• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

je moet volgens mij toch een andere tank hebben ondanks je retouaansluiting je mist een andere aansluiting nog zal ff vragen welke dit was mvg wes

kan misschien ontluchting zijn.

mijn tank heeft 4 aansluitingen.

maar met een retour aansluiting denk ik toch wel dat het voldoende is.

je neemt een elektrische pomp die zet je ergens in het aanvoercircuit ertussen en klaar is kees.

Ok, ja ik heb nog even met diegene van die Astra F tank gebabbeld. Ik koop namelijk van hem ook een stuurbekrachtigings set (stuurhuis of kolom(?) en pomp met poelie en slangen) Hij was bereid om de tank voor een leuk prijsje te verkopen, maar het blijft een roestige tank, als ik een nettere kan overnemen van iemand dan heb ik dat wel liever. Zou het liever in één keer goed aanpakken dan met een tijdelijke oplossing.... En als ik dan een luikje moet maken onder mijn achterbank is dat prima, er zit al een voorbereiding in de carrosserie gestampt, is gewoon een kwestie van de lijntjes volgen om uit te slijpen (na verwijderen van de oude tank) en afwerken...

Ik had nog even naar het schakel mechanisme zitten kijken, maar kon er zo gauw niets afwijkends aan ontdekken om het op die F20 bak aan te sluiten. Waarin zit hem dan precies het verschil en hoe pas ik dat aan?

Het geval is dat ik er hulp bij krijg met ombouwen van twee man, waarvan een zelfs C20XE blokken in Corsa's heeft ingebouwd. Ik wil gewoon zo veel mogelijk alles passend en compleet hebben voor de dag dat we gaan beginnen, dat scheelt ons allemaal een hoop gezeur.

als je kijkt naar je foto zie je waar je pookstang loopt bij de nieuwere typen loopt deze in het gat er boven (tussen je kachel slangen is bij jou dicht zo te zien )

bij jou loopt de pook stang onder de auto bij de nieuwere in de auto

met de stuur bekr moet je even goed opletten of je het kruisstuk er bij hebt

die van met en zonder bekr zijn verschillend :vertag

heb je ook de goede koelwaterbuis op de motor zitten aangezien je geen abs hebt

schakelsysteem hoef je niet aan te passen !! dit past rechtstreeks op een F16/F20 bak !

Dat systeem wat bij een E kadett GSi ertussen zit is niet nodig. Bij men D kadett zit ook het systeem wat jij op je E kadett hebt. Dit past gewoon rechtstreeks op de bak !

De tank is als ik het zo bekijk wel 1 met een retour. Maar de aanvoer is zo te zien 8mm.. beter is 11/12mm zoals bij een GSi. Ik zou proberen aan een E kadet GSi tank te komen en de bijbehorende pomp. Lukt dat niet en een Astra F tank past er ook zo onder dan zou ik dat doen.

Mooiste is natuurlijk gewoon een E kadett GSi tank met pomp.

Kruistuk daarmee bedoeld hij denk ik mee het koppelstuk tussen je stuurkolom en je stuurhuis. Zit zo'n rubberblok tussen.

klopt idd glenn het beste is een kadett tank!!wist dat er iets was met die tank maar is al langgeleden dat ik een 1.8 naar 2.0 omgebouwd heb!!was je me dus ff voor ha ha. vind t zelf t mooiste as je de originele tank hebt en is ook makkelijker monteren.aanvoer zal dan wel een nieuwe slang getrokken moeten worden maar dat was bij mij ook zo gedaan.of een nieuwe leiding ik heb toen gewoon goede brandstofslang gepakt en die netjes naar achter getrokken!!nou goed ik heb m liggen de tank is ook pas inwendig gereinigd dus geen rotzooi erin is wel t makkelijkste anders moet je weer gaan snijden in de vloer he gr wes

Voor de leiding pak ik altijd koperen LPG leiding. werkt perfect. Je kunt ook de kunstofleiding van een Astra F pakken ( van de sloop halen ) dat kun je wat makkelijker onder de auto leggen. ( omdat koper nogal moeilijk te buigen is )

Hey bedankt mannen! Ok, Wes, als ik die tank van je kan overnemen graag, liefst met pomp, of heb je die niet? Denk dat ik gewoon kunsstof leiding ga nemen, koper leiding buigen lijkt me een beetje lastig inderaad....

Dus wat die stuurbekr betreft, als het kruisstuk er niet bij zit die maar op de sloop halen?

origineel gepost door Vinci

Hey bedankt mannen! Ok, Wes, als ik die tank van je kan overnemen graag, liefst met pomp, of heb je die niet? Denk dat ik gewoon kunsstof leiding ga nemen, koper leiding buigen lijkt me een beetje lastig inderaad....

