• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn insigna en mijn wielen.

Netebuk , als ik het dan goed begrijp kan een 16" velg met een hoge band confortabeler als een 20"velg met een lage band !

Ik heb het normale onderstel onder de insignia zitten met 17 "velgen , wil eventueel nog wel de 18 "hebben maar ga zeker niet naar de 20 "velgen dan denk ik dat ik wel redelijk goed zit.

Ik heb al 4 insignia's gehad, 1.8, 1.6T, 2.0T en 2.0CDTI. Ik heb bij alle autos geen flexride of speciaal onderstel. Ik heb gereden met 17,18,19 en 20 inch. Het past allemaal als je rolomtrek maar hetzelfde blijft. En over of iets comfortabel is of niet, is erg persoonlijk.

Heb ook met verschillende wielen gereden. Een 17 inch met een hogere band wang zal iets minder stoten dan een 20 inch met een plattere wang, maar net zoals hpp aangeeft is dit heel persoonlijk. De een zal een zachtere auto lekker vinden en een ander een iets stuggere auto. Maar passen doet het zeker.

@Franco49 wrote:hpp, ik heb namelijk een poosje geleden gelezen dat 20 "nogal stoterig overkwam .

Vaak is het zo dat een keuze van 20 inch te maken heeft met dat iemand dat mooi vindt, en dan iets harder voor lief neemt.

Ik ben met de eenvoudige velgen 17 "best tevreden , alleen denk ik wel om wat mooiere te nemen of het dan 17 of 18 "word geen idee , ligt ook aan de prijs .

Prijs tussen 17 en 18 maakt niet zoveel uit, maar op een aardig grote auto zoals een insignia, hoort ook een passend wiel. Dat is wat mij betreft minimaal 18, maar dat is en blijft persoonlijk. Ik rij nu met 18 (winter) en 19 (zomer) De 19 vind ik de beste oplossing tussen mooi (groot genoeg) en comfortabel.

Ik ben ook lang en serieus aan het twijfelen geweest tussen 18 en 19 inch.

dan toch een setje 20 inch gevonden op 2de hands.be

ik heb de eibach veren eronder en achteraan spacers van eibach van 20mm.

staat toch skoone hoor. :thumb

Nog even uit een ander topic alle bandenmaten die ik kon vinden voor de insignia:

255/35r20 = 215.67cm omtrek

245/35r20 = 213.47cm omtrek

245/40r19 = 213.19cm omtrek

235/50r18 = 217.46cm omtrek (country tourer)

245/45r18 = 212.91cm omtrek

235/45r18 = 210.08cm omtrek (winterband maat country tourer en opc)

225/45r18 = 207.25cm omtrek (winterband maat bij 18-19-20")

225/55r17 = 213.41cm omtrek

225/50r17 = 206.34cm omtrek (winterbanden 17")

215/60r16 = 208.73cm omtrek

205/60r16 = 204.96cm omtrek (winterbanden 16")

En een foto van de opc wielen met 255/35r20 op een standaard flexride onderstel

Foto-BQNSAXWC-D.jpg

Terug
Naar boven