• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn GSE doet het !!!

steef63

Post weinig
Hè..hè.. afgelopen dinsdag was het D-day voor mij en mijn Monza :jerry

Ter lering en vermaak hier even het vervolgverhaal:

Nadat ik vorige week er een "mannetje" bij gehaald heb (oude automonteur met veel verstand van electronica) en e.e.a. met hem besproken heb, was hij er van overtuigd dat de vervroegingsprintplaat van de ontsteking niet de boosdoener van mijn storing was... terwijl ik er van overtuigd was, dat die print het wel was.

Maar goed, na wat tegenstribbelen van mijn kant, heeft hij me er toch half van kunnen overtuigen dat mijn probleem echt onder/achter het dashboard gezocht moest worden. Dus weer het gehele dashboard uitgebouwd, een busje contactspray gehaald en echt alle stekerverbindingen losgehaald en met de contactspray behandeld.

Alles weet teruggebouwd en weer mocht het niet baten :swear

Nog even telefonisch contact met hem gezocht en uiteraard de printplaat weer ff aangehaald, maar hij bleef bij z'n standpunt en zei probeer contactspray in je contactblokje van het contactslot te spuiten... ik heb het idee dat je het daarin moet zoeken

Nou had ik dat blokje eerder al eens uit elkaar getrokken, een beetje schoongemaakt en in de WD-40 gespoten en toen was er niet echt iets slechts aan te zien, 't is ook een heel simpel ding.

Toch maar gedaan al kon ik me het niet voorstellen, dus blokje uit elkaar, contactspray erop, beetje schoongemaakt en weer contactspray op de contacten, in elkaar gezet en auto starten.

Uiteraard sloeg ie meteen aan (maar dat deed hij steeds na 24 uur met de spanning eraf) na zo'n 20 seconden zou ie af moeten slaan en beginnen met pulsen en klikken... maar... hij bleef lopen... 30 seconden... 1 minuut.... 2 minuten... ik begreep even niet goed wat er gebeurde.. :hmmz toen ik hem na zo'n 5 minuten afzette en weer wilde starten, begon hij weer te pulsen.

Contact er weer af en weer proberen... sloeg weer aan... heb er zelfs weer even een stukkie mee gereden.

Onderweg sloeg ie wel weer ff af, maar contact uit en weer aan en hij deed het weer.

Probleem dus gevonden !!!!

Woensdag uit de schorsing gehaald, verzekerd, nieuwe ruitenwissers, olie, oliefilter en kentekenplaten (europlaten.. want die had ik nog niet) gehaald alles gemonteerd en het contactblokje nog eens goed schoongemaakt/contactpunten licht opgeschuurd en weer in de contactspray gespoten en ik ben vanochtend wezen keuren.

Vanaf vanmiddag rijd ik dus geheel legaal in mijn GSE... wat een heerlijkheid :wors

Ik kan nu eindelijk beginnen met de leuke dingen ;) , te beginnen met de voorschermen eraf en de linker vervangen.

Ik houd jullie op de hoogte wat ik allemaal tegenkom

@rinus de boer wrote:Yep, dat is je hoofdbenzinefilter. Dit zit vlak bi de benzinepomp gesitueerd. Eigenlijk is dat bij injectiemotoren je enige filter.

Okee, die zou dus ook problemen kunnen geven, kan je hem schoonmaken of zo, of gewoon leegschudden??

@GSE wrote:Die pulsatie demper haalt geen klote uit,het is een leeg ijzeren blikje wat de een beetje moet uitzetten en krimpen als ik het zo kan zeggen,het moet de pulsen die de pomp brengt uitvlakken tot een constante druk,maar als je dat ding weg laat,loopt ie net zo goed.

De latere Calibra,s enz met dezelfde brandstof pomp hebben dat ding al niet meer..

Als ie niet wil aanslaan,en je hebt een vonk...Probeer dan eens startpiloot...Dan weet je zeker dat ie een goede vonk heeft.

Ik heb inmiddels voor de zekerheid een nieuw en origineel :wors contactblokje voor mijn contactslot ( bij de Opel-dealer..ja..ja..) besteld, die heb ik as. maandag.

Ook ga ik morgenochtend een andere, bijna nieuwe, bobine met de bijbehorende alu-plaat halen bij Kees in Tholen (een adresje via Rinus).