Dus wat die stuurbekr betreft, als het kruisstuk er niet bij zit die maar op de sloop halen?

Ik weet niet of die echt nodig is, maar als Dennis dat zegt zal dat wel zo zijn :D. Als je er 1 op de sloop kan vind kun je die idd daar vandaan halen.

wat betreft de slangen zou ik gewoon benzineslang nemen is lekker flexibel en ik zie dat je de slangen komt aan t verleggen naar achter,zitten nu links maar moeten van achter komen anders krijg je de lucht filterbak niet geplaatst gr wes

Hoi daar!

Dit is altijd interesant omdat ik het zeker ook ooit wil gaan doen met een corsa A.

Dus als je wil gaan sleutelen wil ik ook wel meekijken en helpen!

Ik heb aardig wat sleutel ervaring en ik heb een 2ton motortakel die heel makkelijk te verrijden is en mee te nemen is als dat nodig is.

Motorkarretje met wieltjes heb ik ook nog wel overigens.

Maar je zei september geloof ik. Tegen die tijd moet je maar nog even roepen!

EDIT

Hahaha! Ik had helemaal niet gezien dat er 4 paginas waren en dat het topic al heel oud was.

Toch wil ik nog wel een keer komen kijken eigenlijk :P

origineel gepost door wes155

wat betreft de slangen zou ik gewoon benzineslang nemen is lekker flexibel en ik zie dat je de slangen komt aan t verleggen naar achter,zitten nu links maar moeten van achter komen anders krijg je de lucht filterbak niet geplaatst gr wes

Slang ben ik niet zo kapot van.. gaat veel te makkelijk lek en zet uit.

Hah, ja als ik faciliteiten had was dit topic nooit zo oud geworden! :D

Degene die mij zou gaan helpen woont in Weesp, dus da's er mooi tussen in. Misschien moeten wij een keer afspreken voor een meet&greet en kunnen we lekker samen knutselen, help jij mij, help ik jou?:thumbup

Is dit wat:

???

En welke van de lijst tanken bij Artaparts is geschikt? Ik zit namelijk toch een nieuwe tank te overwegen, volgens mij die voor Kadett GSI >'86? Is de een na onderste in de lijst voor E kadett....

(kan alleen nu even niet de site op bij Artaparts, server plat?)

Niemand een idee? Vooral welke tank?:hmmz (neem aan dat die pomp prima is?)

Kadett%20tanken.JPG

Ik dacht dus deze:

Tank%205049028.JPG

Overmorgen gaan we dus van start, spannend!!

Heb nog wat extra dingetjes aangeschaft:

-Achteras met schijven.

-260mm geventileerde voorschijven en remklauwen

-Oliekoeler

-Bijna vergeten, een luchtmassameter!:o

-Kadett benzinetank

-Externe benzinepomp

-Kadett GSI 16V schakelmechanisme en onderste delen van het dashboard en de middenconsole

Nou alleen nog de benzine leidingen, wil toch kijken of ik koperen leidingen kan regelen. Misschien voor de eerste maandjes even met benzineslang.

Vraagje, heb voor de banjo aansluitingen van de oliekoeler ledingen nog holle bouten nodig, iemand die nog liggen een setje? Of weet iemand waar ik ze het beste kan halen in de buurt van Hilversum?

koperen leidingen kun je bij een LPG inbouwer halen :P ene ga je toch het andere schakelmechanisme gebruiken jah :) Doe je de oude pook weg dan toevallig ? zoja dan heb ik daar wel belang bij :)

Succes in ieder geval en veel sleutelplezier :P

Hey, ja als het goed is hou ik over:

-Het schakelmechanisme, misschien heb ik het laatste stukje naar de bak wel nodig trouwens, maar de pook en alles tot wat door het schutbord naar buiten gaat hou ik over.

-Een E18NV blok die prima loopt, compleet met uitlaatspruitstuk, inlaat, carb. , luchtfilterbak, kabelboom, ECU.

-Een versnellingsbak, geen idee welk type, zou ik moeten checken.

-Een benzinetank.

-Een achteras met trommels.

-De originele schokdempers die nog prima functioneren, inclusief veren.

-Voorschijven met klauwen.

-Een standaard stuurhuis zonder bekrachtiging.

Wat ook wel zal overblijven wegens overcompleet:

-Een stuk kabelboom.

-Een stuurbekrachtigingspomp met reservoir.

-Een ECU voor C20XE motronic 2.5

-Mogelijk een katvervanger.

Zal nog wel wat vergeten....:sleeping

Terug
Naar boven