• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord!

Hoi Dieter,

ik heb een originele 22mm GSI hoofdremcylinder voor een remsysteem zonder ABS, dus 4 outputs.

Verder 3/20 begrenzers op de achterremmen en dat zijn nog originele 16V remmen en schijven van een Astra F GSI.

De zuigers zullen de 58mm zijn, want de 284mm schijfremmen zouden voor zover ik weet 54mm zuigers moeten hebben. Dit zijn de 288mm schijven..

Heb er gelijk Goodridge slangen op gezet en dit hapt als een bezetene met de Greenstuff pads. Denk eerlijk gezegd dat ook gewone gladde schijven prima waren geweest.....

Het ziet er naar uit dat het onderblok aan het overlijden is. :cry Heb een paar maanden een erger wordende tik bij warm en koud maakt niet uit, zit rond de 2300 toeren. Heb klepstoters vervangen voor gereinigde, maar is helemaal niks aan veranderd.

Wil er een ander blok in leggen voor zolang en dan deze geheel reviseren, morgen ga ik naar een blok kijken en als het bevalt kopen.

Ik heb een hele nette c20xe te koop!

Mocht je interesse hebben, hij hangt nog in de auto en is nog te beluisteren.

Gr Patrick

@Haasje17 wrote:Zijn je drijfstanglagers niet gewoon aan vervanging toe"?

Ja, zou zo maar kunnen... Ik ben eigenlijk van plan mijn eigen blok helemaal uit elkaar te trekken en geheel te reviseren. Of er moet een goed ander blok te koop zijn voor een mooie prijs. Heb namelijk nu even de centen niet voor revisie...

Ander blok ligt er in...

En realiseer me eigenlijk nu pas dat mijn andere blok nooit echt lekker gelopen heeft. Wel power en mooi stationair, maar het blok wat er nu in ligt maakt een heel ander geluid. Ik hoor nu alleen nog maar uitlaat en dat knetterende geluid is er nu een beetje uit. Die andere klonk meer en meer als een diesel en begon steeds meer te tikken ondanks nieuwe klepstoters.

Het was twee en een halve dag volop ploeteren in mijn eentje, liters zweet en veel spierpijn verder... maar het was het waard.

Ook een andere bak gelijk er onder gelegd, een F18+. Dat rijdt ook veel beter, verder nieuwe koppeling, nieuwe keerringen overal er op enz. Even alles weer mooi opgefrist.

Plaatje:

FA2Wl.jpg

Dit filmpje laat heel goed zien hoe mijn blok meer en meer begon te klinken:

[youtube:3liko5ej]

Dus het zullen beslist wel krukas en/of drijfstanglagers zijn geweest bij mijn andere blok. Ik ga hem zo ophalen, en dan zal ik nog eens even voelen of er speling op zit ook...

Terug
Naar boven