Dan nog ff het brandstof gedeelte checken, mijn stappenmotor schoonmaken, dan heb ik alles wel zo'n beetje gehad :hmmz

Jullie gaan het lezen,,, :thumbup

@rinus de boer wrote:Yep, dat is je hoofdbenzinefilter. Dit zit vlak bi de benzinepomp gesitueerd. Eigenlijk is dat bij injectiemotoren je enige filter.

Okee, die zou dus ook problemen kunnen geven, kan je hem schoonmaken of zo, of gewoon leegschudden??

@GSE wrote:Die pulsatie demper haalt geen klote uit,het is een leeg ijzeren blikje wat de een beetje moet uitzetten en krimpen als ik het zo kan zeggen,het moet de pulsen die de pomp brengt uitvlakken tot een constante druk,maar als je dat ding weg laat,loopt ie net zo goed.

De latere Calibra,s enz met dezelfde brandstof pomp hebben dat ding al niet meer..

Als ie niet wil aanslaan,en je hebt een vonk...Probeer dan eens startpiloot...Dan weet je zeker dat ie een goede vonk heeft.

Ik heb inmiddels voor de zekerheid een nieuw en origineel :wors contactblokje voor mijn contactslot ( bij de Opel-dealer..ja..ja..) besteld, die heb ik as. maandag.

Ook ga ik morgenochtend een andere, bijna nieuwe, bobine met de bijbehorende alu-plaat halen bij Kees in Tholen (een adresje via Rinus).

Dan nog ff het brandstof gedeelte checken, mijn stappenmotor schoonmaken, dan heb ik alles wel zo'n beetje gehad :hmmz

Jullie gaan het lezen,,, :thumbup

Steef,

De HOCN (Historische Opel Club Nederland) familiedag is de jaarlijkse, grote meeting van de HOCN. Daar komen honderden Opels op af, en allemaal oldies en youngtimers. Het is nu de 30ste editie. Waarom het familiedag heet? Omdat ze ook wat doen voor de andere leden van het gezin. Er zit ook altijd een onderdelen beurs bij. Hartstikke leuke meetingen altijd, en je komt er ook mensen tegen van dit en het Big Opels Forum.

Plaats van deze familiedag:

Bosch Car Service, Touwslagersweg 14, 3449 HX Woerden

Je kan op deze meeting ook nu je auto GRATIS technisch laten keuren.

Steef,

De HOCN (Historische Opel Club Nederland) familiedag is de jaarlijkse, grote meeting van de HOCN. Daar komen honderden Opels op af, en allemaal oldies en youngtimers. Het is nu de 30ste editie. Waarom het familiedag heet? Omdat ze ook wat doen voor de andere leden van het gezin. Er zit ook altijd een onderdelen beurs bij. Hartstikke leuke meetingen altijd, en je komt er ook mensen tegen van dit en het Big Opels Forum.

Plaats van deze familiedag:

Bosch Car Service, Touwslagersweg 14, 3449 HX Woerden

Je kan op deze meeting ook nu je auto GRATIS technisch laten keuren.

Yep, dat is je hoofdbenzinefilter. Dit zit vlak bi de benzinepomp gesitueerd. Eigenlijk is dat bij injectiemotoren je enige filter. Soms zitten er bij carb. motoren nog een extra klein filtertje gemonteerd in de buurt van de mechanische pomp, die meestal weer op het motorblok gemonteerd zit.

Yep, dat is je hoofdbenzinefilter. Dit zit vlak bi de benzinepomp gesitueerd. Eigenlijk is dat bij injectiemotoren je enige filter. Soms zitten er bij carb. motoren nog een extra klein filtertje gemonteerd in de buurt van de mechanische pomp, die meestal weer op het motorblok gemonteerd zit.

Die pulsatie demper haalt geen klote uit,het is een leeg ijzeren blikje wat de een beetje moet uitzetten en krimpen als ik het zo kan zeggen,het moet de pulsen die de pomp brengt uitvlakken tot een constante druk,maar als je dat ding weg laat,loopt ie net zo goed.

Als ie niet wil aanslaan,en je hebt een vonk...Probeer dan eens startpiloot...Dan weet je zeker dat ie een goede vonk heeft..

Die pulsatie demper haalt geen klote uit,het is een leeg ijzeren blikje wat de een beetje moet uitzetten en krimpen als ik het zo kan zeggen,het moet de pulsen die de pomp brengt uitvlakken tot een constante druk,maar als je dat ding weg laat,loopt ie net zo goed.

Als ie niet wil aanslaan,en je hebt een vonk...Probeer dan eens startpiloot...Dan weet je zeker dat ie een goede vonk heeft..

Kijk das materiaal zo,n 20V met fluit :).

