• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn grootste fout...

OscaR-16v

Post vaak
mijn astra inruilen op een seat leon... pfff nog nooit zoveel spijt gehad. wat een waardeloze schijt bak om het zo maar te noemen.

een aantal dingen kon ik van te voren weten zoals weinig ruimte in me dashboardkastje, maar waarom elke keer een plons water over me voeten als ik in de auto stap? :wtf me pa heeft dit ook met zijn vw caddy van de zaak.

daar komt bij, de matten achterin zitten in een soort van rails geschoven. deze krijg je er bijna niet meer in nadat je ze eruit heb gehaald op de boel schoon te maken :thumbdown

op het dashboard wel een lampje voor de achtermistlamp als deze is ingeschakeld, maar niet voor de voorkant? bezuinigen??

bij de meeste drempels raakt de voorbumper de grond, de asbak kan ik beter dicht tapen, die gaat iedere keer open.

heb het helemaal gehad!! :fy1 :fy1 :fy1

ik heb hem ingeruild op een astra g sport editie 2 van 2003. kan niet wachten tot ik hem kan halen!!

Dat die motorafdekkingen er ondervandaan flikkeren, dat is GEHEEL Normaal bij de Vag auto's.

Dat is al sinds ze die Onderplaten eronder hangen, Systeem is ook nauwelijks veranderd.

Als je auto uit de Garantie is, moet je m ook lekker weg laten..

Willem

Hmm Leon. Is maar goed dat m'n broertje toch maar een GTC had gekocht.

Maar over loslatende delen. Op weg naar Assen met de OPC club besloot een van ons dat het leuk was om op de bumper van een nieuwe Leon te gaan hangen. Nou dat heeft ie geweten. Met 180 vloog het krikkapje van de sideskirt los boven op z'n 2 dagen daarvoor gespoten bumper.

Sindsdien let ik bij alle Leons of de kapjes er nog op zitten. En ik denk dat ik maar 50% ze nog hadden.

Ziet er heel erg netjes uit, we hebben dezelfde kleur maar dan in 5 deurs maar zal me vrouw eens deze wielen laten zien :D

gister ff gauw een foto gemaakt, heb mijn eigen wielen er meteen onder gezet :wub :wub

IMG-20111215-00151.jpg

de bedoeling is om de astra zoveel mogelijk origineel te houden.

worden wel een aantal dingen veranderd.

-smoke xenonkoplampen (de huidige beginnen dof te worden)

-smoke zij knippers

-mijn eigen radio + versterker en subwoofer

de accu had ik mijn twijfels over, dus meteen maar een nieuwe 70 ampere accu geplaatst

Hehehe, turbo turbo, zo'n vlam uit de uitlaat bij Mario en hij rijdt gewoon een laagvliegende Astra F-straaljager..

Maarre, ontopic, zo'n Leon vind ik wel erg mooi en ze zijn ook best snel. Wist niet dat het zo'n beroerde auto was...

Hier in het dorp rijdt zo'n Cupra4 V6, dat ding rijdt echt alles eruit!

@trashmetal wrote:hoop em binnen een paar weken klaar te hebben en tussen de 140 en 150pk uit te komen

voldoende om een c20xe te pesten :D

ik denk dat ik hem voortaan maar achterop laat rijden hahahaha :jerry

P.s. stemmetjes in mn hoofd fluisteren steeds het woordje turbo ;)

Gr. Mario

" onclick="window.open(this.href);return false;

zo juist mijn nieuwe aanwinst opgehaald!!! maar kan weer terug :fy1 :fy1

de airco werkt dus NIET. er is een nieuwe condensor in gekomen (zonder koelfin, is dit normaal?), de airco pomp is vervangen voor een nieuwe. als ik de airco aan druk hoor ik de pomp aanslaan, maar gaat meteen weer uit. dit blijft hij constant doen, om de 3 seconden ongeveer.

iemand een idee waar dit aan kan liggen?

onvoorstelbaar dat bij nagenoeg ALLE garages reparaties niet in 1x goed uitgevoerd kunnen worden. :fy1

Leek-20111218-00156.jpg

IMG-20111218-00153.jpg

IMG-20111218-00152.jpg

Leek-20111218-00155.jpg

Leek-20111218-00154.jpg

Leek-20111218-00160.jpg

Leek-20111218-00157.jpg

Leek-20111218-00161.jpg

Leek-20111218-00162.jpg

Leek-20111218-00158.jpg

Leek-20111218-00159.jpg

hier de beloofde foto's, ik heb inderdaad dezelfde kleur als jou derartz.

zojuist gister de hele middag bezig geweest om mijn subwoofer, versterker en radio in te bouwen. maar is goed gelukt dacht ik. helaas me asbak wel gesloopt :swear hij wil niet meer dicht, gaat net zo hard weer open :hmmz

mijn grooste fout is dat ik nu weer na 9jaar opel rij altijd vw liefhebber geweest

9 jaar polo gereden :wors

nu weer 100jaar roest onder me kont :puke

maar ik zit droog daar gaat het toch om

Mijn zus heeft sinds 3 weken ook een seat leon (nieuw), vandaag was de motorafdekking aan de onderzijde er op de snelweg onderuit gevallen......

Bij ons op het werk zitten ze ook te fitten op Opel terwijl iedereen problemen heeft met z'n auto en die van mij vrolijk doortuft zonder grote problemen. Zo slecht is het toch niet blijkbaar. Ik heb geen afkeer tegen andere merken, geheel niet zelfs maar een Opel, wij hebben op de zaak ook een caddy, rijdt best ok maar als ik in mijn eigen autootje zit dan klopt het weer zeg maar.

Denk dat je dat zeker gaat herkennen als je hem straks hebt. :thumbup

Dat met die natte voeten is een Leon kwaaltje...

Oplossing is de deurbakken eraf halen en het kitrandje rondom vernieuwen.

Voor 4 portieren ongeveer anderhalf uur werk...

Overigens wel een goede zet dat je weer terug bent bij Opel !

IMG-20111127-00144.jpg

gaat om een leon van 2003, een sport editie.

ik voel me totaal niet thuis in deze auto. zijn zoveel dingen waar ik niet aan kan wennen. dashboard verlichting brand altijd bij motor aan. geen verlichting achter in de auto. als de auto van contact is heb je geen verlichting in je dashboard kastje. achteruit verwarming moet ik echt uitdrukken net zoals bij de astra f(bij een astra f oke, maar bij een leon van 2003? :wtf )

wat vinden veel mensen zo mooi aan climate control? zolang de auto niet warm is, draait de blower amper. zodra de auto op temperatuur komt. begint de blower vol op te janken en probeert hij zo gauw mogelijk de 19.5 graden te halen wat ik in heb gesteld. met als resultaat, pijn in me kop. heb een doos asprine in de auto liggen. die gaan als warme broodjes over te toonbank.

wist niet dat ik me zo kon irriteren aan zulke kleine dingen. een ander zou zeggen, wat zeur je nou.

ik weet maar 1 ding, ik ben een echte opel man en zal altijd zo blijven :afro

foto's volgen nog van me nieuwe aanwinst :agent

Had wel in me hoofd straks een seat leon of toledo aan te schaffen als de calibra weg is.

Zal het toch nog maar eens goed overwegen :hmmz

zonde, wel een mooie wagen hoor.

vraag mij wel af, welke beter zou zijn. opel of seat.

volgens mij rijd de seat wel beter, meer auto.

hoor het graag van topic starter

Terug
Naar boven