1 1.5TD 67pk 1993 - 1994

X15TD 1.5TD 67pk 1994 - 2001

Willem

weet ik dat ook :)

dus een 90pk XE 16v

volgende week krulveer achter vervangen en handremkabel, daarna door naar gerrits .. volgende maand verloopt apk..

trouwens: verderop in de straat staat ook een corsa, uit 95 volgensmij, maar geen sport maar een 1200 ofzo.. maar die heeft veel minder brede banden dan mij, scheel toch echt, of het moet zo lijken

Terug
Naar boven