Ik had echt iets van.....bla bla bla zal wel allemaal toen mijn maat het over een zijn Golf 1 had en over een 20V turbo begon te praten ik dacht...Mmm zo,n 1.8 pff klein kut blokje zit toch geen koppel in,een 24V of V8 speelt zo,n golfje makkelijk van de kaart..

Mijn broer zijn 24V loopt geweldig,geen storingen of niks met handbak,tegen zo,n golf 1 met plus minus zelfde vermogen alleen Monza dubbel zo zwaar...Dat golfje heeft een storing en stottert rond de 4000/5000 toeren en dan is het schakeltijd..

Niet overdreven...Zo,n 24V in een Monza..lijkt wel Kadett C 1.2 automaat vs een 20E handbak kadett C...Die Monza had 0.0 geen schijn kans tegen zo golfje...in geen 100 jaar,als dat golfje klaar is zal ik een filmpje maken..

Kijk das materiaal zo,n 20V met fluit :).

Ik had echt iets van.....bla bla bla zal wel allemaal toen mijn maat het over een zijn Golf 1 had en over een 20V turbo begon te praten ik dacht...Mmm zo,n 1.8 pff klein kut blokje zit toch geen koppel in,een 24V of V8 speelt zo,n golfje makkelijk van de kaart..

Mijn broer zijn 24V loopt geweldig,geen storingen of niks met handbak,tegen zo,n golf 1 met plus minus zelfde vermogen alleen Monza dubbel zo zwaar...Dat golfje heeft een storing en stottert rond de 4000/5000 toeren en dan is het schakeltijd..

Niet overdreven...Zo,n 24V in een Monza..lijkt wel Kadett C 1.2 automaat vs een 20E handbak kadett C...Die Monza had 0.0 geen schijn kans tegen zo golfje...in geen 100 jaar,als dat golfje klaar is zal ik een filmpje maken..

Kijk, kijk, we gaan de goede kant op. Als de witte nou maar blijft rollen, dan komt de rest vanzelf. :D :D :D

Altijd handig om wat reservezaken op de plank te hebben liggen, Steef. Vooral slijtagedelen, die incourant of moeilijk te verkrijgen zijn (uitlaten, enz.) Je kunt er beter mee verlegen zitten dan om verlegen, want dan komt het altijd slecht uit. Dus als je plek hebt, altijd doen.

Trouwens a.s. zondag staat er weer een grote rit voor de Monza op stapel. Gaan we naar een grote Opel meeting in Oudenburg, Belgie (tussen Brugge en Oostende in). Lekker binnendoor door Zeeuws-Vlaanderen heen en dan Belgie in. En daarna laat ik hem APK keuren (hoeft eigenlijk pas 1 september), maar dan is tie weer klaar voor Duitsland straks. We gaan weer naar de Moezel in augustus.

Kijk, kijk, we gaan de goede kant op. Als de witte nou maar blijft rollen, dan komt de rest vanzelf. :D :D :D

Altijd handig om wat reservezaken op de plank te hebben liggen, Steef. Vooral slijtagedelen, die incourant of moeilijk te verkrijgen zijn (uitlaten, enz.) Je kunt er beter mee verlegen zitten dan om verlegen, want dan komt het altijd slecht uit. Dus als je plek hebt, altijd doen.

Trouwens a.s. zondag staat er weer een grote rit voor de Monza op stapel. Gaan we naar een grote Opel meeting in Oudenburg, Belgie (tussen Brugge en Oostende in). Lekker binnendoor door Zeeuws-Vlaanderen heen en dan Belgie in. En daarna laat ik hem APK keuren (hoeft eigenlijk pas 1 september), maar dan is tie weer klaar voor Duitsland straks. We gaan weer naar de Moezel in augustus.

Nou Steef, petje af, hoor. :wors :wors :wors

Ik vind persoonlijk dashboardwerk al helemaal niks, en als ik dat zo zie, dan snap ik weer waarom.

Maar wat ga je nu doen? Een nieuw contactslotblokje ergens scoren, voor in het geval dat?

Nou Steef, petje af, hoor. :wors :wors :wors

Ik vind persoonlijk dashboardwerk al helemaal niks, en als ik dat zo zie, dan snap ik weer waarom.

Maar wat ga je nu doen? Een nieuw contactslotblokje ergens scoren, voor in het geval dat?

Hier nog ff een paar fotootjes:

2010zcy.jpg

14ikhm0.jpg

24zf48j.jpg

dpeces.jpg

Terug
Naar boven